söndag 29 november 2009

Försenad

Söndag 29 november 2009 kl.05.05    Jag har försovit mig  Nu kommer hela dagen att gå i förseningens spår. Det här är något som inte får hända. Jag riktigt känner hur många ögon följer mig den här morgonen för att se om  jag försöker att göra något för att komma ifatt. Det här att bli försenad till något kan verkligen skapa oreda  hos oss människor. För en del kan det få katastrofala följder och för andra kan det bli ett andrum. För mig spelar det egentligen ingen roll för jag har inget utstakat schema som måste följas. Jo kanske, det kan ju skapa oreda i planeringen för när nästa värkattack ska komma. Den kan få hur mycket oreda som helst. Nu  är jag bra nog precis en halvtimme sen. På något vis känns det ändå skönt för jag hade inget viktigt att skriva  om ändå. Stiftelsen fick ytterliggare 100:- i gåva som visade sig på kontot i går så nu är det uppe i 12900:-  och efter avgifterna så är det 8400:- Tack för gåvorna.  Jo natten har förflutit med god sömn som det visat sig och inga smärtgenomslag. Fortfarande lite blött men annars rätt så bra. Carpe diem

9 kommentarer:

  1. god morgon.
    blev lite full i skratt när du skrev att
    du försovit dej. tänkte inte på dina mediciner.
    det låter allmännt bra hos dej för tillfället,
    kanske du ställer fram en eller två elljusstakar för att få lite ljus i din fina stugan! blir det några pepparkakor och lussekattor i dag? det tycker jag om varje december. hoppas det blev en förmögenhet på travspelet i går. det var ju inte jättesvårt. men jag stannade som vanligt på 4 rätt och inga pengar.nu ska jag försöka sova en stund framåt middag så jag får 5-6 timmar annars blir jag kinkig. tog stygnen i axeln i går. såret ser jättefint ut. så nu blir det träning hos sjukgymnasten på måndag. ha en och hoppas solig dag. vi hörs framåt eftermiddag när jag vaknar till liv igen.
    kram
    j@nne i höllviken

    seize the the day, som dom säger i englad

    SvaraRadera
  2. Godmorgon Gösta.
    Hoppas du får en fin första Advent o som Janne säger lussekatter o Pepparkakor o en god kopp kaffe, Ljusstakarna ja det är sällan jag hinner ta fram dom till första advent, men andra advent då är dom på plats, Ha nu en bra dag. Kram Barbro

    SvaraRadera
  3. Vill önska dig en trevlig advent Anki på Trolldalen

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Vad underbart att du fick sova lite längre idag. Trots att man inte har något speciellt att passa så blir dagen ändå förryckt på något vis när man försovit sig.
    Det känns inte som första advent precis när jag tittar ut genom fönstret. Bara gråmulet och vått, men ljusstakarna har i alla fall kommit fram. Tänker du ta fram någon ljusstake? Du ska ju inte plocka fram så mycket skrev du ju häromdagen, men lite ändock för det blir ju lite mysigt med lite pynt.
    Hoppas att du får en bra dag. Natten har ju varit bra. Carpe diem
    Många många mjuka kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  5. sänder dej en första adventshälsning skönt att din natt har varit rättså bra hoppas på en fin och även bra dag idag en hälsning från inga

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta!
    Nattenhar tydligen varit ganska bra,eftersom du försov dig.Måste du ta medicin på bestämda tider för att kunna hålla dig något så när smärtfri?
    Hoppas att dagen blir skaplig och att du får sova bra i natt.
    Varm kram fr.Inga i Skåne.

    SvaraRadera
  7. Här kommer en hälsning till dig på den första adventssöndagen! Trevligt att läsa att du sovit så gott i natt utan smärtor, så att du försov dig lite. Hoppas att dagens smärtperioder inte varit alltför besvärliga med tanke på förseningen i morse. Vi har precis druckit lite adventskaffe nu och det kanske du också gjort.
    Kul att det droppar in lite slantar till stiftelsen och jag hoppas det kommer mera så att det kan bli fler guldkanter utdelade framöver.
    Jag skickar nu ett knippe av mina varma tankar och kramar till dig och hoppas resten av dagen blir så bra den bara kan och att du förhoppningsvis får sova lika gott natten som kommer!
    Småländskan

    SvaraRadera
  8. Hej Gösta!
    Hoppas att du får en lugn natt. Vi var i kyrkan idag, det är ju advent, det var mycket stämmningsfullt.Jag är med i en kör, jag brukar säga att vi sjunger så fint att änglarna gråter. Nu så får vi hoppas att det kommer lite snö, det blir ju mycket ljusare då. Är du riktigt smärtfri någon gång? Bamsekram från norrländska i Jönköping

    SvaraRadera
  9. Hej Gösta!
    Sänder dig en första andvents kram. Vad skönt för dig att du kunde ha sovit lite mera, än dom andra nätterna. Kram från Anki i Rätan!

    SvaraRadera