onsdag 21 juli 2010

Ny krage

Onsdag 21 juli 2010. I går kom min nya krage. På ett märkligt sätt fick jag en ny krage. Genom en taxichaufför och företagsam dotter kom kragen. Med att använda sms skickades paketnumret så att kragen kunde hämtas ut medan jag helt ovetande väntade på att få åka hem från affären. Sittande som en fågelholk mottog jag meddelandet att kragen skulle hämtas ut åt mig. Det kallar jag service. Har använt den nya kragen och den fungerar perfekt. Natten har varit lugn. Carpe diem      Klockan är 04.56

7 kommentarer:

  1. GÖSTA, GRATTIS!!! Stort tack till Marianne som kunde ordna detta! Nu är jag verkligen glad och vilken överraskning du fick när beskedet kom att du kunde hämta den!
    Hoppas dagen blir bra och att du kan vara ute litet och känna, att kragen hjälper dig.
    Stor kram och ett carpe diem!
    Christina, Västerås

    SvaraRadera
  2. God morgon Gösta och alla andra...Delad glädje är dubbel glädje står de på en liten tavla hängandes så att alla ser den hemma hos mig .Ja idag så stämmer de verkligen...så glad jag blev när jag läste Din dagbok idag...
    Och visst är de otroligt vad teknikens under kan uträtta..Allt var inte bättre förr..internet och mobiler har förenklat våra liv när de används rätt..
    Hoppas nu att Ditt nya stöd och kompis kommer att göra dagarna så bra de bara går att få..lite träningsvärk kommer nog att komma men Du med Din klokhet kommer säkert att fixa de..
    Många kramar så varma så varma och klibbiga tyvärr skickar jag till Dig på detta sätt Ulla..

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta va glad jag blev nu att kragen kommit, vilken överraskning för dig, Stor kram till Marianne som fixat den till dig, hoppas du kan hålla huvudet mer stabilt nu. Vi har varmt i Göteborg fast inte solen lyser.
    Carpe diem Kram Barbro

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta.Jätte bra att du fått en ny krage,den som du ville ha.Och det värmer nog lite extra ,att det är Marianne som hjälpt dig.Det gjorde hon bra. Det är så roligt att läsa din dagbok,det är så mycket positivt som hänt,att verkligheten överträffat sagan. Att man vill bara läsa mer,och att det aldrig ska ta slut.Kramar till dig och din gulliga familj, Kristina Carpie Diem

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta ! Grattis till din nya krage.Hoppas att det ska bli bättre för dig nu.Gott att ha en dotter som hjälper till så att det händer saker.Man orkar inte alltid att strida ensam.Hoppas att du ska kunna vara ute och njuta tillsammans med Marianne.
    Här är varmt 31+ tryckande värme önskar att det ska åska och att det ska komma regn.Gräsmattorna är uppbrända och det är ett ständigt vattnade på blommor i amplar och balkonglådor.Trädgårdslandet är inte roligt när det är så varmt.
    Men längtan efter sommaren har varit stor efter denna kalla och snörika vinter.Så man får inte gnälla för mycket.Nu får ni ha det så gott tillsammans.Kram och hälsningar Doris

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta!
    Så sant som sagts ovan här, delad glädje är dubbel glädje! Jag instämmer och är så glad för din skull, att du äntligen fått din krage och att du fått din familj att umgås med och få stöd ifrån. Din solskenshistoria bara fortsätter och jag hoppas den får fortsätta så länge än.
    Varma kramar från Iris

    SvaraRadera
  7. Hej! Och grattis till nya kragen! Verkligen kul att du fick en till slut, hoppas nu att den hjälper dig så mycket som du räknat med. Pappa, mamma o Sanna hälsar också!

    SvaraRadera