tisdag 6 oktober 2009

Förändringar

Tisdag 6 oktober 2009 kl.04.25     Kära dagbok. Ännu en natt har gått och den stora smärtan har lyst med sin frånvaro.Det har ändå visat sig att något händer hela tiden.När smärtan inte är så påtaglig märker jag andra saker som sker. Mina vader har blivit som läderklädda och kliar samtidigt som det kan nypa till i tårna.Det har också blivit mer av sendrag i benen så där så att jag sprätter upp för att sträcka ut benen. Det gör så grymt ont innan jag hinner få ut benen i sträck. Det finns små förändringar hela tiden som jag inte tänkt på för smärtan har tagit all uppmärksamhet.När jag tänker tillbaka på hur det var för bara några månader sedan då allt var helt annorlunda när jag tänkte på allt som jag skulle hinna med och vad som skulle göras. Ingenting av allt detta som jag skulle ha gjort har kommit till skott.Stiftelsen är väl det som har hänt en del på men där går jag nog bet också.Det blir nog så att jag får ta av det lilla som kommit in och försöka ge en eller två någon liten ljusglimt. Det känns också fel när jag vet att det ser inte så ljust ut för någon fortsättning.Jag har i alla fall försökt. Men är viljan kvar så finns kontona fortfarande:från Swedbank 81471 441020922  och från annan bank 81471 0441020922. Tack på förhand. Carpe diem    PS.Det flöt in lite i går så nu finns 6700:- hos stiftelsen DS.ps.när länsstyrelsens avgifter är gjorda finns det bara 2600:- kvar ds.

12 kommentarer:

  1. Gomorron Gösta! Jag tänker på dej nästan hela tiden. Försök att ha en bra dag. Kram Ewa

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta !När natten varit bra för dig och smärtan lyst med sin frånvaro kommer andra krämpor som du får kämpar med.Jag önskar dig dagar då du kunde känna dig fri från all smärta.
    Bara njuta av både natt och dag.Du har glatt så många med din blogg samt att du startat upp stiftelsen som skall vara en ljusglimt för dom som är ensamma och drabbats av sjukdom. Tråkigt att det är så mycket som försvinner på vägen med alla avgifter.Men tyvärr är det så.Hoppas att det kommer in mer pengar.Du är guld värd.
    Kram Doris

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta!
    Det är väl ljuvligt att du får ha bra nätter och att smärtan håller sig borta.
    Du märker av andra saker som poppar upp istället. Jag har gjort den erfarenheten att när smärtan försvinner från ett ställe, den mest kännbara, så visar det sig att smärtan har funnits på andra ställen, men som inte märkts av utan den kommer när det blivit lugnt. Hörde på Karlavagnen i går kväll där dom pratade om restless legs och sendrag i benen. Kan det vara något liknande som du har drabbats av också. Lyssnade du på Karlavagnen i går?
    Det är väl inte så konstigt att du inte hinner med allt som du har planerat, plågorna tar ju upp mycket av din tid.
    Jag hoppas att din dag blir så bra som möjligt och att du kanske kan gå ut och få lite frisk luft.
    Många många mjuka kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta! Skönt att du haft ännu en natt utan den stora smärtan. Det här med att dina vader blivit som läderklädda och kliar kanske går att råda bot för, kolla med distriktssköterskan om det skulle hjälpa dej med någon form av mjukgörande salva eller kräm eller något annat bra som hon kan rekommendera dej. Jag tror det finns det faktiskt. Sen är det ju så att när den stora smärtan håller sig lugn så kan man ju känna andra mindre smärtor, och kan ju vara som Ninni skriver det som kallas restless legs / sendrag i benen.
    Hoppas du får en förhållandevis bra dag idag och att det kommer in ytterligare några kronor till din fond.
    Kramar till dej från Småländskan

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta,
    Tänker på dig. ha en sån bra dag du kan, satte in en slant idag till fonden.

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta. Skönt att den stora smärtan håller sig
    borta men tråkigt att andra krämpor kommer.
    Jag ska sätta in pengar på fonden. Tänker på dig varje dag kram Helen

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta!

    Vad skönt att den värsta smärtan håller sig borta. Jag undrar - har du fått någon massage? Det finns massageterapeuter som gör hembesök tror jag. Jag tror att dina muskler skulle må bra av det och det är så avslappande.

    Det är så synd att det inte kommer in så mycket pengar till stiftelsen. Jag såg att några mailat till Lotta Bromé m fl, men tyvärr så är det nog fel tid just nu, hela P4 håller ju på med en insamling till världens barn. Det är väl bra i och för sig, även om jag tycker att alla orättvisor i världen borde ordnas på annat sätt.
    Kanske kunde man kontakta Rix Fm, Fylking och Aschberg samlade ju in pengar till cancerfonden med fokus på just prostatacancer när de giick mellan Ystad och Haparanda. Man kan ju alltid göra ett försök i alla fall.

    Kramar från Gunilla A

    SvaraRadera
  8. Hej Gösta! Hopppas din dag varit så bra det bara går.Nu när nätterna har varit skapliga hoppas jag att dagarna blir drägliga.Skönt att det inte verka bli fler biverkningar av behandlingen.Vi hörs imorgon KRAM Märta

    SvaraRadera
  9. Gokväll Gösta!tråkigt med fonden,men det är nog som gunilla skrev,det är många insamlingar just nu i okt,ge inte upp,kommer säkert gå bättre,ska sätta in igen.hoppas du får en bra natt kram/kicki

    SvaraRadera
  10. Hej Gösta!
    Hoppas att din dag har varit bra. Nu önskar jag dig en lika bra natt som de senaste du haft.
    God natt och suss gott.
    Många många mjuka kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  11. Hej Gösta!

    Hoppas, att denna dag har varit någolunda dräglig. Önskar dig detsamma i morgon.

    Godnatt!
    STYRKEKRAMAR

    Ingalil

    SvaraRadera
  12. Du verkar vara så stark ! kämpa på, läser din blogg varje dag. Kram på dig

    SvaraRadera