lördag 3 april 2010

Fortsatt påsk

Påskafton 3 april 2010 kl.04.23 Ännu en natt på påsken har gått till ända och ingenting att rapportera.I hjärnans många vindlingar skickas tusentals signaler och alla verkar hitta till den plats som den var avsedd för. Vilken katastrof om signalerna gick till fel ställe vilket kaos det skulle bli. Det är likadant med signalerna mellan oss människor också. Är vi inte tillräckligt uppmärksamma på de signaler våra partners eller vänner sänder ut blir det många gånger skador som är svåra att reparera. Det spelar egentligen ingen roll var man befinner sig så använder vi olika kroppsspråk som talar om väldigt mycket i våra liv. Ett språkinstrument som tydligt visar hur vi känner och hur vi mår är våra ansikten. Det går att direkt avläsa om personen är på bra humör eller väldigt dåligt. På det viset ser man om det ska tagas den långa vägen förbi eller om det går bra med den korta. Det blev bara lite utfyllnad av utrymmet i dag för jag vill att det goda kan få bestå över helgen. Förhoppningsvis att det fortsätter efter helgen också. Carpe diem  GOD FORTSÄTTNING PÅ PÅSKEN

7 kommentarer:

  1. Morrn Gösta! Du är otrolig! Du formulerar så perfekt dina tankar och du har så rätt!! Man kan "läsa av" människor man träffar eller möter på deras kroppsspråk om man är uppmärksam. En människa kan må väldigt dåligt, men kan inte berätta för någon, men visar på sitt kroppsspråk. Är man då uppmärksam, kanske man kan hjälpa.
    Kontentan av mina försök till att beskriva hur jag tänker är: man skall bry sig om varandra! Det är precis det du gör, Gösta!
    Nu hoppas jag, att även påskafton blir en fin dag för dig, Gösta, njut av den och ha en riktigt fortsatt glad påsk!
    Påskkramar från Christina i Västerås.
    Carpe diem!

    SvaraRadera
  2. Godmorgon Gösta
    Har haft så mkt runt mig en tid nu så jag har inte hunnit höra av mig till dig, har även fått kontakt med en man som blivit ensam nyligen, hans fru dog i cancer för tre v sen så han mår inte så bra nu. Jag sa till han att han får skriva så mkt o ofta han vill till mig. Så vi hörs av ett par ggr om dagen nu. Idag skall jag åka till min Syster dotter o äta påskmiddag så träffar jag hela min lilla släkt skall bli roligt.Jag önskar dig- din dotter o måg en fortsatt trevlig Påsk.
    Kram Barbro Göteborg Carpe diem

    SvaraRadera
  3. En trevlig påsk önskas från ett soligt Årjäng! Carpe diem

    SvaraRadera
  4. En GLAD PÅSK öskar jag från ett soligt Skåne!
    Karin, en medmänniska från Skåne.

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta!
    Skönt med en bra natt.
    Här är det solsken och nästan 14 grader varmt.
    Jag önskar dig en fortsatt bra påskhelg. Carpe diem
    Många många mjuka kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  6. Allt gott till dig Gösta och till dottern och mågen! Hoppas ni får en fortsatt skön påskhelg!
    Varma tankar och kramar från Iris

    SvaraRadera
  7. Hej i natten Gösta..

    Har precis läst några av Dina blogginlägg igen & ville bara önska Dig & Din familj en fortsatt fin Påsk...hoppas också att Du mår bra..!?
    Må så gott nu..

    Varma tankar & kramar från
    Anette E i Östersund

    SvaraRadera