torsdag 12 november 2009

Pekpinnen

Torsdag 12 november 2009 kl.04.35     Kära dagbok. Att ha en bra natt är väldigt skönt. Denna natt har nästan varit topp det är svettningarna som spökat mest. När kudden blir blöt flyttar jag huvudet till en torr plats en stund för att sedan flytta tillbaka och då är den våta biten lite torr men kall.Det är enda störningen av natten. En känsla som jag får ibland är att det sker konstigheter runt omkring och att någon vill försöka mota in mig i någon slags fålla. Jag har svårt för att bli styrd till något som jag inte vill och det tycker jag ska gälla även på min blogg. När jag upplever att det  behövs då tänker jag också påtala det. Dagboken i dag blev inte vad jag tänkt mig. Men jag måste säga ifrån när det börjar luta åt att jag inte längre får avgöra vad som sker. Jag hoppas att ingen tar illa upp för detta jag skrivit idag. Jag vill bara säga att det är tillåtet att ställa frågor inte bara till mig. Det kan finnas frågeställningar som dyker upp hos kommentatorerna som det vill frågas om. Det är bara att ställa frågan till den det gäller och på det viset kan det kanske bli lite mer liv på sidan. Stiftelsen flyter på i stilla tempo. Behållningen är för närvarande 11400:- det kommer att gå bort 4500:- till registrering och tillståndsbevis och bevakningsavgift samt till revisor. Efter dessa utgifter är behållningen 6900:- och denna summa kommer att användas till det som stiftelsens uppgift var. Det blir några guldkanter i alla fall. Carpe diem

11 kommentarer:

  1. Morr´n Gösta!
    Vad skönt att du har en period med gansks bra nattsömn.
    Jag vet inte riktigt vad du menar med att någon styr dig, men jag hoppas verkligen att du gör som du vill med din blogg.
    Här är det lite puder på marken och minusgrader, men det är ju inget annat att vänta. På ett vis är det bra för det blir ljusare ute.
    Hoppas på en bra dag för dig.
    Många många mjuka kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  2. God morgon!
    Skönt att du haft en natt utan svåra smärtor,svettningarna kan du klara av med lite knep.Nattsömnen är viktig för kropp o själ.

    Bra att du talar om hur du vill att din dagbok skall fungera.
    Blev ledsen igår när Ninni blev tillrättavisad av annan läsare.Men jag hoppas att få läsa dig Ninni i fortsättningen.Dina mjuka kramar gör säkert Gösta gott.
    Hoppas nu att dagen fortsätter som natten varit.
    Varma kramar fr.Inga/Skåne.

    SvaraRadera
  3. hej gösta. efter att nästan vaknat upp efter operation så möttes jag att mail från en människa som gjort samma och inte blivit frisk igen!
    vilken positiv värld jag hamnat i. skulle kanske ha blivit kvar i dimmorna i IVA-draperier!

    skämt å sidor. verkar som det har hettat till på denna sida. jag tycker det är bättre disskutera och lösa dem här än på varsin sida stridlinjen men kanoner. jag förstår inte vad det är för konflikter. kan inte se när jag läser igenom förra dagars inlägg. men jag är ju utbildad psykoterapeut (roger kliencentrerad) och då förstår men sej inte riktigt på alla ordval och insuninationer.(fniss)
    ha en bra gösta och även en god natt.
    jag är nog inte 100 % klar i huvudet så jag ska
    lägga mej i sängen. hörs i morgon. kram
    j@nne i höllviken.

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Vilken glädje att höra att natten varit nästan topp, förutom svettningarna. Men där har du ju hittat ett knep.
    Det är väl en självklarhet att det är du som styr över din blogg och det är jättebra att du säger ifrån när det tenderar att luta åt ett håll som du inte har tänkt dej! Jag tycker du ska säga ifrån i såna fall. Jag tror inte någon tar illa upp.
    Och det är ju också bra att kunna ställa frågor till dej, få svar när du orkar och kan. Men kan ju också för en del ibland kännas bra att ställaa frågor till annan som kommenterar och eventuellt få svar. Det kan ju bli en trevlig dialog på det sättet mellan både dej och oss som är dina bloggvänner.
    Såg att namninsamlingen samlat ihop 300 namn nu, det är ju jättebra. Men fler behövs. Vänner – fortsätt värva namnunderskrifter.
    Trevligt också att fonden sakta men säkert växer, men även här behöver vi fortsätta hjälpas åt att få fler människor att skänka ett litet bidrag, så att Gösta kan ge några fler en liten guldkant på tillvaron.
    Hoppas nu Gösta din dag varit bra och som vanligt också att natten som kommer med lugn och smärtfri.
    Varma kramar från Småländskan

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta!

    Vad skönt att du att du får sova ganska bra i alla fall. Självklart ska du tala om hur du vill ha det på din blogg och jag tycker inte att det är så allvarligt. Jag tycker att det är bra att du säger ifrån. Roligt att pengarna ökar i stiftelsen, men det borde kunna komma in mycket mer.
    Här på ostkusten är det grått, grått och regnigt till och från. Man längtar efter att se en glimt av solen.

    Kramar från Gunilla A

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta!

    Hej å hå, det verkar ha "hettat till"
    Lätt, att det blir en höna av en fjäder.
    Självklar att DU skall bestämma hur bloggen skall utformas.Hur enkelt, som helst. Finns det personer, som tar illa upp av detta, må det väl så vara.

    Bra, att du säger ifrån. Magkänslan skall man alltid lita till.

    Skönt, att du sover bra på nätterna.
    Ta vara på dagen. Vila så mycket du bara kan, för att hämta kraft.

    STYRKEKRAMAR

    Ingalil

    SvaraRadera
  7. sov gott. hoppas ni inte är förbannade på mej! det är svårt att läsa mellan raderna i denna blogg.verkar finnas uppdämnda hämningar och tyckande här på denna sidan.
    jag tro gösta står stilla i en eventuell storm som bryter ut.
    den "gubben"har stått pall mycket mer än så här.
    god natt önskar
    j@nne

    SvaraRadera
  8. Hej Gösta !Hoppas att jag inte sårat dig på något sätt.Vet egentligen inte vad som hänt.Jag bryr mig inte var andra skriver utan det är dig jag bloggar med.Det är din blogg som gäller och hur du vill utformar den eller var du vill svarar på är upp till dig.Sov nu gott i natt också.På bloggseende i morgon Kram Doris

    SvaraRadera
  9. Det finns en dikt här på min blogg, som bl.a. berör dig, till dig:

    http://malinochklackarnaitaket.blogspot.com/2009/11/till-alla-er.html

    SvaraRadera
  10. Hej, länge sen jag var inne och läste din blogg.
    Läser också igenom kommentarerna och kan inte undgå att reta mig på alla stavfel, sej -, menas det fisken sej, eller? likaså med dej, det stavas sig, och dig, liksom insinuerar... Här ska människor verka "skolade" och då kan dom inte ens stava till så enkla ord. Skärpning!
    F ö hoppas jag att du Gösta får fortsätta vara nåt så när pigg och får "mjuka....kramar"
    Hälsningar från Ingemar A i Gbg

    SvaraRadera
  11. nue blew jaag trött på enn sån pisserwiSsaer
    häe oxå. all kan intee hjöälpa att dom inte
    kAB STAVAA rätt och se alla bostäver.
    - kan vi slippa sådan dylika männsikor som du är vore det trevligt..
    du struntar ju i budskapet. du tänker ju bara på stavningen!!! fattigt liv du måste leva!
    adjö och läs ordlistor i stället!
    vem har påstått sig vara skolad här?? bara du!! OCH DEJ KAN JAG VERKLIGEN VARA UTAN HÄR.

    SvaraRadera