söndag 11 oktober 2009

En lyckokänsla


Söndag 11 oktober 2009 kl.04.35     Kära dagbok. Visst har jag talat om för dig en gång förut att jag är lycklig? Jag vill säga det igen.Det är så mycket som jag har att vara tacksam för.Jag bor på en underbar plats som jag fick dela med min fästmös sista år.Och nu befinner jag mig i samma situation.Jag började skriva en dagbok och får ge uttryck för vad jag känner och vad som sker i min situation. Jag har så många människor som följer mig dag från dag det får jag också vara tacksam för. Alla personer som läser och ger kommentarer om boken är också något att vara tacksam för. Det finns också människor som har haft glädje av det min dagbok har förmedlat ja till och med lärt sig något. Någon gång har det kommit lite smolk i bägaren men oftast har det gått att få rätsida på det.Med allt detta som jag har att vara tacksam för skulle det vara konstigt om jag inte vore lycklig. Varje morgon har jag ett möte för att se hur mycket de olika smärtkänningarna har påverkat nattsömnen. Denna natt har smärtorna hållit sig på något sånär lagom nivå. Det är höfterna och knäna som protesterar över sina smärtor och då har det varit bara att åtgärda.Trots smärtor och vissa motgångar så får jag vara lycklig. Carpe diem

13 kommentarer:

  1. God morgon i höst frosten! Verkar som du haft en bra natt, och att du har och haft mycket att glädjas åt. Själv ska jag sätta mej i bilen strax och åka in till Sveg och ha en hundkurs idag. Njut av det vackra hösten, vad den har att komma med och ge. Färger och nu rimm. Varma, färg glada höst kramar från mej.

    SvaraRadera
  2. Godmorgon Gösta, Måste ju bara läsa din Dagbok varje morgon när jag kommer hem från jobbet, Vilket underbart ställe du bor på, förstår att du är lycklig där, Skönt att natten varit något så när bra. Ha en fortsatt bra dag
    Varm kram Barbro Göteborg

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta! Din stuga ser verkligen ut att ligga idylliskt till.Jag bor själv i skogens omedelbara närhet. Idag är det -6,4 här och det blir förmodligen en fantastisk väderdag här.Idag följer även kameran med på hundpromenaden.Önskar dig en fin dag.Vi hörs imorgon KRAM Märta

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Vet du, jag får en lyckokänsla i kroppen varje gång som jag ser att du har haft en "bra" natt. Så härligt att du kan känna lycka trors din svåra situation. Allt går ju lättare att bära om man får känna sig glad.
    Vad härligt du bor. Jag vet inte varför, men jag har trott att du bor i lägenhet. Jag som brukar tjata om att du ska gå ut, men nu ser jag att du bara behöver öppna dörren och ta ett kliv så är du ute. Ser man huset från vägen när man kör mot Hallen?
    Här har träden blivit frostnupna i natt. Det 1,5 grad kallt och mulet,
    Din dagbok har lärt mig en hel del. jag har ju inte haft någon med cancer i min närhet, så du har gett mig en ny erfarenhet.
    Jag hoppas att din dag blir en av de bättre. Carpe diem.
    Många många mjuka kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  5. Svar till Ninni: Nej du ser det inte efter den vägen.Men däremot efter E45 mellan Svenstavik och Åsarna.Hälsningar Gösta

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta! Det finns saker att glädja sig åt fast livet är jobbigt! Jag längtar upp till stillheten och ro i fjällvärlden. Men min lägenhet är bra den med!/ Inga

    SvaraRadera
  7. God förmiddag Gösta!
    Blir glad när jag ser att du haft ännu en "bra" natt! Och vilket fint hus du bor i. Har många gånger åkt E45:an norr ut och passerat såväl Åsarna som Svenstavik, och då måste jag ju ha passerat där du bor. Men det är några år sedan nu som jag var uppe i Jämtland.
    Hoppas du får en bra dag och att du kan fortsätta att känna den lycka du så fint beskrivit för oss idag!
    Varma kramar till dej från Småländskan

    SvaraRadera
  8. Hejsan du tappre man!
    ja denna natt har jag fått sova ganska ostördt.min make är sjuk sedan måna å tillbaka och nu har han drabats av svår demens så han har svårt att skilja på natt och dag men danna natt gick bra och då är ju jag glad och jag blir glad över att du haft en skaplig natt.Här i Jönköping har vi fortfarande senhöst, och hoppas att vintern dröjer med sitt grepp. emellertid sticker jag ner en kortare sejour till Spanien på torsdag, skall få lite sol på näsan har jag tänkt.kan inte lämna maken och det är svårt att få (passning) ngn, längre tid,
    Carpe diem
    Gunnel

    SvaraRadera
  9. Hejsan Gösta! Precis som de andra blir jag så glad när jag läser att du haft en hyfsad natt. Här i Dalarna är det regn och rusk idag, men annars har ju helgen varit helt underbar!
    Ska åka iväg en sväng, fabriken här i Fors har tillsammans med facket en familjedag. Ska dit och träffa äldste sonen med familj. Synd bara på regnet! Jag kan inte vara ute så länge i regnet pga min reumatism. Men en liten stund fixar jag iaf!*ler* Kram från Inger.

    SvaraRadera
  10. Hej Gösta ! Jag stämmer in med de övriga. Blir så glad när jag ser att du har haft en bra natt.
    Vilket litet underbart hus du har nära till naturen.
    Min dröm är en liten röd stuga nära till naturen
    och lugnet.Jag bor i lägenhet endast fyra lght.
    Ett mycket lugnt boende jag har också nära till naturen med fina strövområden.Men den lilla röda stugan finns inom mig.Har bott i Värmland en period och första gången på väg upp till Arvika passerade vi en röd liten stuga och hade en känsla av att här har jag varit tidigare. Men det var fösta gången som vi körde den vägen.Det var en så underlig känsla jag var säker på att här har jag varit.Jag har många gånger känt på mig vissa saker som sedan inträffat.Ha nu en bra dag.Vi är många som önskar dig att du ska få njuta av livet en lång tid till, utan för mycket smärta. Kram från Doris

    SvaraRadera
  11. Hej Gösta!
    Blev också glad när jag öppnade dagboken i morse,det lyste lycka om din fina stuga,din överskrift kändes så hoppfull.
    Skönt att du kan bemästra din smärta o se ljusare på tillvaron.Allting går lättare om man får sova under nattimmarna.
    Hoppas att det skall gå bra med nästa droppbehandling,att biverkningarna inte blir fler denna gång.
    Varma kramar från Inga/Skåne.

    SvaraRadera
  12. Hej Gösta!blev lika glad jag som övriga skrivit,att du kan känna glädje tacksamhet,du bor som jag själv alltid drömt om,får hoppas det kan bli verklighet en dag.Har många gånger oxå passerat den vägen,men nu många år sedan.hoppas du får ännu en någorlunda lugn natt,kramar /kicki

    SvaraRadera
  13. Hej Gösta!
    Nu ska jag också skriva några ord. Du verkar vara en sån god och fin människa och jag beundrar dig för att du orkar hålla humöret uppe trots din sjukdom. Jag önskar så att du ska få en fin tid tills det är dags men jag önskar också att du skulle få bli frisk fast det verkar hopplöst. Men önsketänka kan man ju få göra. Sköt om dig så gott det går. Jag tänker på dig varje dag.
    Kramar i massor!

    SvaraRadera