onsdag 7 juli 2010

Känslobortfall

Onsdag 7 juli 2010. Den här sommaren verkar bli ungefär som förra med varannandagsväder. Den ena dagen med tropisk värme följd av nästa med regn och åska. Regnet och åskan kunde gärna få komma på nätterna så marken hann suga upp vätan. Natten har varit lugn bortsett från domningar i bägge händerna och kraftlösheten som följer. Fick besked i går om att kragproblemet behandlas och att det är ortopeden som är motsträviga till kragen för att den skulle påverka musklerna i nacken. Dom skulle bli försvagade. Att försöka stötta med händerna i olika situationer blir nästan hopplöst i längden. Så huvudet får vila mot bröstkorgen större delen av uppesittande tid. Påverkan på nacken blir ju inte mindre av det. I dag kommer min syster så dotra får möta sin faster för första gången. Ännu en spännande händelse. Carpe diem      Klockan är 04.18

6 kommentarer:

  1. Morrn Gösta. Det gör mig så ont om domningarna i händerna och kraftlösheten! Om man ändå kunde göra något för att lindra för dig. Ja du vädret... igår fick vi regn i 5 minuter, sedan molningt och idag blir det riktigt varmt igen!
    Men det finns glädje också, dina nära och kära är hos dig och din dotter får träffa sin faster för första gången! Jag hoppas, att ni alla får en trelig tid tillsammans och du kan verkligen förgylla den med din närvaro!
    Ha en bra dag nu, tänker på er alla och skickar med många bamsekramar. Carpe diem!
    Christina, Västerås

    SvaraRadera
  2. Hallå Gösta.
    Har haft Carpaltunnelsyndrom i högerhanden/handleden och opererat detta för ca 15 år sedan och HUGA, vad obehagligt det var! Jobbade ju som optiker då och att skriva och att plocka med pyttesmå skruvar var mycket obehagligt utan känsel i fingertopparna - ja, snudd på omöjligt. Nu hade jag ju turen att det gick att operera - kanske knepigare i ditt fall. Vill bara tala om att jag fattar greje så att säga.
    Ha det så trevligt med syster och dotter idag!

    vännen Anders i SÄvsjö

    SvaraRadera
  3. Hej alla vänner här i Göstas Dagbok. Hoppas Ni har sommar och sol som vi i Mora nu njuter oss svettiga i. Man säger att "en fluga inte gör någon sommar" och jag har i många år undrat:HUR MÅNGA FLUGOR BEHÖVS DET DÅ? behövds det fem eller tusen eller tio miljoner......men vetenskapen har ännu inte gett mej något svar... I Hemus på mina promenader så är det hur mycket flugor som helst som rurrar runt mej och jag ahr kommit på en sak: det är ingen ide att slå efter dem för man slår sig själv bara ännu tröttare och svettigare. Härom dagen hade jag en speciell ettrig fet fluga efter mej och jag slog som besatt men utan annat resultat än att jag var totalt färdig när jag kom till bilen. Och vem tror ni satt där på vänster backspegel? Jo den där feta flugan som flinade och log mot mej.

    Jag försöker precis som Gösta ta en stund i taget och se på de små sakerna som kan göra en glad för stunden ...som att snart få ta en god kopp kaffe..

    Gösta alla tankar till dej och de dina i din fina lilla stuga i Rörön och MÅTTE DET RÄCKA MED TVÅ FLUGOR för att göra din sommar....

    Jag kom på ett sätt så ni ska se att det är jag som går förbi webkameran i Hemus. Jag kommer att gå PASSGÅNG över den lilla fotbollsplanen och vifta frenetiskt efter flugan...då vet ni att det är jag....Sven Lind..tjock och trind

    På denna länk ser ni vackra Hemus där även Mora hockeylag tränar ibland och våra duktiga innebandytjejer i KAIS

    Länken nedan kan ni se mej på cirka 19.00 idag och varje dag någon gång mellan 11.00-13.00
    http://kamera.mora.se/skidstadion.php

    Jag promenerar för min värk och det har visat sig att just promenader på skogens mjuka underlag gör underverk för en rygg som inte låter sig opereras. Är dessutom diabetiker och reumatiker så sol och promenader är mums...som ett tips till er alla

    Sven Lind i Mora önskar er en dag och en kväll och en natt utan smärta och värk.

    carpe diem, ja sannerligen carpe diem

    Och Gösta ja, du vet mina tankar och känner det

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta o Trevlig sommar alla. Nu har äntligen sommaren kommit. jag njuter varenda minut. Jag mår mycket bättre när det är varmt. Hoppas du får ha det bra med alla dina nya. kramar från mig.

    SvaraRadera
  5. Go kväll Gösta och alla de Dina...Ja jag kan bara säga... Jag gläds av hela mitt hjärta åt Er allas förenande till sist..Underbart känns som ett "futtigt" att säga...
    Mindre bra med Dina domningar...hur mycke ska Du behöva gå igenom...så orättvist falla livets lotter brukar man säga...
    Känns verkligen skönt att larmet finns på plats och att "Rulle" blivit Ditt nya stöd men jag har tänkt länge på att Du borde få en säng från vårdansvariga ..en säng som Du kan hissa upp och ner huvud och fotända...
    De var en fantastisk hjälp för den jag vårdade...Kanska Du kan tipsa Marianne om de för dom är mycke dåliga på att berätta vad som finns att ta till i hjälpmedel..iallafall här nere runt Uppsala..De finns så många små saker som gör vardagen lite lättare men ingen berättar utan de måste gå från mun till mun...
    Jag vill inte lägga mig i..de är bara ett tips...Ha de nu så bra Du kan ...kram Ulla...
    Ps.Måste bara få säga att de är så kul att läsa mannen från Moras kommentarer..Hoppas att Din förbenade värk håller sig på avstånd..Kram även till Dig.Ds

    SvaraRadera
  6. Idag va det Torsdag o Gösta har visst försovit sig får vi hoppas. Jag håller oxå med om att Sven Lind är en kul prick. Ha det gott hoppas vi får läsa din dagbok idag med Gösta. Carpe diem. kram Barbro Göteborg

    SvaraRadera