tisdag 24 november 2009

En känsla

Tisdag 24 november 2009 kl.04.25    Den här natten har varit varierande. Den mesta tiden har jag varit vaken. Jag har slumrat till lite grann emellanåt.Jag har inte haft några värkavbrott i själva kroppen det har däremot varit desto fler i känslorna.Att ha en sjukdom i kroppen som plockar ner den bit för bit tar en del på vad man känner för sig själv och andra. Jag försöker att möta varje dag med ett nytt mål som oftast inte går att genomföra för att jag tappar kraft hela tiden. Det blir svårare nu när tiden nästan är slut. Men ännu så länge är det dagboken som håller modet uppe. Fast det inte är några större omvälvande saker som sker så känns det befriande att kunna skriva av mig det som bekymrar mig just för dagen.Att kunna få ha denna öppning till friheten och det friska. Att kunna säga till andra att ta vara på den tid som finns. Att vara rädd om varje minut  som man får vara frisk. Att försöka stötta någon som behöver ett stöd i en svår stund kunna vara något för någon. På torsdag är det dags för provtagning och insättande av ett nytt hormoninplantat. Inplantatet gör nog ingen större verkan längre för vad det ska ta bort har börjat att komma tillbaka. Det tyder på att tumörerna har börjat producera sin egen mat för tillväxt. Det börjar märkas på fler olika sätt. Carpe diem

8 kommentarer:

  1. Du finns i min varma tanke...

    Kramar Dalkullan

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta! Tråkigt att du inte sovit så bra.Men du kanske kan vila på dagen.Jag har oxå varit uppe tidigt dag Men har sovit gott.
    I dag ska jag ta mig ut på staden och uträtta en del ärende.Man får ta lite i taget. I går tillbringade jag mycket tid vid datorn. Räkningar som ska betalas.Bokföring för mina god manskap och förmyndaruppdrag. Det blir en hel del när man har åtta stycken.Skönt att man har datorn till hjälp.Tidigare bokförde man allt för hand.Men det gick bra också.Ha det så gott som det går. Vi hörs kram Doris

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta.

    Tänker på dig!Hoppas du kan få lite vila och ro under dagen.
    Varma kramar Inga

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Hoppas att inte dina jobbiga nätter kommer tillbaka, men att få sova gott hela natten är inte något man kan ta för givet.
    Så är det då dags för en ny omgång för dig. Vad ser man på proverna som tas? En fråga.
    Jag önskar dig en så bra dag som möjligt med någon tupplur när du blir för trött. Carpe diem
    Många många mjuka kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta!
    Så blev det då en ganska så vaken natt igen. Och då kommer ju tankar och känslor som ett brev på posten. Jag beundrar dig för att du trots din svåra sjukdom ändå försöker ha ett mål för varje dag. Det är viktigt att man har ett mål, så känner jag också, även om mitt dagsmål heller inte uppfylls speciellt ofta. Det viktiga har ändå under dagen varit att se fram mot att åtminstone fösöka nå det jag tänkt mig.
    Det är värdefullt för dig så länge du orkar och vill skriva din dagbok och berätta om dina tankar och känslor. Det är jätteviktigt för oss läsare också att få ta del av det. Som jag skrev igår, jag har åtminstone lärt mig jättemycket sedan jag upptäckte din dagbok och började följa dig och dina dagar.
    Jag hoppas våra ord här i din dagbok ger dig en del stöd och att du ser att vi är många som varje dag tänker på dig och följer dig i din kamp mot den eländiga sjukdomen.
    Den nya provtagningen förmodar jag är inför ny droppbehandling och sedan får du nytt inplantat. Vi får ju ändå hoppas att det nya inplantatet ger en del effekt även den här gången, för det kanske är så att det inplantat du har nu ”är slut”, jag menar att det inte har någon effekt längre och att det är därför du nu får ett nytt. Ja, jag vet ju inte - det var en tanke bara. Du har säkert mer kunskap om det än jag.
    Hoppas dagen har varit bättre än natten och som alla dagar hoppas jag du får en lugn och smärtfri natt med en del sömn
    Mina vanliga varma tankar och kramar kommer här till dig från Småländskan

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta!
    Det är konstigt att alla tankar ska komma på nätterna. När kroppen och hjärnan behöver vila och sömn. Jag brukar tänka så ibland, att det är väl ingen konst att vara modig om man inte är rädd. Önskar dig en lugn och rofylld natt.
    Kramar från Kristin.

    SvaraRadera
  7. Hej där!
    Vad skönt att dagboken får dig att hålla modet uppe.
    Läser den varje dag men kommenterar inte alltid.
    Kram

    SvaraRadera
  8. hej.
    det där med telefonkortet tyckte jag var bra!
    en liten uppmuntran som kan vara större än vad vi kan förstå.jag satte precis in till ett nytt telefonkort eller något annat som du tror kan
    betyda något för en medmänniska. carpe diem och
    fånga dagen.
    kram
    j@nne i höllviken

    SvaraRadera