lördag 10 oktober 2009

Överkänsla

Lördag 10 oktober 2009 kl.04.35    Kära dagbok. Natten har varit lugn inga större utfall på smärtfronten. Många gånger beror det på vilken sovställning jag haft.Att ligga på rygg är uteslutet. På mage är inte bra det heller för trycket blir för stort över ryggslutet.Det är på sidan som är bästa läget fast den arm man ligger på domnar  bort.Jag lägger mig rätt så tidigt  på kvällen och det ger i sin tur att det blir tidiga mornar. Och då har det bara blivit att jag skrivit vid den tiden. Oftast är det smärtorna som fått mig att vakna  och det har då blivit den tid jag börjat skriva dels för att hålla smärtkänslan på avstånd. I dag är jag så full av tankar på hur en del människor beter sig så det är svårt att skriva något utan att det blir sårande för någon. Nu blir det inget mer för i dag jag måste komma ner i varv.Carpe diem

8 kommentarer:

  1. Hej Gösta
    Hörde dig på Carlavagnen, sedan har jag läst i din dagbok varje morgon och följt dig med dig med de problem som du har.ja´´Jag har ett stort medlidande med de som drabbas av denna DJÄVULSKA sjukdom.
    Jag hoppas att du får ha det så bra du kan.
    Stor värmande kram från mig i Stöde Medelpad.

    SvaraRadera
  2. Kram på dej Ha en fin dag Ewa

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta!
    Skönt att du haft en skaplig natt. Har du provat med att palla upp dig med kuddar då du ligger på sidan. Det känns bra att ha en kudde framför knäskålen för då kan man slappna och behöver inte tippa över mot magläge.
    Idag blev kommentaren senare än vanligt för jag har löst Melodikrysset. Har du provat det någon gång? Det är ju lite tidsfördriv om inte annat.
    Jag förstår inte vad du har för personer runt dig eller här på bloggen som sårar dig. Är det medvetet tror du?
    Jag hoppas att du får en bra dag med så lite smärtor som möjligt. Carpe diem
    Många många mjuka kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Vad skönt för dej med ännu en lugn natt utan större smärtinslag. Jag försöker precis som Ninni att lösa Melodikrysset, men jag lyckas långt ifrån varje gång att lösa hela. Men det är ett trevligt program.
    Trist att det finns personer som beter sig illa mot dej. Om dom finns i din fysiska närhet är det ju ett stort problem, men om dom finns här på bloggen så radera deras kommentarer och försök så gott det går att glömma dom!
    Hoppas du får en bra dag och får vara så smärtfri som möjligt.
    Många varma kramar från Småländskan

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta hoppas att du mår någotså när bra läser din dagbok varje morgon är själv sjuk så jag sover dåligt om nätterna gör som du lägger mig tidigt och vaknar tidigt önskar jag kunde göra något åt dig när du har det jobbigt men tyvärr jag äter oxå morfin mot smärtan men alla gånger så hjälper inte det önskar dig en bra dag hoppas du inte har så enorm smärta att du orkar göra nånting kramar till dig fr en som oxå lider ha det så gott det går vännen.

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta!

    Glöm bort alla dessa människor, som sårar dig.
    Jag tror, att dessa människor har problem med sig själva, och sedan "tar ut det på sina medmänniskor"

    Vi är många, som läser din blogg dagligen och tänker på dig.

    Fortsätt, som vanligt, och som sagt ägna ingen tanke åt dessa "sorgliga individer"

    Ha, det så bra!

    STYRKEKRAMAR

    Ingalil

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta !Gott att din natt varit bra även om du har problem med sovställningen.Man snurrar runt tills man hittat ett något så när bra läge.
    Är inne och läser din blogg varje dag Du är inte bortglömd. Men i går var jag så trött att det inte fanns ork att skriva.Det är väl så att en dag är man pigg och då vill man göra så mycket som möjligt.Blir lätt att man ta ut sig.
    Jag undrar också var det är för personer som sårar dig är det någon i din omgivning eller är det på bloggen?Välj bort dom personerna förmodligen har dom problem själva samt tar ut det på sina medmänniskor.Här är det riktigt höstväder grått och mulet ingen sol.Det är en dag man helst vill vara inne och sysselsätta sig med korsord,läsa eller titta på tv.Ha en fortsatt bra dag.Småländska kramar Doris

    SvaraRadera
  8. Svar till dom flesta: Dagens dagbok har ingenting med några personliga påhopp att göra.Utan det är mina tankar på hur en del människor beter sig. Det handlar inte alltid om påhopp på mig.Men jag har lärt mig det att skulle jag ta upp ett specifikt fall så trampade jag säkert någon på tårna.Jag skrev inte något om att det var jag. Jag hade bara HUVUDET FULLT AV HUR EN DEL BETER SIG. Det är skillnad. Hälsningar Gösta

    SvaraRadera