söndag 25 april 2010

Tack till er

Söndag 25 april  2010 kl.04.47 Jag tänkte inte skriva någonting i dag. Men så lyssnade jag på någonting någonstans som talade om för mig att jag skulle skriva ändå därav den sena timmen. Jag vet inte vad jag ska skriva men det får bli vad det blir. Att få vara priviligerad av så många läsare är för mig en ynnest och samtidigt få dela andras vedermödor i livet är värdefullt. Utan den kraft som jag får genom alla er så skulle nog kampen ha varit slut. Men tack vare er så orkar jag fortsätta att kämpa. Alla andra händelser som följt med i hela den här vandringen är ju bara positiv extra näring. Tack alla där ute för att ni finns. Carpe diem

8 kommentarer:

  1. Hej Gösta!
    Det är väldigt bra att du skriver ändå för är det tomt på din sida så är vi väldigt många som oroar oss. Jag läser din sida varje dag men tyvärr är jag jättedålig på att skriva. Tack för att du finns och må så gott du kan!
    Kram från Git

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta!
    Det var då för väl att du bestämde dig för att skriva ändå, även fast du inte tänkt från början. Hade det inte funnits någon dagbok från dig så hade det inte känts bra. Du är ju en del av dagsrutinerna numera, så jag hoppas verkligen du både vill och orkar fortsätta ditt skrivande.
    Skickar dig en hälsning här från en vacker vårdag i Småland, fastän lite blåsig! Ska försöka ta mig ut nu på farstubron och sitta en stund med näsan mot solen.
    Hoppas din dag är bra och kanske du också kan sitta en stund på utsidan och njuta av naturens försök till vårens årstid.
    Varma kramar och tankar till dig från Iris!

    SvaraRadera
  3. De blir inte desamma om man inte har läst dina rader på morronen så de va bra att du skrev det har blivit en morgonvana ha en bra dag många tankar o kramar från Helena

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta ! Hoppas att om du ha ork och vill att du skriver i din dagbok.Det ingår i mina rutiner att kolla av att du är med oss.Din dagbok ger mig så mycket.Din omsorg,din humor och glädje som du delar med dig av,trots din svåra sjukdom.
    I går satt jag en stund hos en man som fått sin dom,att det finns inget mer att göra.Är opererad för tumör i huvudet men har fått en ny tumör,det är så sorgligt att se hur hans syn försämrats och att han inte kan använda sin vänsterhand,även att det slagit ut hans minne.
    Kom i kontakt med familjen när jag arbetade och har sedan haft kontakt.Nyår miste hans sin fru 53år och nu är det han som drabbats.Två underbara söner har han som är 18 och 21år.
    tycker att dom skulle får behålla sin far,men livet är hårt och vi drabbas på olika sätt.
    Nu hoppas jag att du får en fortsatt bra dag och att åter får läsa din dagbok i morgon.Kramar och hälsningar Doris.

    SvaraRadera
  5. Tack själv Gösta för att du finns, o delar med dig till oss.jag hoppas att få läsa din dagbok länge än.Många kramar från lilian

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta!
    Jag vill få veta om min gåva(500:-)som jag skickade i veckan har nått Stiftelsen. För att det skulle hända att jag tänker sätta in igen? Min talong var inte anonym.Du har räknat upp en del summor men inte 500.
    Hälsningar D.W. Töreboda

    SvaraRadera
  7. Till D.W. Det finns en gåva noterad 14/4 utan avsändare.Har du skickat denna vecka kommer det i noteringen i morgon. Hälsningar Gösta

    SvaraRadera
  8. God kväll Gösta..Ja så är söndagen snart slut och äntligen är de måndag om några timmar..
    Jag vill minnas att Du skrev för många många månader sen att Du inte är så speciellt förtjust i söndagarna.
    Och de är Du inte ensam om .....
    Jag hoppas att Du får en smärtfri natt och får vakna upp till solig morgon med fågelkvitter utanför Din lilla röda stuga..
    Stor kram från Ulla.

    SvaraRadera