tisdag 13 juli 2010

Värmen

Tisdag 13 juli 2010. Visst är det bra med värme men fullt så här varmt behöver det inte vara. Den tar enormt på krafterna som finns och påverkar cirkulationen i kroppen. Det gäller att hålla vätskebalansen i kroppen. På skuggiga platser är det skönt samtidigt när det fläktar lite. På natten kan det vara lite problem med värmen för sömnen störs ju något. Det var lite klagan på sommaren. Årets sommar är ju en riktig sommar och det gäller att ta vara på den och ha kvar som minne i vinter. Sista besöken har rest och lämnat ett tomrum med många minnen att se tillbaka på när det börjar mörkna. Det kommer fler så det är bara att förberda sig på dessa och försöka att vara vid gott mod. Carpe diem         Ps. Natten har varit lugn men varm. Ds   Klockan är 04.17

4 kommentarer:

  1. Gösta, god morgon på dig! Skönt att din natt varit lugn, ja denna värme är litet för mycket av det goda! Man mår inte bra, hade 30C inne igår och ute var det som varmast 35C. Det gäller att få i sig mycket vätska.
    Jag förstår, att det känns tomt efter ditt besök, men Gösta: vilka härliga dagar du har haft med gamla vänner, släktingar. Det är du själv som har åstadkommit att detta skett, du har tagit kontakt och genom ditt naturliga och trevliga och öppna sätt, så trivs man med dig. Vi är så många som följer dig i dagboken, det har blivit ett måste.
    Jag hoppas, att du kan finna litet skugga och sitta ute, kanske gå en sväng med Rulle och koppla av.
    Ha det riktigt gott Gösta och jag skickar med många kramar från Västerås. Carpe diem!
    Christina

    SvaraRadera
  2. Hej! Här regnar det i dag, men det behövs verkligen, lite varmt regn, jag tänker på bären. Roligt med vänner från förr.Många minnen som ni pratat om. Kramar från Lilian

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta,

    igår kväll fick vi ett åskväder på Tjörn som hette duga! Tallrikarna närapå hoppade ur skåpen. Lina, vår stora schäfertik kutade in och lade sig bredvid min mamma, som bott hos oss sedan den 7 maj.

    Vilken cirkus här var! Men värmen klamrar sig kvar och ett nytt åskväder är att väntas i kväll. Jag som är tokig i den engelska serien Murder in Midsomer kommer att gå i taket om blixten bryter strömmen ikväll mellan 21.00-22.45.

    Hoppas att du har det så bra du kan ha det.
    Kram
    Ramona

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta! Skönt med lugna nätter för dig trots värmen. För visst har vi fått en riktigt kanonvarm sommar. Man borde ju inte klaga, men jag kan också tycka det är lite väl varmt. Kroppen orkar inte riktigt med den här värmen, frestar på ork och cirkulation. Det gäller som du säger att hitta någon skuggig plats där det fläktar lite. Jag gillar våra svenska årstider, att man kan se växlingarna. Men det är klart, just nu är det lite varmare än önskvärt. Åtminstone hos oss här i Småland. Vissa delar av landet har väl haft lite oväder igår och idag har jag förstått.
    Hoppas din dag varit så bra den kan och att du nu kan se fram mot ytterligare besök framöver.
    Det är så härligt att läsa om allt det positiva som hänt dig, så jag måste bara skriva det igen även att jag gjort det förut. Jag gläder mig så åt allt det trevliga du fått uppleva!
    Många tankar och kramar till dig från Iris

    SvaraRadera