måndag 26 oktober 2009

Cancerkampen

BEKÄMPA PROSTATACANCERN , INFÖR PSA-PROV NU Prostatacancern är en av dom största cancerformerna.Jag förstår inte Cancerfonden och Prostatacancerförbundet varför dom inte driver kampanjer mot den cancerformen.Är den så hemlig att den måste gömas undan? Cancerfonden är ju en av organisationerna som ska driva kampanjer även mot prostatacancer och inte lyfta fram bara bröstcancern.Det pratas mycket om jämlikhet mellan könen.När ska det visa sig i kampen mot cancer.Jag är säker på att vissa av dom styrande i organisationerna läser min dagbok.Har ni någon vilja att göra rätt? Påbörja kampen. Eller törs ni inte visa att ni inte kan? Jag har drabbats av sjukdomen och jag vill att så många som möjligt ska kunna räddas.Och det görs bara genom att kämpa mot sjukdomen och använda det enda provet som kan påvisa om det är början till cancer och inte låta den fara fram som den gör nu.Vi måste slåss för att de olika organisationerna tar sitt ansvar. Måndag 26 oktober 2009 kl.04.30 Carpe diem Adressen till namninsamlingen: http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=3865.

14 kommentarer:

  1. Godmorgon Gösta, Det du skriver om gick jag faktiskt o tänkte på i natt när jag jobbade, tycker oxå det är konstigt att bara bröstcancer tas fram i ljuset, och att det görs stora galor om detta, männen är precis lika viktiga som kvinnan, Hoppas natten varit bra annars. Varma kramar Barbro Göteborg

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta!
    Jag hoppas att din natt varit skaplig. Undra vad det beror på att det är så stor skillnad mellan bröst-och prostatacancer? Har de drabbade kvinnorna och deras lokala föreningar varit bättre på att föra fram denna sjukdom till cancerfonden? Det verkar så, men det är ju främst föreningarna som kan driva på så att sjukdomen kommer fram i ljuset. Jag hoppas att namninsamlingen kommer att göra nytta därvidlag!!!
    Idag är det dimma och rått väder, men inte så kallt.
    Jag hoppas att du får en bra dag. Carpe diem
    Många många mjuka kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    Jag har fått ett väldigt konstigt fönster på din blogg. Jag undrar bara om det är någon fler som har det så. Har kollat runt på andra sidor, men dom är normala och ser ut som dom ska. Detta fönster är jättesmalt och följdaktligen väldigt långt.
    Hälsningar
    Ninni

    SvaraRadera
  4. Svar till Ninni: Att fönstret verkar smalt beror på att det är en ny mall som kommit dit av ren olyckshändelse.Feltryckning av vissa knappar.

    SvaraRadera
  5. Nääää Gösta, behåll den, snyggt med lite ombyte.
    Bengt-Rune

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta!
    Hoppas att du har fått sova någerlunda i natt,och att dagen blir så bra som det bara går.
    Men snälla ändra sidan tillbaka till det gamla formatet,den var lättare att läsa när man har nedsatt syn.
    Många varma tankar o kramar från Inga.

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta!
    Har inte skrivit på några dagar men har läst din blogg varje dag!!
    För några dagar sedan träffade jag en fd hundägares hustru. Hon berättade att hennes man ca 85 år hade prostatacaner. Han hade varit sjuk i många år. Nu hade skelettet blivit angripet. Mannen vägrade ta något annat än Alvdon och vandrade runt på nätterna.
    Matte ägde givetvis också hunden!!
    Kram Inga

    SvaraRadera
  8. Hej Gösta!

    Kul med lite förändring. Behåll det!

    STYRKEKRAMAR

    Ingalil

    SvaraRadera
  9. Hej Gösta!Tycker ochså att denna nya sida var trevlig,men du måste göra som du vill,ja det är märkligt att inte ni blir mer uppmärksammad,jag hade förväntat mej mer nu sen Robert A OCH Fylking var ute och vandrade,att det skulle hända mer.Hoppas du får en bra natt,många kramar/kicki

    SvaraRadera
  10. Hej Gösta!
    Ja, nu blir det många åsikter igen, men eftersom Inga skriver att det är svårt att läsa för den som har nedsatt syn, så vore det väl en god gärning att ändra tillbaka till det gamla.
    Jag har haft otroligt svårt att komma fram till din blogg idag, men nu verkar det ha löst sig. Carpe diem
    Många mjuka kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  11. Hej igen.
    Ett litet tips för er som är synskadade.
    Använder ni Explorer som webb-läsare så kan ni ändra storleken på texten, tryck på contr+ eller contr-, tror det fungerar även på andra webbläsare.

    Bengt-Rune

    SvaraRadera
  12. Hej och god kväll Gösta!
    Väldigt bra skrivet, hoppas att många aktiva i olika prostatacancerföreningar läser och tar till sig, även andra föreningar också naturligtvis! Jag kan väl hålla med Inga om att det nya utseendet kan vara svårt att läsa för synskadade, men i övrigt är båda varianterna trevliga tycker jag (som inte har problem med ögonen). Men det är du som bestämmer i slutänden.
    Undrar lite om du fick sova något natten som gick och hur du haft det med din värk? Du skrev inget om det och jag saknade den infon från dej!
    Hoppas din dag varit bra, kanske har du kunnat gå ut lite? Här har regnat mest hela dagen, så det har inte varit något kul uteväder.
    Tack för att du la upp adressen till namninsamlingen så den syns bra. (Punkten i adressen ska ju inte vara med i adressfältet när man söker upp listan, men det vet väl alla.)
    Hoppas du får en god natt och får sova utan att ha för mycket värk.
    Varma kramar från Småländskan

    SvaraRadera
  13. Go´kväll Gösta, jättefin sida, behåll den. Jag är också synskadad men har inga problem med att läsa denna sida.
    F ö så hoppas jag att berörda parter tar till sig av namninsamlingen och kanske ordnar en gala till förmån för prostatacancerm. Sen, är det väl viktigt att uppmärksamma behovet av att erbjuda PSA-prov till män över 50 år,
    Vi kvinnor får ju göra mammografi vartannat år, fram till 74¨års ålder.
    Det är nåt fel i samhället när t o m sjukvården måste spara, här i stan ska en ambulans dras in, kliniker och mottagningar läggas ner. Mycket konstigt tycker jag eftersom det ofta talas om "det rika Sverige som har råd med både den ena och andra..."
    Ja, det är mycket man inte förstår...
    Nu hoppas jag att du får en god natts sömn och slipper ha ont.
    Hälsningar från Gunnel S

    SvaraRadera
  14. Hej Gösta!

    Hoppas att dagen har varit lugn och att du får en så bra natt som det är möjligt.

    Vill passa på att tacka Bengt-Rune för tippset,nu har jag större text o inga problem med den nya sidan.
    God natt o kram till er båda fr.Inga i Skåne.

    SvaraRadera