torsdag 29 april 2010

Att ha ett hopp

Torsdag 29 april 2010 kl.04.21 Denna natt har också varit lugn utan störningar. Undersökningen i går gick bra men svaret får jag vänta på ett tag. Här fortsätter våren sin framfart men den verkar ha gjort ett avbrott för att släppa ner det sista av blötsnö och regn. Det är sig likt i det fallet den ger oss hopp. Att få ha ett hopp betyder mycket för oss människor för att kunna leva våra liv. Det är ändå många som hoppet tas ifrån och en hel människa bara rasar ihop. Det är rätt grymt att bara låta sånt hända. Jag hoppas att de olika rutinerna kan bli ändrade så det inte blir så mycket hopplöshet. Det kan få bli uppmaningen i dag att försöka ge någon ett hopp om att det inte bara är negativa saker som styr oss. Carpe diem

5 kommentarer:

  1. God morron Gösta.Nu väntar man på värmen som tycks dröja.Man hoppas på en varm sommar.Regn behövs ochså i måttlig mängd.Skönt att du haft det lungt i natt.I dag ska jag iväg o gratta min älsta dotter som fyller år.Hon bor inte så långt härifrån.Bara några minuters väg.Ha en så bra dag som du kan. Kramar från Lilian

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta!
    Det är kanske inte så lätt att inge hopp i alla lägen och ibland måste man ge sig själv hopp genom att försöka se positivt på situationen. Det är inte alltid lätt att tänka så men så länge man försöker och gör sitt bästa får man vara nöjd.
    Jag hoppas i alla fall att du nu får njuta av den spirande grönskan som är på väg. Tyvärr har du rätt i att det alltid är snöblask på Valborgsmässoafton men snart kommer solen att segra och det blir varmt
    Varma tankar från Git i Skåne

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta!
    Följer Dej genom dagboken varje dag. Hoppas Du får en lugn natt och att helgen blir bra.
    När jag körde hem från arbetet i kväll hade vi
    21 grader varmt och björken har slagit ut sina små "musöron". En underbar tid men vi önskar regn till allt som grönskar och odlas.
    Varma tankar från Elisabeth, en medmänniska från Skåne.

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Hoppas det gick bra med droppet idag! Och att du kanske också orkat sitta vara ute en stund, förutsatt att ni haft en riktigt god vårdag även hos er. Här har faktiskt nästan varit sommarvärme. Man riktigt ser hur knopparna sväller i värmen, påskliljor och tulpaner slår ut i rabatterna runt omkring här. Men man önskar ju att man skulle orka mer med arbete i trädgården, men det viktiga är ändå att man finns och kan njuta av det man ser. Det ger åtminstone mig lite hopp om framtiden.
    Hoppas du får en fin valborgshelg och att effekten av droppbehandlingen inte blir så påtaglig.
    Mina tankar och kramar till dig är som vanligt mycket varma! Hälsningar Iris

    SvaraRadera
  5. Glömde en sak i min kommentar tidigare:
    Vill skicka en varm hälsning även till Gert, du som skrev en kommentar i gårdagens dagbok hos Gösta! Jag har inga mailmöjligheter, men jag vill ändå skicka varma kramar och tankar även till dig i din situation med aggressiv prostatacancer! Hoppas du genom att skriva i Göstas dagbok kan få kontakt med människor via mail. Hoppas det är ok för dig Gösta, att skicka denna hälsning. Hälsningar Iris

    SvaraRadera