lördag 24 oktober 2009

Små tankar

Lördag 24 oktober 2009 kl.04.30       Min dagbok. Nu hade jag en lugn natt igen vilket var skönt. Inga språng för att hitta medicinen.Det har gått 8 månader sedan diagnosen ställdes och nu ser jag hur fort tiden går.Jag försöker att inte tänka så långt framåt i tiden.Det sker ändå att tankarna rusar iväg och jag får annat att tänka på. Bland dom tankar som dyker upp ofta är hur det kommer att bli? Det är många personer som undrar varför ska det vara nödvändigt att lämna ut så mycket av sig själv? Det kan väl inte vara till någon nytta. Jag brukar svara att gör jag det så kanske någon annan blir hjälpt av att se hur det kan vara från dag till dag.Samtidigt är det en lättnad för mig dom dagar när jag har mer ångest än dom andra. Värken som kommer i olika faser och på olika ställen gör att jag går på helspänn nästan jämt för att snabbt kunna lindra.Av den stora mängd medicin blir jag också väldigt trött och kan somna när som helst.Jag märker också hur orken avtar och hur musklerna tynar bort. Men för den skull får jag inte ge upp det finns ju fortfarande tid kvar.Och tids nog kommer dom andra problemen.Carpe diem.

10 kommentarer:

  1. Go'morron Gösta! Nu kära du ge inte upp. Fortsätt skriva både för dej själv och andra. Dom som inte klarar av att läsa detta kan ju strunta i det då. Jag tycker att det är bra att du skriver. Kram på dej Ewa

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Så skönt att din natt varit lugn! Jag hoppas verkligen du fortsätter att skriva, både för dej sjäkv och för oss som följer dej! Att du blir trött av medicinerna är ju förståeligt, men det är ju bra att du då kan sova en stund och samtidigt få lindring i dina smärtor.
    Önskar dej en så bra dag som möjligt och och hoppas att det får vara lugnt även till natten.
    Varma hälsningar och kramar från Småländskan

    SvaraRadera
  3. Helt klart skall du fortsätta att sktiva såååååååå länge du orkar och vill. Följer med intrese din dagbok och glädjs med dig då du haft (fina dagar)
    Gunnel i Jönköping

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!

    Har lite svårt, att förstå att vissa människor anser det vara lite olämligt att vara så öppen som du är. Men som tur är vi ju människor olika när det gäller att hantera svåra saker i livet.

    Fortsätt, att skriva så länge du orkar.

    Tvärtom är det mycket klokt och modigt gjort, eftersom du på detta sätt kan vara till stor hjälp för andra människor i samma situation.

    Jag har tidigare skrivit, att jag beundrar dig för din klokhet och förmåga att förmedla dina känslor och gör så fortfarande.

    Att du blir trött av medicinerna har ju sin förklaring,försök att vila så mycket du kan på dagarna. Jag är själv "en nattuggla" läser, löser korsord och lyssnar på musik de nätter jag har svårt att sova.

    Önskar dig en bra dag!

    STYRKEKRAMAR

    Ingalil

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta!
    Vad glad jag blir när jag ser att du har haft en bra natt.
    Något som förundrar mig är att det alltid ska finnas folk som ifrågasätter allting. DOM BEHÖVER INTE LÄSA INLÄGGEN. Eller hur? Det är klart att du ska fortsätta att skriva så länge du orkar och vill. Jag ser fram emot varje morgon för att se hur du har det.
    Idag var det Melodikrysset, så därför är jag senare än vanligt.
    I natt ska vi dra tillbaka klockan en timme och då får vi sova en timme längre om vi kan.
    Har du fått någon känning av droppet den här gången?
    Jag önskar dig en så bra dag som möjligt. Carpe diem
    Många många mjuka kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta! Jag har inte skrivit förut, men läser det du skrivit varje dag. Jag tycker att det är starkt att kunna skriva om sin sjukdom varje dag.Du får ha de så bra som du kan. Kram från Lilian.

    SvaraRadera
  7. hej GÖSTA!
    bra att läsa att du har sovit skapligt,det mäste väl kännas gott, trots läget. Det är görbra att du håller många "igång" (inte minst dig själv) med ditt skrivande på nätet, det hjälper säkert många, jag vet.

    ha de så gott de går

    //claes/göteborg

    SvaraRadera
  8. godkväll Gösta!skönt att höra att du haft en lugn natt,jag blir så arg på folk som ska ifrågasätta vad andra skriver,ja varför ska dom läsa?säger som alla andra du behövs,forsätt så länge du orkar,förstår att det måste vara jobbigt med ångest,men ha de så bra du bara kan.kramar/kicki

    SvaraRadera
  9. Hej Gösta!
    Precis som alla andra så blir jag så f-bannad på människor som klagar på det du skriver! Om man inte har lust att läsa så behöver man ju inte!
    Jag har suttit vid datorn några timmar natten till idag, min värk var bedrövlig.
    Hoppas att du får en lugn och skön natt med mycket vila! Tänker på dig och beundrar dig enormt!
    Kram från Inger.

    SvaraRadera
  10. Hej Gösta!
    Hoppas at din dag har varit bra så du har kunnat slappna av med en liten tupplur då o då.
    Tack för att du fortsätter med din dagbok,den betyder mycket för många.
    Själv börjar jag dagen med att läsa hur din natt har varit.Förstår att det kan komma många tankar och undran vad du skall igenom innan din tid är förbi.
    Önskar att du får en lugn natt med god sömn.
    Varma kramar från Inga.

    SvaraRadera