fredag 30 juli 2010

Framtidstankar

Fredag 30 juli 2010. Att tänka på framtiden när man är döende är kanske lite tokigt? Men i mitt fall blev det nästan så. När tiden skulle vara till ända så började livet i stället. Tittar jag tillbaka så har jag fått uppleva så mycket som det var längesedan jag upplevt. Då kan man inte låta bli att tänka på framtiden. Det är säkert lika bra att tänka framåt och acceptera att sjukdomen finns för då blir den inte till problem. Att ständigt tänka på att döden står runt knuten bryter ner mer än bygger upp. Det gäller att ta till vara varje stund som livet vill ge. Att samtidigt få kramar och att få ge kramar skapar mycket harmoni vilket är skönt att uppleva. Natten har varit lugn. Carpe diem         Klockan är 04.13

6 kommentarer:

  1. God morgon Gösta !
    Jag älskar din inställning till livet! Jag önskar att även många friska kunde ha den inställningen, och se möjligheterna, inte bara problemen, som vi alla då och då möter i vardagen. Att göra det bästa av sin situation ! :). Det gör du fantastiskt bra ! :D. Tack för att du delar dina tankar med oss läsare !

    SvaraRadera
  2. God morgon Gösta!
    Natten har varit lugn och efter att ha läst reportaget i tidningen så är det en helt annan Gösta man läser om! Bilden av dig visar en lycklig man!
    Detta är en saga Gösta, från hur det var i början av året och nu: de händelser i ditt liv som skett har gett dig livet tillbaka även om sjukdomen ligger där i bakgrunden.
    Snart kommer Marianne hem till dig och då hoppas jag, att du hunnit vila litet och kan njuta av det som är planerat. Hoppas regnperioden är slut och att ni får ett fint väder.
    Idag kan man verkligen säga carpe diem, Gösta!
    Ha en bra dag och jag skickar med varma kramar.
    Christina, V-ås

    SvaraRadera
  3. Tack Gösta, för att du delar med dig av den visdom du uppnått !
    Ditt sätt att se på livet och tillvaron ger oss andra hopp och förtröstan. Hur nu än våra liv ser ut eller kommer att se ut...
    De varmaste hälsningar från Lisbeth i Sveg.

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Tänk! vad mycket glädje du sprider, trots din besvärliga situation. Önskar dig en fortsatt skaplig dag.

    STYRKEKRAMAR
    Ingalil

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta!
    Har läst den fina och positiva artikeln i Länstidningen. Det är med en stor glädje jag läser både i tidningen och i din dagbok om allt som hänt senaste halvåret! Tänk vad mycket positivt du fått vara med om, som du säkerligen aldrig trodde skulle bli verklighet. Vilken underbar sann-saga!
    Nu önskar jag dig och Marianne m familj en fin vecka tillsammans i steg 1 och sedan att turen söder ut för släktträff ska bli så bra den bara kan.
    Många tankar går till dig och er från mig och mina varmaste kramar till er också kommer här från Iris

    SvaraRadera
  6. God kväll Gösta...De är sen kväll och jag tittar in hos Dig i Din dagbok igen och läser kommentarerna.(De första jag gör när jag vaknar så läser jag hur Din natt varit).
    Du skriver att de är tokigt att tänka på framtiden när man är döende..Nej de tycker inte jag..Däremot håller jag med Åsa att dom som är friska kanske skulle stanna upp ett tag och tänka efter..Jag är så ofantligt trött på alla dessa människor som ständigt svarar om man frågar om något som rör framtiden....JAG FÅR SE OM JAG LEVER DÅ...
    De vet ju ingen egentligen eller hur?
    Alla borde läsa Din dagbok för att vakna upp och vara tacksamma för de vi har omkring oss..
    Fantastisk fint repotage som Sandra skapat tillsammams med Dig..Men Du ska inte knyta ihop säcken ännu på länge länge ..de finns plats för flera möten som ska ner i säcken....
    Hoppas Du sover skönt nu och är lite utvilad till Marianne kommer och pysslar om lilla papsen.
    God natt och kram Ulla...

    SvaraRadera