onsdag 2 september 2009

Lindring dag2

Onsdag 2 september 2009 kl.05.20. Vilken känsla att för andra dagen få vakna med mindre smärta. Men man får akta sig så det inte blir något man tar för givet.Det följer väl diagnosen med berg och dalbanan.Hur som helst så är det bara att passa på och njuta.Vi människor är bra konstiga djur egentligen vi blir aldrig nöjda. Det upptäcker man ganska snart när något börjar att gå bra.Då ser man framåt och väntar på att något nytt och bättre ska hända. Varför inte stanna upp och njuta av den ljusa stund man har just nu i stället för att jaga vidare.Lindring i smärtan ger mig just en sådan situation. I stället för att njuta av smärtlindringen idag så ser man mot morgondagen och hoppas att den blir bättre. Jag borde ha bättre sinne för vad jag ska göra. Ta vara på den här dagen och passa på att njuta för i morgon vet man inget om vad som sker. Det har börjat att dyka upp en och annan manlig kommentar vilket är lovande. Hoppas det fortsätter så. Något som jag är tacksam för.Det är många som läser och följer min dagbok och jag försöker tro att det kanske ger något till någon.Carpe diem                            Klockan är nu 07.45. Fonden har passerat 1000:- den är nu 1800:- tack till givarna.

10 kommentarer:

  1. Gomorron Gösta. Jag tycker du har bra insikter om livet i allmänhet. Tyvärr är ju vi människor att vi inte njuter av stunden. Hoppas du får en smärt"fri" dag.
    Jag har inte kunnat sova på hela natten så nu ska jag gå o sova...go natt..carpe diem

    Birgitte Kramiz

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta !
    Tonen i dina två senaste bloggar är nu en annan än för bara en vecka sedan. Jag anar glädje mitt upp i alltihop. Jag delar den. Skollärarn

    SvaraRadera
  3. Du ger mycket!
    Ja, vi människor har tyvärr ibland svårt för att njuta av dagen. Ofta en hets för att bli bättre, få det bättre etc istället för att landa i det goda just för stunden.

    Det låter bra att du inte har så mycket smärta idag. Mer än den själsliga vilket jag antar att du har.

    Ha det bra, jag tänker på dig
    /Annelie

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Vilken lättnad att se att du har haft det lindrigare än förut. Problemet med oss människor är att vi ska planera allting så långt i förväg att vi glömmer att njuta av livet som det är just nu. Du har ju ditt motto "carpe diem" och det säger ju allt om hur vi ska leva egentligen. Njut av dagen.
    Vad roligt att fonden har börjat öka. Tänk om din innersta vilja kan bli verklighet.
    Hoppas att du får ha en en dag o natt som du kan uthärda. Carpe diem
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta..Tänk att en människa kan göra andra människor så glada och tacksamma för de vi har och får uppleva tillsammans med Dig..De blir som energikick när man läser Din dagbok..Önskar jag kunde ge lite energi tillbaks till Dig..Och inte minst gör de mig glad när jag ser att nu har pengarna till Ditt "skötebarn" Fonden börjat komma in..De här blir/ska nog bli en bra dag..håll värken långt borta med de preparat Du har...
    Har Du hört något från ministrarna??????????
    Kram Ulla
    Ps Har inte sett till Doris på några dagar ..hur mår Du ?? Ds

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta ! Har varit borta från datorn har feber
    och varit trött.Skönt att du haft lite lindrigare.
    Det kan du behöva,inte bara smärta hela tiden.
    Njut av dom stunderna.Tänker på dig.
    Ulla jag kommer tillbaka kram på er båda.
    Doris.

    SvaraRadera
  7. Hej Ulla! Bra att du tog upp det här med ministrarna.Jag har fått ett svar från Göran Hägglund där han beklagar situationen.Men vad det gäller psa-proven hänvisar han till socialstyrelsen.Det fanns fortfarande för lite säkerhet i proven ännu så det blir soc.styr.som får ta det vidare. Och till Doris välkommen de gånger du orkar jag tänker på dig. Och alla andra ni är ett stort stöd.Hälsar Gösta

    SvaraRadera
  8. Hej Gösta!vad skönt att höra att du får ha bättre dagar,hoppas att dom kommer oftare,kram kicki

    SvaraRadera
  9. Hej Gösta! Härligt att värken ger vika lite grann,det är du verkligen i behov av.Det blev en sen kommentar idag.Jag har inte glömt dig,det har gnagt att jag inte skrivit.Hoppas din natt blir lugn.Sov gott! Vi hörs imorgon. KRAM märta

    SvaraRadera
  10. Gomorgon. Hoppas du vaknar med lika lindriga smärtor i dag som du gjorde igår.

    Jag ska åka på Adelövs marknad idag? Hoppas det inte blir regn...
    kramiz Birgitte

    PS. kram till dig med Doris.

    SvaraRadera