tisdag 20 oktober 2009

Försvunnen blogg

Tisdag 20 oktober 2009 kl.06.15      Någon hade snott allt om blogger och min dagbok. Det gick inte att hitta någonting. Vaknade i morse med huvudvärk och feber.Lite snorig. Jag misstänker att jag har början till en influensa. Efter denna morgons upplevelser så orkar jag inte skriva mer just nu. Det kanske lossnar mer under dagen. Carpe diem    Kl.06.50  Har hittat en bakväg till dagboken. Det har varit en konstig natt.  Det verkar vara någon som inte vill se dagboken och därför försöker sabotera hela tiden. Nu är det kanske på tiden att börja bita ifrån. Hur jag nu ska göra det? Men den person som håller på med detta är nog inte frisk. En sak som jag har upptäckt under tiden jag fått hormonbehandling är att det sker konstiga saker med kroppen. Det blir kvinnligare former brösten blir lite större och klimakteriesvettningarna sätter in. Det var en person som tyckte att jag skulle tala om det vid tillfälle. Det verkar lämpligt idag när ingenting verkar fungera som det ska. Antagligen blir dessa förändringar kvar så länge hormonbehandlingen fortsätter och det kan ta upp till 12 månader innan svettningarna slutar. Övriga delar följer nog med. Blå bandet finns inte längre till försäljning på apoteken utan vill man ha blå bandet får man beställa hos prostatacancerförbundet. Jag vet inte hur detta folk tänker för att få ut upplysningar om p-cancern. Jag trodde att förbundets uppgift var att sprida information ut till allmänheten och inte bara till de som redan är involverade i förbundet. Det verkar som att dom som skulle ha information får söka på andra ställen.Nu var det färdigtsurrat för mig. Måste leta reda på min blogg. Carpe diem

20 kommentarer:

  1. god morgon min vän. vad har hänt? vem skulle kunna sno detta från dej? kan du inta se något av allt du skrivit dag för dag sedan i början?
    vila dej gösta och ta det lugnt så löser det sej nog.vänta och skriv tills du fixat problemet.
    vi hörs senare i dag. carpe diem
    kram
    j@nne ui höllviken

    SvaraRadera
  2. Godmorgon Gösta, inte bra alls om du blir liggandes i influensa oxå, ta o vila dig nu så hörs vi när du mår lite bättre.
    Kram Barbro Göteborg
    Glöm inte ni andra att skriva under på att vi kräver,
    www.namninsamling.se

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta!
    Håller tummarna för att du inte ska få influensa också. Hoppas att det är ett skrämskott bara. Om du blir sjuk, kan du få droppet ändå?
    Kan någon annan sabotera din dagbok? Jag är inte tillräckligt duktig med bloggandet för att förstå det.
    j@nne verkar ju duktig på detta. Har du något förslag? Har ju hört talas om hackers, men vem skulle vara så korkad att dom skulle förstöra för dig?
    Idag är det minusgrader igen. Hoopas att du får en så bra dag som möjligt.
    Många många mjuka kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  4. det räcker inte med barbros adress,tyvärr.
    gå in på "vår sida om uppropet"
    "vi kräver att prostatacancerprovtas på alla
    män i sverige-nu"
    skriv det i sökrutan. nästa gån behöver du bara skriva de första bokstäverna så poppar det upp.
    eller
    www.facebook.com/group.php?gid=157168239015
    där hittar du "namninsamlin och klickar där. då kopplas du direkt dit!
    lycka till!!!!!
    50-lappens dag på onsdag för alla besökare är väl ett bra förslag tycker jag.
    j@nne i höllviken
    det är samma ställe

    SvaraRadera
  5. Jag kommer in via den adressen j@nne så står det på 3 raden senast skapade klicka där så kommer man direkt in. jag skrev till dig Gösta inne på Facebook om det du råkat ut för med bloggen.
    Du skall kontakta dom som har bloggen o höra om dom har en back up för det du skrivit. Någon kan ha hackat sig in o Delitat din blogg. Kram Barbro Göteborg
    Sjukt tycker jag va har du onda människa för glädje av att göra så.

    SvaraRadera
  6. Godmorgon Gösta

    Att någon försöker sabotera din blogg vore hjärtlöst. Men dessvärre finns det människor som har blivit hjärtlöst behandlade och därför inte vet hur man ger kärlek och får.

    Vallningar är ingen höjdare och de kommer inte när man behöver dem nej.

    Ha de nu så gott du kan och hoppas att om det är någon som vill sabba din blogg läser detta och inser att det är mycket härligare att ge vänlighet och omtanke än att spy galla.

    Ramona

    SvaraRadera
  7. God morgon Gösta.Jag har inte nåt problem annat än då jag skulle öppna e.post så fick jag varning om virus i nåt mail det gick inte att sätta den i karantän så det var bara att radera alla nya .
    Min fru frågade igår vad jag ville ha i present då jag fyller år.Svaret blev sätt in 100 kr på Göstas fond för där gör det mest nytta.
    Hälsningar Nisse

    SvaraRadera
  8. Hej Gösta!

    Vila dig och ta det lugnt, ska du se att det ordnar sig.

    STYRKEKRAMAR

    Ingalil

    SvaraRadera
  9. Godmorgon Gösta
    Jag skrev på namninsamlingen igår. Idag har jag uppmanat mina vänner på facebook att skriva på + att deras vänner gör det också.
    Läser din dagbok varje dag, så du finns i min varma tanke...
    Dalkullan

    SvaraRadera
  10. God morgon Gösta och alla Ni andra...vad är som händer..nu börjar de gå troll i allting tycker jag.Tyvärr blir sån eller sådana människor peppade av att få motreaktioner på vad dom håller på med.Har Du någon som kan gå in i Din data eller hjälpa Dig att spåra vederbörande? Inte över bloggen såklart utan som support per telefon eller dyligt???
    Tycker förövrigt att Nisses kommentar var bra..om födelsedagspresenten..
    Jag tycker att var och en ska lägga den slant den kan och vill..bättre med små medel än inget alls..ursäkta mej j@nne om Du tycker att de är galet.
    Vi var på tacksägelsegudstjänst hela familjen och de var dags att lägga kollekten ..barnbarnet 9 år satt med sin 10 krona i handen och hade uppmärksammat att nästan alla satt med en 20 lapp i handen ..hon blev jättelessen och smög ner sin hand i kollekthåven..varför frågade jag efteråt blev Du så lessen..svaret blev..jag ville inte visa att vi inte har så mycke pengar..
    Vi har pratat om de här efteråt och jag förklarade för henne precis samma sak..bättre att vilja ge en liten slant än att inte ge något alls..
    Här är dimmigt idag runt Uppsala ..nu längtar jag efter snön...Stora varma kramar Ulla..

    SvaraRadera
  11. Hej Gösta!
    Tråkigt att din morgon blev så rörig,men jag tror att det ordnar sig när du vilat en stund.
    Ulla din kommentar gjorde mig tårögd,du skriver precis vad jag tänkt flera gånger de sista dagarna.
    Om jag har råd att undvara några hundralappar då o då till glädje för någon annan,behöver jag inte tycka att andra ska göra lika.
    Många bäckar små...........
    Kramar till er Gösta och Ulla från Inga i Skåne.

    SvaraRadera
  12. Hejsan Gösta!
    Förstår inte riktigt det här med att allt var borta tidigt i morse, men det viktiga är ju att du hittat det igen och att dagboken finns igen att skriva i för dej och att läsa/skriva för oss.
    Hoppas verkligen att du inte får influensa nu, men det kan ju vara en vanlig förkylning eller någon biverkan till medicineringen. Det dyker ju upp lite andra "biverkningar" nu i samband med hormonbehandlingen, så det kanske hör ihop.
    Ha det så bra du kan idag och så hoppas vi att den kommande natten blir lite bättre än den som varit och hoppas också det inte blir något mer strul med dagboken för dej.
    Fantastiskt vad många namnunderskrifter det kommit redan!
    Varma tankar och kramar till dej från Småländskan

    SvaraRadera
  13. hej igen. förstår inte riktigt vad ulla menar?
    den facebooksida jag lagt upp har oxå blivit utsatt för något. ser inte likadan ut osv...
    det är bara att trycka på "information" för att
    komma med till "namninsamlingsknappen"orkar inte fixa och trixa mer med den just nu.får vara som det är.jag fyller 60 år om några dagar och har upplyst alla mina bekanta om att sätta in ett litet bidrag på göstas fond om det bara är så för frimärket till kortet dom tänkte skicka.
    alla bidrag till göstas fond är välkomna stora som små. vi hörs om några veckor! lev väl!
    kramar från j@nnne i höllviken

    SvaraRadera
  14. Hej Gösta! Jag var inne och kollade din blogg tidigt på morgonen.Hittade ditt bloggarkiv dag för dag.Vad har hänt?
    Hoppas att du ska slippa undan influensan.Räcker med det du har.Det är jobbigt med svettningar på natten.Man vaknar och är genom blöt byter och så är man blöt igen.Jag är glad över att jag är väl ganska pigg ändå.Tänker på dig som har det så jobbigt varje dag och natt.Kram Doris

    SvaraRadera
  15. Hej Gösta.
    Jag vet inte om min fru lagt inpengarna än men åandra sidan så fyller jag först imorgon (72) grabben har skaffat en ny skärm till datorn så nu ser jag bättre vad jag håller på med
    Jättekramar Nisse

    SvaraRadera
  16. Hej Gösta!
    Har snuvat dragit sig tillbaka eller har den brutit ut?
    Hoppas att bloggen har ordnat till sig med eller utan hjälp.
    Jag vill önska dig en bra natt i natt.
    Många många mjuka kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  17. Hej Gösta!
    Hoppas att feber o influensa har hållit sig borta och att du får en lugn o välbehövlig sömn i natt.Ser fram emot att få läsa boken i morgon.
    Kram på dig fr.Inga i Skåne

    SvaraRadera
  18. Hej Gösta,
    Skickar till dig massor av positiv energi, och önskan om att du inte få influensa. Ditt blogg fungerar och vi få möjligheten att vara delaktiga i din vardag. Du är otrolig, vilka krafter finns inom dig !!! Beundransvärd!! Kram från Maria

    SvaraRadera
  19. glöm inte fond kontonummren och hävisnning till namninsamlingen på vår egen sida "vi kräver.....
    ha en bra dag och försök och försök och hitta lite vilja att vilja ......
    kramisar
    j@nne

    SvaraRadera
  20. Hej Gösta!
    Förhoppningsvis sover du nu utan smärtor! Jag hoppas du får sova många timmar än och att du inte fått fler symtom på influensan!
    Har kunnat läsa din blogg hela dagen, så jag förutsätter att allt rättade till sig under dagen.
    Hoppas det kommit in mer pengar till fonden under de 2 sista dagarna och att våra uppmaningar gett resultat.
    Såg nu att namninsamlingen hade samlat hela 175 namn redan, det tycker jag är mycket positivt. Nu ska vi bara vänta på att kontakterna med Fylking, Aschberg, Scherman osv ger ytterligare resultat. Programmet som Nanne Grönwall medverkade i var TV4:s Förkväll, men jag hittade ingen mailadress dit, annars kunde man puffat även där (eftersom Nanne pratat om blå bandet).
    Nåväl Gösta, hoppas du mår ganska bra i morgon när du vaknar och att droppbehandlingen funkar lika som senast! Ser fram emot att läsa din dagbok i morgon när jag vaknat!
    Mina tankar finns hos dej och du är helt fantastisk och jag är full av beundran för dej!
    Varma kramar från Småländskan

    SvaraRadera