fredag 30 oktober 2009

Minnesstunden

Fredag 30 oktober 2009 kl.04.20 Min dagbok. Natten har haft sina sömnavbrott och svettningar,som beror på hormoninplantatet,värk i höfter och ben. En tanke som jag fick tänk om man kunde spela in drömsekvenserna som blir i de små sömnstunderna vilken film de skulle bli.I går besökte jag min fästmös grav tillsammans med reportern från länstidningen.Det blev en stund av lugn och eftertanke.Gamla minnen kom och jag tänkte på den tid vi fick tillsammans.Än i dag händer det att jag ställer frågor till henne som inte ger några svar.När jag är i köket och frågar om hon vill ha kaffe. Eller vill du ha en filt?Det är fem år sedan hon gick bort men det känns ändå som att hon är här.Att bli så fäst vid en person är ju underbart.Jag kan nu om jag vill träffa någon ny.För man vet ju inte om kärleken slår till igen.För min del är det egentligen inget att fundera på för jag har just ingen tid kvar.Skulle det mot förmodan ske får man se upp för alla illvilliga tungor som säkert skulle komma igång av ren avund.Det är en underbar känsla att vara kär och är det äkta går det hur långt som helst.Kärleken övervinner allt. Carpe diem Ps.Stiftelsens konton är fortfarande öppna:Swedbank 81471 441020922 annan bank 81471 0441020922 Tack på förhand.

17 kommentarer:

  1. Morr´n Gösta!
    Det är ju bra att nätterna håller sig inom samma nivå. Har du haft några biverkningar efter droppet? Kanske är svettningarna en sådan.
    Jag tycker att det var fint av reportern att skjutsa dig till graven. Ska hon återkomma till dig? Att få uppleva innerlig kärflek är väl ett av livets stora mirakel. Fick ni lång tid tillsammans din fästmö och du? Det skulle väl vara fantastiskt om du träffade en ny, för då vore du ju inte lika ensam längre.
    Jag önskar dig en så bra som möjligt. Carpe diem.
    Många många mjuka kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  2. Godmorgon Gösta,

    Kärleken är det vackraste. Kärleken skänker värme. Kärleken skadar inte och kärleken ska omhuldas. Illvilliga tungor är inte kärleksfulla, de är fyllda med etter. Om du skulle ha den ynnesten att få uppleva kärlek än en gång ska du omfamna och inte förvägra dig den.

    Ha de så bra du kan!

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta!

    Gläds mig dig för den fina stunden du fick uppleva vid din fästmös grav.I dag skall vi besöka våra nära och kära på kyrkogården. Det kommer, att bli en fin stund. Min mor gick bort när jag var 24 år min far 4 år senare.
    Min mans mor gick bort när han var 3 år gammal hans far när han var 18 år.

    Som jag sagt tidigare bry dig inte om i fall några "illvilliga tungor skulle komma igång" Tänk på dig själv, och vad du vill.

    Skulle det inte vara fantastiskt, om du träffade en nya käresta?

    Sköt om dig, ta dina små sovstunder.

    STYURKEKRAMAR

    Ingalil

    SvaraRadera
  4. Följand dikt skrev jag till min älsta doters bröllop för 20 år sedan, och det är lika aktuellt fortfarande- Jag delger dig den här!


    Kärlek är ett förunderligt ting!
    Ibland är det mycket ibland ingenting
    Kärlek är något vi alla söka
    Kärlek är med då vi oss föröka
    Kärleken kan inget krossa
    kKärlekens stig är mjuk som mossa
    Gå varsamt fram på denna stig!
    Så älskar man dig! Hälsningar Gunnel i Jönköping

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas innerligt att kärleken kommer till dig Gösta, men du får ju även mycket kärlek genom den här bloggen och det tror jag värmer mycket.
    Gunnel: Vilken vacker dikt och så sann.

    Kram på er alla / Carina

    SvaraRadera
  6. Såg artikeln idag, väldigt fint och rörande. Vacker bild var det också.

    SvaraRadera
  7. P.S Kärleken har en förmåga att kunna dyka upp när man minst anar det.

    SvaraRadera
  8. Svar till Ninni: Svettningarna beror på hormoninplantatet. Min fästmö och jag fick fem år tillsammans. Artikeln finns på länstidningen Östersund/Berg. Meningen är att dom följer mig så länge det går med en artikel i veckan. Ha en fin helg allihop hälsar Gösta

    SvaraRadera
  9. Hej Gösta Artikeln va jätte fin o bilden va fin den med. Jag skrev en komentar hoppas mga hittar den och skriver under namnlistan som tidningen lät va kvar. http://ltz.se här hittar ni artikel om Gösta skrolla bara ner på sidan. Kärleken är det finaste som en människa kan få uppleva, säger som Carina du får otroligt mkt kärlek från alla som skriver på din blogg. Ha du oxå en fin helg.
    Kram Barbro Göteborg

    SvaraRadera
  10. Hej Gösta!
    Fin artikel i tidningen och fin bild! Måste kännas bra att få besöka din fästmös grav och också med hjälp av den här fina reportern också få det dokumenterat både i ord och bild! Även reportern en fin människa, precis som du verkar vara!
    Det står så mycket vackert om kärleken i kommentarerna här och jag kan bara hålla med i allt som skrivits.
    Kan bara hoppas att dagen varit någorlunda bra för dej och att du får dina sömnstunder under natten utan allt för mycket värk.
    Varma kramar och tankar från Småländskan

    SvaraRadera
  11. Gösta! Jag hade nog lite för bråttom på förmiddagen då jag skickade min dikt om kärlek till dig!
    Så här skall den se ut.
    Kärlek är ett förunderligt ting¨
    ibland är det mycket ibland ingenting
    Kärlek är något vi alla söka
    kärlek är med då vi oss föröka
    Kärlek kan fjättra de starkaste band
    men ändå rymmas uti barnahand
    Kärlek kan stridslusten krossa
    kärlekens väg är mjuk som mossa
    men klampa ej fram på denna stig
    Gå varsamt så älskar man dig.
    Från Gunnel i Jönköping

    SvaraRadera
  12. Hej Gösta !Jag sökte din blogg i dag men fann ingen.Blev orolig för dig.Hoppas när jag kommer hem att du finns där.Kram Doris 2009-10-31

    SvaraRadera
  13. Hej Gösta!

    Saknar dig i dag!

    STYRKEKRAMAR

    Ingalil

    SvaraRadera
  14. Hej Gösta!
    Saknar dig och din text här idag. Blir orolig för dig och tänker hela tiden på dej!
    Varma kramar från Småländskan

    SvaraRadera
  15. Hej Gösta!
    Saknar dig idag!
    Många kramar från Rätan

    SvaraRadera
  16. Hej Gösta!
    Har varit in på din blogg flera gånger idag, men ingenting från dig. Har det hänt något?
    Jag är orolig för dig. Saknar dig och din blogg.
    Många många varma kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  17. Hej Gösta!
    Hoppas innerligt att du bara tagit en frivillig paus från skrivandet och att jag ser din blogg i morgon.Carpe Diem

    Gunnel i Jönköping

    SvaraRadera