tisdag 17 november 2009

Drömvärkens natt

Tisdag 17 november 2009 kl.04.20   Kära dagbok. Den gångna natten har varit full av mardrömmar och värk. Värken har varit främst i rygg och höfter vilket har gjort det svårt att hitta en bra sovställning. När jag så småningom hittade en position som var något så när att ligga i och jag slumrade till fick jag så konstiga mardrömmar. En dröm som jag drömt flera gånger är att jag är död och står och tittar på hur jag begravs och märker att jag vaknar till. Jag känner mig instängd och börjar bulta på locket. Det blir svårt att få luft så jag tror att jag ska kvävas. I och med det vaknar jag och är alldeles blöt av svett och har täcket långt upp över huvudet. Jag känner värken och tar en ny dos av morfinet och smärtan lägger sig något. Så har det varit hela natten. Så när jag har skrivit färdigt i dagboken för i dag så ska jag försöka sova lite till. En liten påminnelse om stiftelsen. Under helgen har det inkommit 150:- och kontot är nu uppe i 11550:- och efter avgifterna blir det (7050:-). Kontonumren finns uppe i högra kanten. Tack för alla gåvor. Carpe diem

9 kommentarer:

  1. Jag tänker på Dej med värme och jag följer Din kamp. Inga tröstens ord har jag att ge för vad kan jag säga som hittills är skonad från sjukdomar. Jag kan bara önska Dej stunder utan smärta, stunder av ljusa minnen och tankar om modet du ger till andra. Carpe Diem

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta!
    Jag läser din dagbok varje dag, men man vet inte vadman skall skriva till dig jag antar att det blir samma kommentar du får från alla som läser det du skriver.Men du skall veta att jag lider och tänker på dig.Detta djävulska som du går igenom.Jag undrar stugan som ploppar upp är det din? Om så förstår jag att du har haft många mysiga stunder iden. Kram från en kvinna i Stöde.

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta!
    Jag ser att du haft en jobbig natt igen. Man kan ju tycka att det räckte med värken, men dessa mardrömmar är ju lika jobbiga. Du måste sova väldigt oroligt när du väl somnat.
    Jag funderar ofta på hur du klarar av din situation när du går där alldeles ensam. Orkar du göra något på dagarna? Du kanske tycker om att läsa och så har du ju din släktforskning, men orken räcker kanske inte till.
    Idag är det samma trista väder som i går. Nu börjar jag längta efter en dag med lite blått på himlen. Man påverkas mer av vädret än man kan tro.
    Ska du prata med Karlavagnen snart igen?
    Jag önskar att du får en hyggligt bra dag, kanske med en liten tupplur eller två. Carpe diem
    Många många mjuka kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  4. Hej Janne!

    Va, glad jag blev. Vill du läsa hela samlingen"Svart gult lila" finns den utlagd på www.kapitel1.se

    Ha en bra dag!

    Ingalil

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta!

    Tänker extra mycket på dig idag. Önskar jag kunde göra något för, att hjälpa dig.

    Skickar många många många STYRKEKRAMAR på detta sätt.

    Ingalil

    SvaraRadera
  6. Tänk om jag kunde ta ett dygns smärta åt dig så du fick sova och vara befriad från plågor, tyvärr går ju inte det, men du är i mina tankar. Carpe diem
    Din vän Gunnel i Jönköping

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta!
    Hoppas dina smärtor är lugnare nu under dagen, så att du får sova lite. Mardrömmarna på nätterna blir ju väldigt jobbiga, och gör ju också att man även när man vaknat inte riktigt kan slappna av och somna om.
    Hoppas som sagt du har det lite lugnare nu på dagen. Men det är ju också så att lite värk i kroppen kan man ju få av influensasprutan också, så det kan ju vara en kombination som gör att det varit sämre nu några nätter.
    Jag tänker på dej och önskar att det blir lite lättare natten som kommer och att du får sova bättre då!
    Varma kramar från Småländskan

    SvaraRadera
  8. Go´kväll, förhoppningsvis så sover du nu utan mardrömmar, klockan närmar sig midnatt och jag gruvar mig också för att koja, lider av mardrömmar efter min fars självmord, den hemska bilden av detta sitter på näthinnan både dag och natt. Men, det är inget jag kan göra något åt, har pratat med terapeuter men drömmarna går tyvärr ej att styra. Försöker istället att sova så lite som möjligt för att undvika detta.Lyssnar alltid på "Karlavagnen" och "Vaken" under nätterna, ofta sitter jag här vid datorn och lägger patiens. Vad ska man göra?!,
    Jag hoppas att du får en bra dag imorgon.
    Hälsningar från ett regnigt Trollhättan, Anna L

    SvaraRadera
  9. Nu är det onsdag morgon och jag sitter här och kan inte sova p.g.a min makes sjukdom, det är så varje natt men jag har ju ingen värk men känns ändå hoplöst att behöva vara vaken. Jag har sömnstörningar och han väcker mig så ofta så jag hinner inte somna mellan varje varv d åär det bättre att sitta här än att ligga och vänd sig i sängen,hoppas att jag om ngra timmar får positivt bsked om din natt att du fått sova'Gunnel i Jönköping

    SvaraRadera