fredag 27 november 2009

Efterlysningen

Fredag 27 november 2009 kl.04.35   Förflutit har natten och jag har sovit 4,5 timmar. Men det har märkts att en ny hormoninjektion har skett för sängen var dyblöt av svett. Det är bara att rensa och köra en maskin tvätt  så det kan bli rena lakan att svettas i på nytt. Jag har en efterlysning. En kvinna på 45-år boende i trakten av  Stockholm eller dess förorter. Hennes namn är M. Andersson som ogift och sist jag hörde något arbetade  hon på Huddinge sjukhus och det var på 90-talet. Jag skulle bli väldigt glad om jag kunde få kontakt med  denna kvinna för hon har tror jag upplysningar som skulle hjälpa mig väldigt mycket i ett ärende som jag  arbetar med. Att inte förlora är ju en viktig sak för dom flesta av oss. I det mesta som vi gör finns många  gånger en form av tävling som vi inte vill förlora för allt i världen det skulle nästan upplevas som jordens  undergång. Att kämpa för livet utan att få ha hela biten av sitt liv är nästan hopplöst. Det går inte att kämpa  mot en osynlig motståndare. Att försöka hitta den rätta biten som gör livet till en helhet är också en kamp som oftast slutar i förlust en förlust som kanske kunde förhindrats om det funnits något av klokhet i alla olika beslut som fattats. Men det är aldrig för sent att sluta hoppas. Under dygnet 25-26 november inkom som gåvor 800:- till stiftelsen som nu har ett saldo på 12600:-  efter avgifter 8100:-  Tack alla givare. Ps. Det har påbörjats att göra guldkanter och det kommer att fortsätta. Ds.  Carpe diem

7 kommentarer:

  1. Hej Gösta ! Det är jobbigt för dig att du svettas så.Men hoppas att det går över det är väl så när du får din hormoninjektion.Nu är det en mörk tid grått och regnigt.
    Det är som det lätta lite när man tänt adventsljusstakarna.Jag tycker att advent är en fin tid.Synd att det ska vara så mycket stress man märker det när man är ute och handlar.Det är verkligen synd om yngre människor som inte fått uppleva den lugna tiden Man blir förskräckt när man läser om allt våld och elände
    finns det inget gott i världen.Men visst finns det goda människor och fin ungdom.Nu får du ha en så bra dag som möjligt.Jag försöker att inte skriva så mycket om din sjukdom eftersom det har varit så mycket anmärkningar från vissa skrivare.
    Men jag tänker på dig ofta och vet att du har det svårt med din sjukdom.Glad varje dag när jag ser din blogg.Hoppas att du får napp på dit sökande efter kvinnan.Stor Kram Doris

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta!
    Skönt att du ändå fick sova 4,5 timma, även om du svettats rejält. Men du har så rätt, det är bara att ge sig på det hela, lägga dom blöta lakanen i tvättmaskinen och se till att få rena lakan för eventuell ny svettperiod. Man kan ju inte säga annat än att du är en handlingskraftig man, din sjukdom till trots. Hoppas kvinnan du söker läser det här eller att någon som vet något om henne läser, så att du kan få den kontakt du önskar. Jag känner tyvärr inte någon som kan stämma in.
    Jag tror jag kan inse hur det är att kämpa mot en osynlig motståndare. Dina ord här går rakt in i hjärtat och griper tag i mig! Men, trots att det känns näst intill hopplöst, så är ju ändå hoppet det sista som överger oss.
    Jag är också glad över att du börjar göra lite guldkanter och att du fortsätter med det. Det är en glädje för oss, men framför allt en glädje för dig och för dom som får lite guld i tillvaron och jag tror det känns guldkantat även för dig som har en möjlighet att glädja andra.
    Du får ha det så bra du bara kan under resten av dagen och jag hoppas du slipper så mycket svettningar till natten och att du får några timmars skön sömn.
    Mina varma kramar och tankar till Dig från Småländskan

    SvaraRadera
  3. Hej hej,
    läste på http://www.karolinska.se/sv/s/Kontakt/ att "Vi har inte något register över all personal (cirka 15 000) på vår webbplats. Vänd dig gärna till telefonväxeln som hjälper dig att söka."
    Jag provade och blev kopplad vidare men de hade gått för dagen. Du skulle kunna göra ett nytt försök på måndag. Växelnumret är 08-585 800 00.
    Lycka till i sökandet!

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Vilken jobbig natt. Det är som om du har hamnat i övergångsåldern. Hoppas att svettningarna ger med sig till i natt, kanske har dom redan avklingat.
    Har varit på IKEA i Valbo idag och det märks att julen är i antågande. Kan undra hur mycket pengar dom drar in en dag som den här, men han har gått om "kulor" den gode Kamprad.
    Jag känner sådan tacksamhet för din skull när jag läser om din stiftelse och att du har börjat ge lite guldkant åt dom som ingen anhörig eller vän har som kan lätta upp deras situation lite. Där gör du verkligen en god gärning.
    Jag hoppas att du får en bättre natt den kommande natten. Carpe diem
    Många många mjuka kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  5. Hejsan!
    Hoppas din efterlysning kommer att ge resultat.
    kram

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta!
    Det är som du säger: det går inte att kämpa mot en osynlig motståndare. Att tävla och förlora, ja det kan vissa av oss bättre än andra. Det kommer nog alltid att finnas bra och dåliga förlorare. Jag hoppas att du får kontakt med kvinnan du efterlyser. Med många varma tankar. Kristin

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta!
    Hoppas du får en bra advents helg. Läser din dagbok varje dag men nu blir det inte att läsa på några veckor av vissa orsaker. Men innan jul är jag tillbaks för att läsa igen. Ha det bra så länge. Jag ska tänka på dej.
    Billan

    SvaraRadera