måndag 19 april 2010

Stiftelsen

Måndag 19 april 2010 kl.04.27 Natten har varit lugn och utan några smärtgenomslag. Stiftelsen har haft lite verksamhet under de gångna dagarna till i dag. Den har varit till stöd med matpaket till sex stycken lite kläder till fyra och lite blommor till fem stycken. Det är människor som själva bett om hjälp. Några har fått guldkanten i närområdet och en del i staden. Det har känts skönt att få vara till nytta på något vis. Jag funderar på att de få kronor som är kvar kan användas till någon org. som bättre använder medlen. Stiftelsen verkar inte komma upp till de mål jag tänkt mig. Men jag  låter det bero ett tag till och ser vart det tar vägen. Saldot var 7100:- och det har förbrukats 2300:- till dags dato. Således återstår 4800:- . Detta är läget just nu får se om det händer något som pekar på hur fortsättningen blir. Carpe diem

5 kommentarer:

  1. Hej Gösta! Du har verkligen gjort nytta med att ge bort guldkanter. Dom som får dom, behöver verkligen dom.Du är stark som orkar bry dig om.Här blåser det kallt.kramar från Lilian

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta!
    Verkar som om du har det jobbigare än du velat säga. Hoppas att det lugnar ner sig. Jag hoppas att du känner glädje över de guldkanter som du har kunnat ge bort. Några har verkligen blivit glada. Carpe diem
    Skickar många många mjuka kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta,tänk om fler människor var som du då skulle världen vara bättre.Du tänker hela tiden på andra trots att du har de tufft själv.Vill önska dej en god natt och en bra dag i morgon och även en skön kväll.Många tankar o kramar från Helena

    SvaraRadera
  4. Tack Gösta, för att du förgyllt tillvaron för några människor genom din fond! Jag skulle vilja vädja till alla dagboksläsare att sätta in en slant på din fond, så att flera kan få del av dina guldkanter. Du är så fantastisk som orkar tänka på andra människor mitt i din egen sjukdom. I morgon ska jag föra över några kronor ytterligare till fonden, jag vill så gärna att den ska få leva vidare enligt den tanke du haft när du startat upp den.
    Hoppas verkligen att dina smärtor är uthärdliga för dig och att vi får förmånen att få ha dig med oss länge än. Den värme och den empati du sprider till oss känner inga gränser, du är den mest fantastiska människa jag någonsin kommit i kontakt med, även om kontakten är via cyberrymden!
    Jag önskar dig allt gott och smärtfrihet och önskar att vi får fortsätta umgås via nätet länge än.
    Många varma kramar och tankar till dig från Iris!

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta! Du ger verkligen dina medmänniskor styrka o kraft genom din dagbok! Detta ger oss som följer dig dagligen en guldkant i vardagen!
    Tack Gösta!
    Charlotta

    SvaraRadera