lördag 19 september 2009

En lärdom

Lördag 19 september 2009  kl08.35  Jag skriver ett nytt inlägg .Dagen är inte vad den borde vara. Det gäller att vara vaken så inget blir fel. Ibland blir saker och ting inte vad man skulle tro att det skulle bli och då blir det så fel.Min affärsresa blev som förväntat. Mina smärtor idag gör mig inte på bra humör och därför tycker jag att  det bästa är och inte veckla in sig i för mycket saker som sedan måste tas upp igen. Jag har ingen aning vart detta tar vägen och just nu tror jag att jag inte bryr mig så mycket heller.Just nu händer det inte så mycket. Hur handskas man egentligen med ett sinne som verkar vara i totalt uppror mot mig själv att allting blir så fel? Detta är inte vad jag ville med dagen. Den har börjat i ett enda uppror. Upproret ska inte få ta den ifrån mig. Hur som helst så ska jag vara lugn för resten av dagen så det inte blir fler fadäser.Carpe diem

18 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Till Ninni. Jag tar bort din kommentar för den gäller inte det nya inlägg jag gjort.Hälsningar Gösta

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta!
    Jag förstår att din dag idag inte alls är så bra! Hoppas dina smärtor har gett med sig lite nu. Tänker mycket på dej! Kanske skulle det hjälpa dej att skriva av dej ditt upproriska sinne här på din blogg? Jag vet inte, men ibland kan det ju hjälpa att sätta ord på det "upproriska" och att dela med sig av det. Du vet bäst och bestämmer om och vad du vill dela med oss, dina bloggvänner. Kramar från Småländskan

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Det gör mig ont att din dag börjat så illa. Känns lite som om du åkt på ett bakslag efter gårdagens utflykt men jag hoppas att du inte känner ditt försök som ett misslyckande. Det enda misslyckandet är faktiskt att inte ha modet att pröva och prövar är något som du verkligendet gör dagligen. Hoppas att du under dagen kommer rätt i smärtlindringen. Smärtan är en stark fiende som påverkar både koncentration och humör. Du har styrkan att slå ner upproret och ta makten över fienden - det har framgått i dina tidigare skrivelser. Hoppas solen skiner på dig så att den kan ge dig lite energi.

    Kramar från Kristina

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta!
    Du finns i mina tankar! Illa att din dag är så dålig! Hoppas det blir lite mera uthärdligt!
    Kram från Inger.

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta!

    Hoppas din dag blir bättre, vad det lider.

    STYRKEKRAMAR

    Ingalil

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta
    Ja, då börjar jag om från början. Jag förstår att det kan bli fel ibland. Plågorna gör att man kanske inte riktigt kan koncentrera sig så att det blir som man har tänkt. Hoppas att du mår bättre nu. Blev det för mycket när du var på affärsresa igår?
    Jag hoppas att din dag blir dräglig i alla fall. Carpe diem
    Kramar Ninni

    SvaraRadera
  8. Hej Gösta!
    Det skär i min själ när jag läser om ditt lidande i smärtorna... Följer dig med Kärlek & Respekt. Carpe Diem
    Ammi

    SvaraRadera
  9. Kära Gösta!!! Ha en så bra dag som är möjlig för dig!! Tänker på dig varje dag sen jag hörde dig i Karlavagnen. En stor varm kram!! Kerstin

    SvaraRadera
  10. Hejsan!Hoppas din dag blev bra trots en dålig början.Hoppas din smärtor är under kontroll nu.Vädret är ju rena rama sommaren det är så varmy o skönt.Hoppas du orkar att njuta lite trots smärta.Kramar Sanna

    SvaraRadera
  11. Hejsan ! Hoppas att din dag har blivit något så när dräglig,att smärtan lindrat något.Tänk om du någon morgon kunde vakna upp känna att i dag är inte smärtan så svår.Njuta av det fina höstvädret
    vilket jag hoppas du även har.Själv har jag suttit ute i solen en stund och njutit även om tröttheten gör sig på mind.Tänker ofta på dig. Varma och innerliga solskens hälsningar Doris

    SvaraRadera
  12. Hej Gösta!Jag hoppas att du känner dej bättre,och att du får en skaplig kväll,natt.kram/kicki

    SvaraRadera
  13. hej Gösta,,hoppas att morgondagen blir lite bättre,,tänker på dig..
    många varma kramar Marita

    SvaraRadera
  14. Kramar från Yvonne i Skåne.

    SvaraRadera
  15. Hej Gösta!
    Jag sänder mina tankar o styrkekramar o hoppas på att dagen imorgon blir en bättre dag.
    Kram

    SvaraRadera
  16. Hej Gösta!
    Tänker på dig. Hoppas på att din morgondag blir bättre.
    Kram från Nina i Östersund

    SvaraRadera
  17. Go´kväll Gösta, jag har också haft en dålig dag, när jag har ont blir jag sur och grinig. Det hjälper ju föga..Jag lider bl a av kronisk värk och synnervsförtvining, vilket innebär att jag ser mycket dåligt. Glasögon hjälper ej, utan jag använder förstoringsglas, 10+, om jag ska kunna läsa. Har förstoringsprogram i datorn, vilket är en förutsättning för att jag ska kunna använda densamma. Man känner sig frustrerad många gånger och det är så jobbigt när människor jag känt länge hela tiden frågar om jag ser bättre nu, dom vet ju att det inte kan bli bättre, det leder istället till blindhet, men det är som om dom inte fattar det. Det gör mig f-b rent ut sagt. Att ens inre gör uppror är inte så konstigt, jag förstår Dig. Men, som Du så fint skriver:Carpe diem, det är vad vi bör göra fast det inte alltid är så lätt.
    Många varma kramar

    SvaraRadera
  18. Hej Gösta,
    Ny dag har just börjat. Innerligen önskar jag att den blir bättre för dig än den igår. Skickar dig oendligt mycket av positiv energi och en stor kram.
    Maria

    SvaraRadera