lördag 31 oktober 2009

Borttappad

Lördag 31 oktober 2009 kl.12.10 Bästa dagbok. Natten har varit av den lugna sorten lite småvärk som hör till vid det här laget. Nu har jag äntligen fått komma fram.Det har varit virus som stoppat all trafik för mig. I dag är det en dag när våra närstående skall uppmärksammas vilket jag tycker man kan göra vilken dag som helst.Visst är det tjusigt när hela kyrkogårdarna blir så upplysta.Jag har ju min släkt spridd över nästan hela landet så det är lite svårt att tända ljus på alla.Jag fick ju hjälp i onsdags av reportern så det blev besök i år också.Annars hade jag fått åka med hyresvärdparet. Det har ju gått så långt fram på dagen så det är väl redan läst för många.Men när det sker saker man inte kan råda över då blir det lite konstigt.Man kommer ur rytmen på något vis.Hoppas att morgondagen kan stå mig bi utan några hinder. Trevlig allhelgona. Carpe diem

9 kommentarer:

  1. Hej Gösta!
    Vad glad jag blev nu när du fått igång bloggen! Misstänkte att det var något strul, och blev samtidigt lite orolig. Tur det var datavirus och inget annat virus som drabbat dej. Jag och flera med mig har kommenterat lite på gårdagens datum när vi inte hittade något från idag.
    Skönt att natten varit lugn för dej.
    Våra närstående som inte finns med oss längre tycker jag också man kan uppmärksamma när som helst och egentligen gör vi väl det också för det mesta! Men visst är de upplysta kyrkogårdarna vackra nu fram emot kvällen.
    Ha en så bra dag och allhelgonahelg som du bara kan.
    Varma kramar från Småländskan

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta!
    Vilken lycka att du är tillbaka. Du får inte skrämma oss så. Skönt att du har haft en skapligt lugn natt.
    Här i Söderhamn har vi en fantastiskt vacker kyrka (Ulrika Eleonora) och till en sådan här helg så lyser det från nästan alla gravar. Otroligt vackert i mörkret.
    Nu kan jag slappna av och jag önskar dig en bra dag.
    Många många varma kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta!
    Gläder mig att du är tillbaka,har varit inne flera gånger under förm.Misstänkte nästan att der var något strul med datan.
    Skönt att du fått lite lugn i natt o att dagen ska fortsätta så också.
    Varma kramar Inga i Skåne.

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Min morgonrutin är att dricka en kopp te och läsa din blogg så jag vart väldigt förvånad när det inte var något skrivet imorse. Tur att allt är ok. Ha en bra allhelgonahelg. Jag kan tyvärr inte åka till mina näras avlidna gravar iår, men det är andra som tänder ljus där. Jag tänker tända ljus här hemma och hedra dom avlidna.
    Ha det så bra.
    Kramar Ingela

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta Så det va struligt för flera trodde det va min dator som inte hängde med, skrev ju lite via facebook till dig, Det va otroligt mycket människor ute idag så det tog lite tid innan man kom fram till alla man ville tänka på idag o tända ett ljus. Hoppas någon har tänt på min makes grav i Söderhamn. Ha en fortsatt fin dag Gösta och ni andra. Kram Barbro Göteborg

    SvaraRadera
  6. He Gösta!

    Vad du skrämde mig! Skönt, att du är tillbaka.
    Fint, att natten varit någorlunda bra.

    Vila, så mycket du behöver. Vill önska dig en god allhelgonahelg.

    STYRKEKRAMAR

    Ingalil

    SvaraRadera
  7. Hej igen!

    Nu är det nog dags för mig, att börja förhandsgranska texten. Eller vad tycker du?

    Vi hörs!

    Ingalil

    SvaraRadera
  8. Oj, så orolig jag blev! Men så glad nu!
    Sköt om Dig, tänker på Dig.

    SvaraRadera
  9. Hej Gösta!

    Jag är nästan rädd att skriva till dig, eftersom du sriver ibland om hur illa du tar till dig av hur vissa skriver. Och jag vill dig inget illa, utan vill bara bidra med en alternativ syn, ett hopp om något nytt. Du undrade en gång vad som händer efteråt, efter döden, och om det är över, om allt är svart och om det finns nåt mer. Jag har funderat, som säkert alla andra. Jag tror på "återfädelse", ja alltså ingenting religöst eller annat hokuspokus, utan på ett helt vetenskapligt vis. När jag dör och begravs så kommer allt som har varit mig att återgå till jorden. Vi blir en del av kretsloppet igen. Jag försvinner inte. För att förstå måste vi göra skillnad på "jaget" och peronligheten. "Jaget" är den där lilla minsta biståndsdelen av universum som inte kan delas, och peronligheten får vi genom kretsloppet när vi reser genom kretsloppet och får molekyler och celler omkring oss som vi kan kontrollera och bli den vi är. Innan dess har vi ingen tidsuppfattning så det spelar ingen roll. Jag kan vara en del av en blomma i ett hundra år men det vet jag inte om. Men förr eller senare så kommer en get eller en ko att äta blomman så jag hammnar i kretsloppet åter igen. Förstår du? hoppet är aldrig över!

    Jag förstår att det låter tokigt, men om man funderar lite omkring detta så är det inte så onaturligt alls. Om du tappar en arm eller ett ben så är du fortfarande du, eller hur? Fundera lite på vad jag sagt, det är allt vad jag vill!

    Åter igen, jag vill inget illa! Jag tänker på dig och alla andra i din situation.

    SvaraRadera