fredag 9 oktober 2009

Ordets makt

Fredag 9 oktober 2009 kl.04.25     Kära dagbok natten har inte skillt sig så mycket ifrån de föregående nätterna.Det har med andra ord varit rätt så smärtfritt. Höfterna har nog legat mer stilla denna natt än den föregående några impulser har det varit men inga större. Tänk att ett felaktigt eller förfluget ord kan förstöra så mycket.Det kan i sina svåraste stunder rasera allt.Att akta på vad man säger kan vara väldigt viktigt i vissa situationer. Ett förfluget ord med en annan mening kan ibland tolkas på ett sätt som inte var tanken. Jag har nog gjort det felet det gågna dygnet. Att säga till en person något som var tänkt som uppmuntran blev något helt annat.Ett sagt ord går inte att få osagt liksom ett skrivet ord inte går att få oskrivet.Orden har redan blivit hörda och lästa. Att sedan försöka rätta till det felaktiga kan många gånger bli värre om man inte tänker sig för. Jag ber dig som fick ett sådant här förfluget ord försök att se det som olycksfall i arbetet. Ordet var tänkt som en uppmuntran till dig. Du ger mig orken att fortsätta. Drevkarl blev felaktigt helt malplacerat. Snälla försök att förlåta mig för det felaktigt använda ordet.Din närvaro betyder så mycket för mig utan dig fungerar jag inte. Denna vecka har det blivit lite si och så med det skrivna och handlandet som utlovats. Carpe diem

10 kommentarer:

  1. Godmorgon Gösta!
    Tidig morgon här i Stockholm.6gr+. Jag önskar dej en fin helg i allt som är på gott och ont.

    Vänliga hälsningar Billan

    SvaraRadera
  2. Morrn Gösta!Skönt att nätterna fortsätter att "hålla sig" någorlunda lugna. Hoppas din dag har något gott i sikte det är du värd.Hörs imorgon KRAM! Märta

    SvaraRadera
  3. God morgon Skönt att höra att natten har varit ganska bra för dej. Kram Vi hörs imorgon

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Härligt att din natt har varit bättre igen. Då har du väl sovit bättre också. Här i Söderhamn är det +2 och solsken.
    Ibland kan det bli alldeles uppåt väggarna när man talar eller skriver. Jag tror att det beror på att man ska svara så fort och bra som möjligt.
    Hoppas att det rätar till sig för dig och att ditt förlåt accepteras.
    Jag hoppas på en skön dag för dig och att du kanske kan gå ut lite och få en nypa frisk luft.
    Många många mjuka kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  5. Här i Jönköping har vintern inte hunnit få sitt grepp. skall åka in till centrum någon av de närmaste dagarna och besöka min bank,skall resa till Spanien så jag behöver hämta lite euro, samidigt skall jag sätta en slant på fonden, men det kan inte bli förrän nästa vecka har ingen bank där jag bor. Ha de så gott du kan! Carpe Diem! PS, det var strul på relefonbanken igår, jag försökte där.kan även göra ett försök idag, men måste ju ändå till stan!DS
    Gunnel

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta Ibland kan orden bli fel o den man säger det till va lite känslig, när min man bara hade några veckor kvar så sa han en sak som gjorde mig väldigt frustrerad, fast han menade väl, det va bara jag som va så skör. Här i Göteborg har vi ett jätte fint väder idag sol o blå himmel. Sänder upp lite värmande solstrålar till dig.

    Eftersom jag skrivit till många ang din sida här så trodde jag människorna skulle sända in lite mer pengar på din fond.
    Fick en kommentar från en nä gubevars sänder inte in pengar till sådant pengarna kan ju gå till personen själv, o då kan han ju bli rik, vet inte hur folk tänker ibland.
    Har sänt till flera inom media, så jag hoppas nån tar kontakt med dig Gösta, mail kanske hamnar i skräpposten o då missar dom det. jag sänder via brev nästa vecka när detta med världens barn lagt sig, undrar hur mkt av insamlingen som kommer till barnen. Jag ger hellre pengar till en sån här fond som jag vet kommer till dom drabbade. Kram o ha en bra dag. Barbro Göteborg

    SvaraRadera
  7. Hejsan Gösta!
    Jag blir glad varje morgon när jag läser att du haft en ganska lugn natt utan speciellt mycket smärtor.
    Jag hoppas du fått förlåtelse för det förflugna ordet som var menat väl, men som ändå blev fel. Det är lätt att använda sig av fel ord, man hittar ibland inte rätt ord heller, men det är lätt lätt att misstolka ord. Men som sagt, jag hoppas du är förlåten nu!
    Förhoppningsvis har din dag förflutit ganska bra och kanske har det kommit in ytterligare några kronor till fonden. Jag ska sätta in ett bidrag i början på nästa vecka.
    Önskar dej ej god kväll och natt med kramar från Småländskan

    SvaraRadera
  8. Gösta! Tänkte kolla om du fått fler fina kommentarer till dagens text. Och då upptäckte jag till min fasa att jag fått in en felaktig bokstav i min text!! Självklart ska det inte stå ej på sista raden utan det ska stå EN god kväll osv! Jag blev så ledsen när jag såg vad jag skrivit. Jag har tryckt på fel tangent när jag skrev, eller så här - det var den berömde lille tryckfels-nisse som var framme.
    Jag hoppas verkligen du förstår att jag skrivit fel bokstav!!
    En god kväll och natt till dej alltså! Kram igen från Småländskan

    SvaraRadera
  9. Gokväll Gösta! Det är helt mänskligt att säga eller skriva fel,tänk inte mer på det,hoppas du får vara någolunda smärtfri,tänker på dej många kramar/icki

    SvaraRadera
  10. Hej Gösta
    Jag har en liten nyfiken undran.Skriver du alltid i ottan?Jag läser dina ord och tar dem till mej.Maggan.

    SvaraRadera