tisdag 27 april 2010

Tiden

Tisdag 27 april 2010 kl.04.22 Tänk vad tiden går fort så fort måndagen passerat så är det fredag. Jag hinner knappt med i den här farten. När dagarna går så fort hinner inte tankarna med. Det blir som att något tappas bort på vägen. Det är ju tur att jag skriver upp olika saker som ska göras under veckorna fast dom är inte många. I morgon är det dags för en ny skintröntgen för att se hur långt spridningen har kommit och på torsdag är det droppet igen. På det viset rullar dagar och veckor förbi. Någon gång ibland tittar jag till släktforskningen och försöker hitta tillbaka i tiden. Det gäller att ta till vara tiden när den finns för plötsligt är den slut och då är det för sent att göra något åt den. Den har blivit förlorad. Det gäller att göra det bästa av det som finns och som det går att göra något åt. Carpe diem

5 kommentarer:

  1. God morgon Gösta..Hoppas de går bra med undersökningen idag..så kommer de här med tiden som Du skriver om..dagarna till Du får svaret på undersökningen..efter att ha gått bredvid en cancersjuk så vet jag att de är mycke tuffa dagar för Dig och Din dotter..man går med en klump i halsen och magen..Vad blir svaret???
    Jag kommer att tänka på Dig extra mycke idag och dagarna framåt..De är de lilla jag kan göra..Stor stor kram Ulla...

    SvaraRadera
  2. God morgon Gösta. Hoppas natten har varit något så när bra. Skriver sällan men läser varje dag.Hörde i radion igår attRobert Aschberg och Gert Fylking har startat en ny isamling för prostatacancern nu skall de lifta från Haparanda till Ystad de har även tävling med två ungdommar vilka de var kommer jag inte ihåg vilket gäng som får mesr ihop pengar. Ha en bra dag Sonja

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta!
    Ska man se positivt på dina undersökningar och behandlingar så är det väl att du får träffa andra människor och förhoppningsvis dela olika händelser med varandra.
    Nu har väl våren hittat till dig också. Har du några vårblommor som försöker trotsa de kalla nätterna? Det börjar klia i fingrarna för att få göra altanen vacker med blommor och grönt. I år längtar jag riktigt mycket och det är väl för att vintern har varit så sträng och massor av snö. Carpe diem
    Skickar många många mjuka kramar till dig.
    Ninni

    SvaraRadera
  4. Lycka till i morgon ! Hoppas att allt gå bra för dig.Tänker på dig.
    Kram och hälsningar Doris

    SvaraRadera
  5. Jag håller med dig, det är måndag och sen fredag! Fattar inte hur tiden bara rusar iväg.
    Hoppas allt går bra på skintigrafiröntgen i morgon och också droppbehandlingen på torsdag.
    Undrar hur vädret är hos dig, hur långt har våren kommit? Vi har haft en underbar dag idag, nästan sommar! Vi ser alla buskar, träd som håller på att slå ut. Jag är säker på att det här året kommer vi inte att hinna med att riktigt se lövsprickningens successiva framfart, utan helt plötsligt är allt bara utslaget och våren är över och sommaren har kommit.
    Hoppas du sover gott nu! Ser fram emot att läsa din dagbok i morgon som vanligt.
    Varma kramar till dig från Iris

    SvaraRadera