fredag 18 september 2009

Skivan

Fredag 18 september 2009 kl.04.35      Det börjar likna en sliten grammofonskiva. Samma värk och samma motmedel. Det börjar likna en fåra som bara blir djupare för varje morgon.Gårdagen flöt på nästan som vanligt.Det blev ju ett avbrott i den grå vardagen när TV4 var här. Ja just det.En lösning blir det på det andra också.En annan sak som förbryllar mig är hur vi människor beter oss i olika situationer.Handlar vi utifrån vad vår medmänniska känner eller är det vår egen rädsla som styr hur vi gör. Under dessa månader som jag skrivit dagboken har jag fått uppleva många konstiga saker som jag inte skulle ta i med tång om det gick. Hur som helst går vi mot en ny dag och jag ska försöka via färdtjänst ta mig ner och handla.Fast någon större matlust har jag inte. Det känner på att göra vissa saker men man måste pröva. Det är ingen mening och säga det går inte innan man försökt. Ni får ha en bra dag allihop och Carpe diem.                 PS. Stiftelsen begåvades med ytterliggare 200:- igår .Tackar för det. Här kommer kontonummren som många frågat efter.  Från Swedbank 81471 441020922  och annan bank 81471 0441020922 DS.

17 kommentarer:

  1. Hej Gösta!
    Grammofonskivan blir ju sliten för att den blir mycket spelad eftersom man älskar musiken på den. Jag kan också tycka att jag upprepar mig, men det finns ju inte så stora variationer på orden så ibland blir det ungefär samma sak.
    Fick du ditt dropp? Det ska bli intressant att se din intervju, Jag har hittat TV4 Östersund. Tack för det.
    Köp något som du tycker mycket om, då kanske du får i dig lite. Ska inte predika idag.
    Här är det en underbar höstdag, Sommaren är tyvärr difinitivt slut nu.
    Ha en så dräglig dag som möjligt. Carpe diem
    Kramar Ninni

    SvaraRadera
  2. God morgon Gösta hoppas att natten har varit drägligt.Läste att du skall vara på tv hur får jag in Östersund när jag bor i norrbotten är det på datorn ffförklara nån om du inte orkar vill så järna se försök Gösta och ha en bra dag jag har en bror som gått bort i samma sjukdom så jag förstår dig kramar goda fr,en kvinna.

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta!
    Jag följer din blogg varje dag men skriver nästan aldrig något till dig. Det ska bli kul att titta på intervjun. Nu åker jag bort en vecka och kan inte läsa bloggen, men jag läser igenom allt när jag kommer hem.
    Jättekul att fonden ökar.
    Kram Ingela

    SvaraRadera
  4. Hejsan.Tycker inte skivan är sliten så här på bloggen utan en skiva med mycket empati för andra.Hoppas du kan ta dig ner till affären nu då.Och att du hittar något som kan smaka.Ha en bra helg nu.Tänker på dig.Kramar Sanna

    SvaraRadera
  5. Kramar från Yvonne i Skåne.

    SvaraRadera
  6. Strafamnen kram från en i Jönköping som lever tillsammns med en mycke sjuk make!Carpe Diem!När kommer programmet att sändas vet du det?

    SvaraRadera
  7. Skulle givetvis stå stora famnen!!!!! Urs. tryckfels Nisse!

    SvaraRadera
  8. Hej Gösta!

    Fortsätt med den slitna grammofonskivan, dina tankar är till tröst för många medmänniskor.

    STYRKEKRAMAR

    Ingalil

    SvaraRadera
  9. En hand på Din kind! Tänk om folk som inte har det så jäkligt kunde stanna till och tänka efter hur bra vi har det!! Tänker på Dig varje dag!
    Carpe Diem!!
    Lars 340407.

    SvaraRadera
  10. Hej Gösta!

    Jag önskar att du får en bra dag och att du slipper värken. Det kanske lättar lite att få skriva om det, så fortsätt med det. Jag tänkte på dig i morse när jag tog min promenad och solen började gå upp. Man kan vara tacksam att man kan gå ut och gå, använda sina ben och njuta av en soluppgång. Du får åtminstone mig att vara tacksam över att jag är frisk, som jag vet om i alla fall.

    Kramar till dig!

    Gunilla A

    SvaraRadera
  11. Hej Gösta ! Tycker mycket om din blogg,ingen sliten grammofonskiva. Din blogg ger så mycket.
    Läser den varje dag.Har inte orkat skriva på några dagar.Var till doktorn i går.En omgång
    antibiotika till.Tänker på dig,hoppas din dag
    blir så bra som möjligt.Att värken inte ska vara allt för svår.
    Vill så gärna se din intervju, men vet ej om det går att få in här.
    Solskens hälsningar Doris

    SvaraRadera
  12. God em Gösta hur har dagen varit hoppas att den har varit någotsånär trägligt och att morfinet har gett dig lite smärtlindring orkar du vara ute nå tänk om man kunde göra nåt åt din smärta vet att det är jobbigt går själv på morfin för att orka uthärda nåt min enda vän när jag är ensam är datorn där når man folk och kan messa med otroligt många Du Gösta tänk att det finns så otroligt många goa vänner som bryr sig på allvar och inte av nyfikenhet, det har jag upptäckt då jag berätta om min sjukdom till några goda vänner min syster fick bröst cancer för 15 år sen dom tog hela bröstet och hon trodde att hon är frisk men nu har det blossa upp i livmoder så hon går på strålning nu jag tycker det är så många 40 och 50 talister som är trappade av den elaka sjukdommen du ska veta Gösta att mina tankar är hos dig Skickar många goa kramar till dig och önskar att ditt liv får vara så mycket smärtfri som möjligt. Kram fr. en kvinna.

    SvaraRadera
  13. Hej Gösta.
    Hoppas du har haft en dräglig dag. Du är ingen grammofonskiva som är rispig. Jag följer så gärna din dagbok. Önskar bara att jag kunde göra något, känner mig så liten. Men om det kan glädja dig lite ska du veta att sen jag börja läsa din dagbok har jag lärt mig att uppskatta att livet är här och nu. Jag är dig evigt tacksam. Du verkar vara en sån medmänniska som jag hade velat ha med mig hela livet. Tänk om alla människor kunde bry sig mer om varandra så kanske inte all våld och elände fanns. Numera finns du i mitt liv, jag tänker på dig varje dag, hur har du det? har du ont? har du kunnat njuta av höstsolen? har någon medmänniska pratat med dig i verkliga livet idag? Jag har några ord som jag gärna delar med mig av hoppas verkligen inte att dom stöter:
    Hur än livet gestaltar sig finns det alltid ett hopp.
    Ha det nu så bra du bara kan och glöm inte att vi är många som tänker på dg.
    Många varma kramar Marita

    SvaraRadera
  14. Gösta! Tänker på Dig varje dag! Kämpa!
    Kramar i massor!
    Birgitta

    SvaraRadera
  15. Har som vanligt tänkt på dej flera gånger under dagen. Hoppas du inte haft alltför mycket ont och att det gick bra att med hjälp av färdtjänsten få lite handlat, kanske hittade du något som du kändes extra sugen på!
    Kramar till dej från Småländskan

    SvaraRadera
  16. Hejsan Gösta!
    Sänder en tanke till dig så här på väg mot midnatt o jag hoppas du får sova gott.
    Kram

    SvaraRadera
  17. Gösta, vill bara ge Dig en kram.
    Anna L

    SvaraRadera