söndag 4 april 2010

Hemligheten

Påskdagen 4 april 2010 kl.04.19  En ny dag håller på att gry och den bär på så många hemligheter som vi kommer att få möjligheterna att lösa. Dagen är helt orörd och det gör så att vi får den möjligheten att vara de första att hitta spåren. Det gäller att till och börja med att se vilken dag vill jag ha? För många räcker just bara den biten att ta vara på. Sedan är det dags att söka efter den bit jag vill börja med. Jag hoppas för min del att hitta glädjens bit och sedan efter den vill jag hitta den bit som ger mening åt livet och hur härligt det ändå är att få leva just nu. Alla dessa bitar kommer vi att hitta hos oss själva om vi bara vill se dom med våra egna ögon och ingen annans. Det gäller att våga. Carpe diem

3 kommentarer:

  1. God fortsättning, Gösta! Jag hoppas, att du har haft en bra natt och kan möta den nya dagen med tillförsikt. Jag brukar likna varje dag som ett nytt, vitt blad. Den blir precis som man gör den, så vi tänker nog ganska lika du opch jag.
    Var hemma hos min yngsta doter med familj igår och åt påskmat, sedan var vi i trädgården och krattade undan löv och kvistar. Snön har smält bort mycket nu och man ser hur blommor börja knoppas och komma ur jorden.
    Det är en härlig tid och jag hoppas att din dag går i glädjens tecken och hälsa din dotter och måg också.
    Många varma kramar från Christina, Västerås med ett carpe diem!

    SvaraRadera
  2. Glad fortsättning på påsken Gösta och de Dina..
    Hoppas Ni har de riktigt skönt och bara är ...
    Här har varit en otroligt vacker dag och jag såg årets första snödroppar som slagit ut..och i dikeskanten så har tussilagon börjat komma.
    Jag plockade dom inte för i morgon kommer barnbarnet Elin och hon ska få den stora äran att pöocka dom för att sätta dom i den klassiska äggkoppen...såsom jag fick göra när jag var liten.
    Ja visst de e de fantastiskt hur bra en dag kan vara utan för stora krav på livet.
    Ha de nu riktigt bra Gösta och en stor solvarm kram till Dig ,Marianne och mågstumpen...Ulla..
    Ps Imorgon ska de komma snöblask här säger dom på nyheterna...men de e då de.Ds

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta!
    Min dag har varit precis så lugn och harmonisk som jag önskade mig den när jag vaknade i morse. Jag har bara njutit av tillvaron och ägnat mig åt bara mig själv. Har fikat, läst, handarbetat, lyssnat på musik, suttit med näsan mot solen en stund och lyssnat på småfåglarnas sång. Vad mer önskade jag mig för idag? Inget! Jag fick precis en sån fin dag som jag tänkte mig.
    Hoppas din och er dag har blivit som du tänkt dig! Varma kramar från Iris!

    SvaraRadera