måndag 23 november 2009

Kommentarerna

Måndag 23 november 2009 kl.04.23    Det har varit en lugn natt inga smärtgenomslag och inga brutna armar.Natten har helt enkelt varit skön. När jag en gång började skriva dagbok och den skulle vara  öppen  var ju tanken att jag kunde få en stund när mina tankar var på annat håll och kanske kunna vara till tröst  för någon i samma situation. Jag visste inte då att jag kunde orsaka mindre osämja bland läsarna. Dom som skrev kommentarer gjorde väl det utifrån vad dom tänkte och vilka åsikter var och en hade. Sedan vad andra skrev var ju inte det viktigaste.Just nu är det visst frågan om hur det skrivs och om vad som gäller. Det där med egna åsikter får stå åt sidan. Jag har lärt mig under den här tiden att skriva om sig själv kan vara både på gott och ont. Men nu när jag gör det så får jag ta det onda med det goda och hoppas att det är någon som inte bryr sig vad andra tycker utan har sina egna tankar och åsikter. Vad andra sedan tycker det spelar ingen roll.Det jag skriver kommer inte från något som tänkts ut i förväg utan det kommer eftersom jag skriver i dagboken och vad som rör sig i huvudet just nu.Det kan ju bli kaka på kaka men det får jag ta. Så länge jag kan och orkar tänker jag skriva i min öppna dagbok och det är fritt att skriva kommentare för vem som helst med ett undantag det ska vara egna och inte vad andra tycker. Carpe diem

3 kommentarer:

  1. Gomorron Gösta!

    Det kändes så bra,när jag läste att du haft en skön natt.Hoppas verkligen att det skall få fortsätta så.Det är en lisa för kroppen när man får sova under natten.
    Jag följer din blogg varje dag,men har inte velat kommentera,på ett par dagar ,det har varit så mycket tyckande o tänkande.Kan inte förstå hur det kan bli så här,vi är väl alla vuxna,som följer din dagbok o att du bestämmer över dess innehåll.Fortsätt skriva så länge du orkar.
    Du ger kraft och mod till många, fler än du själv kan ana.
    Ha nu en riktigt skön dag också,så vi kan ses igen i morgon.
    Varma kramar fr.Inga i Skåne.

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta ! Jag blev så glad när jag såg att din natt varit bra.Det kändes så skönt.Tack Gösta för var du skriver om kommentarer.Man drar sig för att skriva inte på grund av dig utan dom personer som har anmärkningar på var man skriver.Det är dig jag skriver till. Det är din dagbok som jag tycker om, vill följa och se hur det är med dig dag för dag.Vill även skriva till dig.Förstår inte varför det ska behövas så många pekpinnar.Det är dig jag bryr mig om.Så länge du orkar och kan hoppas jag du skriver.
    Ha det så skönt vi hörs i morgon.Stor Kram Doris

    SvaraRadera
  3. God kväll Gösta!
    Åh, vad glad jag blev i morse när jag såg att du haft en så skön natt! Du är värd många såna sköna nätter.
    Jag bryr mig inte ett dugg om vad andra skriver i sina kommentarer eller att det ibland tycks uppstå någon viss osämja. För mig är det enbart intressant hur du har det, vad du känner och tänker just precis när du skriver. Hoppas verkligen du orkar fortsätta skriva din dagbok. Du har lärt åtminstone mig så enormt mycket, hur mycket man egentligen har att vara tacksam för. Men det glömmer man så länge man är frisk. Jag är tacksam för att du öppnat upp mina ögon och lärt mig att ta till vara alla stunder, både sorgliga och glada! Det gäller att ta vara på så mycket man kan medan man kan, och det är något du lärt mig genom din dagbok! Tack Gösta för att du skriver så fint och delar med dig av dina känslor och tankar.
    Hoppas du får sova gott i natt också, så läses vi i morgon. Tänker på dig!
    Varma kramar från Småländskan

    SvaraRadera