måndag 12 april 2010

Födelsedag

Måndag 12 april 2010 kl.04.23 Att skriva dagbok är egentligen ett sätt att göra en minnesbild av vad som skett under dagen. Jag skriver inte på det viset utan jag skriver ned vad som finns hos mig när jag vaknar på morgonen. På det viset blir det en annan sorts dagbok. I dag finns det inte så mycket hos mig men det är dock en sak jag vill tala om. Min dotter som jag fått gör något i dag, som det är första gången jag är med om, hon fyller år. Det är min första födelsedag jag får vara delaktig i som far sedan vi möttes. För mig skulle det bli hennes första födelsedag fast hon är betydligt äldre. Jag är verkligen glad för att jag får vara delaktig. Det kunde också ha varit så att jag inte fått uppleva någon årsdag med henne över huvud taget. Små saker som samtidigt kan bli stora händelser i livet. Grattis Marianne på din födelsedag och må den bli dig till glädje. Carpe diem

12 kommentarer:

  1. Morrn Gösta och Marianne! Jag är så glad att ni finns båda två! Det är något speciellt med att fira födelsedag med barnen. Jag hoppas, att ni kommer att få ha flera födelsedagar tillsammans! Önsketänkande naturligtvis, men sedan jag först hörde talas om dig Gösta i Karlavagnen, så har mitt liv förändrats! Så mycket klokhet och och varma ord du har bidragit med, Gösta! Det finns så många ensamma, olyckliga människor i vår närhet, man ser dem bara inte! Ett vänligt ord, ett leende kan göra mycket!
    Jag önskar dig en bra dag Gösta, ta hand om varandra och jag ser fram emot att läsa din dagbok i morgon igen!
    Carpe diem!
    Christina, Västerås

    SvaraRadera
  2. Godmorgon Gösta vill bara önska dig en bra dag, och Marianne en fin födelsedag. Har just kommit hem från jobbet så hjärnan är i sovläge nu. Stor kram Barbro Göteborg Carpe diem

    SvaraRadera
  3. gomorron Gösta,vill bara säja tack för att du vill dela med dej av alla dina kloka ord o tankar,ha en bra dag o grattis till Marianne många kramar Helena

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Glad att läsa att påsken varit bra, och att du verkar ha sovit lite bättre de senaste nätterna. Tomheten efter din dotter och hennes mans besök bevisar ju bara dina känslor för dom :)
    Det du skriver om läkarnas nästan fascinerade vilja att ge cancersjuka en cirkatid är helt horribel. Vi är individer, unika i vårt sätt att svara på olika behandlingar och mediciner, i vårt sätt att hantera sjukdomen och i vårt sätt att själva orka påverka den hjälp vi får. Min diagnos GIST har ingen speciell cirkatid - till läkarnas stora fasa ;) och det verkar svårt för dem att hantera. Var inne under påskveckan och fick fem enheter blod och dom har dubblat dosen av cellgifterna vilket gör mig allt svagare och tröttare. Ny operation ligger också på schemat. Hade jag lyssnat på dem skulle jag legat inne nu, men jag skrev under ett papper på att jag åker hem på "egen risk" - vad det nu innebär. Skulle jag behöva hjälp så tror jag mina vänner kommer snabbare än sköterskorna, om jag ringde på klockan. Nu är jag i alla fall hemma, nära havet, naturen och med min goa lilla foxterrier. Vad mer kan man begära?
    Hoppas du får en underbar dag och jag sänder en stor grattiskram till din dotter också idag på hennes dag.
    Stor varm kram
    Tina

    12 april 2010 08.13

    SvaraRadera
  5. God morgon Gösta..Grattis Marianne på Din födelsedag... en födelsedag som jag kan förstå inte blir lik någon annan Du haft..
    Må dagen bli den bästa för Er båda om än de är några mil emellan Er just nu..Men i tankarna så nära man bara kan vara..
    Stora kramar till Er.. Marianne och Gösta.. från Ulla strax utanför Uppsala...

    SvaraRadera
  6. Hallå Gösta. Undrade en del när du skriver "födelsedag" som dagens rubrik...du fyller ju i juni...men sen fattade man ju bättre. Finns andra att fira numera.
    Vilket härligt inlägg om din första födelsedag med Marianne, Gösta! Du är ju en obotlig optimist i alla fall! Många skulle mest deppa i din situation - och det fattar jag nog att du gör i din ensamhet ibland - men du har alltid nån glimt av ljus att dela med dig av.
    Att äntligen ha en dotter att bry sig om och fira måste va speciellt fint och hon skriver ju desamma om dej på sin blogg. Härligt, Gösta och väldigt väl förunnat både dig och henne!

    Ha de bäst! // vännen Anders

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta ! Tack för det trevliga programmet i går, du känns så lugn och trygg och ditt glada skratt var verkligen trevligt.Måste vara en underbar dag för dig att du kan få vara med och firar Mariannes födelsedag även om det är på avstånd, så är du delaktig.
    Måste även vara underbart för Marianne att hon fått så fin kontakt med sin pappa. Verkligen något att fira.Nu önskar jag dig en fortsatt fin dag sam ett stort Grattis till Marianne.
    Ha det så gott ni båda!Kram Doris

    SvaraRadera
  8. Angående intervjun i P1 så går den i repris i kväll kl. 23.30 för er som inte kunde lyssna förut. Hälsningar Gösta

    SvaraRadera
  9. Det låter helt fantastiskt. Kram o grattis till Marianne

    SvaraRadera
  10. Kram till er bägge två hälsningar från ett soligt Lillhärdal // Hjördis

    SvaraRadera
  11. Hej Gösta! Skall lyssna på dig igen i kväll för att höra ditt underbara skratt och din mjuka röst.
    Grattis Marianne i dagens elfte timma,men bättre sent än aldrig.
    Kram och god natt till er båda från Skåne.

    SvaraRadera