fredag 20 november 2009

Olika drömtillstånd

Fredag 20 november 2009 kl.04.30    Min dagbok ännu en natt med några få smärtor. Det verkar fungera rätt så bra med den nya doseringen. Det är konstiga saker som sker här. T.ex. jag sitter vid köksbordet och fikar. Helt plötsligt kan jag rycka till av att jag gapskrattar. Det verkar som att jag somnat till och haft en dröm.Det var nog något väldigt roligt eftersom jag skrattat. Sådana här saker händer väldigt ofta jag kan sitta och prata med någon och när jag vänder på huvudet så finns det ingen där fast vi nyss pratat med varandra.Allting är så verkligt. Jag har försökt att medvetet komma tillbaka till den situationen där samtalen brutits men jag har aldrig fått prata med samma person igen. Det är också konstigt när jag medvetet somnar så hamnar jag i ett drömtillstånd och rör mig bland många människor och när jag vaknar är jag inte säker på varken dag eller månad. Jag måste kontrollera flera gånger med tv och radio vilken dag det är och hur mycket klockan är om det är morgon eller kväll. Det är jobbigt vid dom här olika tillfällena att inte vara säker på om det hänt eller inte. Något däremot som händer och är verkligt det är att ytterliggare 100:- inkommit till stiftelsen som nu har ett saldo på 11750:- tack du givare. Får se om det händer mer konstiga saker under dagen. Carpe diem

11 kommentarer:

  1. Herr Gösta!
    Vad bra att den nya doseringen fungerar bra. Skönt för dig att få sova en stund utan de värsta smärtorna. Kan det vara den höjda doseringen som gör att du ser och drömmer såsom du gör? Du känner inte igen den som du upplever finns där vid din sida? Det måste vara skrämmande att uppleva dessa konstigheter. Det verkar vara som någon sorts hallucination.
    Idag är det 8 grader varmt här och det är blött och slaskigt.
    Hoppas att du får en något så när bra dag idag. Carpe diem
    Många många mjuka kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  2. God förmiddag Gösta!
    Vad skönt med ännu en natt utan speciellt mycket smärta. Säkerligen beror det på den nya medicindoseringen. Det du beskriver tror jag är att du faktiskt har somnat till en stund, även som du sitter och fikar, och att du drömt något. Verkar som om det skulle kunna vara någon bieffekt av den nya medicindoseringen. Såna bieffekter brukar ju försvinna efter några dagars behandling, men om det inte gör det så prata med din distriktssköterska eller läkare.
    Berätta gärna här i dagboken när nästa artikel kommer i Länstidningen, så vi kan läsa den!
    Trevligt att det kommit in ytterligare en slant till stiftelsen, men vi hoppas på ännu mera!
    Hoppas du får en så bra dag som du bara kan och att du får sova gott sen när det blir kväll och natt igen!
    Varma kramar och tankar till Dig från Småländskan

    SvaraRadera
  3. Många kramar till dig Lilian

    SvaraRadera
  4. Till alla: Veckans artikel kommer i morgondagens länstidning som även kan läsas på nätet: Länstidningen Östersund/Berg. Hälsningar Gösta

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta!
    Vill bara önska dig en god natt. Hoppas att du får sova några timmar i sträck.
    Många många mjuka kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta!
    Tack för informationen om att artikeln kommer i morgondagens tidning!
    Hoppas sömnen blir lugn och smärtfri!
    Varma kramar Småländskan

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta!
    Det du ser och upplever av din medicinering
    är en biverkning. Själv såg jag och upplevde jättekonstiga saker av morfinet. Du kanske kan byta fabrikat eller doseringen.Det är ju konstigt vad man kan uppleva som man tror är riktigt men det är bara hjärnan som lurar dej.
    Frågade läkaren sen om det ska vara så, då svarade han att det kunde bli så.
    Hoppas att du får sova lungt framöver. Läser alltid ditt brev det första jag gör varje morgon.
    En stor bamsekram till dej.
    Norrländska i Jönköping.

    SvaraRadera
  8. Godkväll Gösta!hoppas du får en någolunda lugn natt,tänker på dej,kramar/kicki

    SvaraRadera
  9. hej gösta jag har samma upplevese med min man som norrlännskan i jönköping.om du upplever det för jobbigt så tala med läkaren eller distriktan om det går att få något annat.alla reagerar olika,men det kan oxå bli bättre efter några dagar.tänker på dig,du hjälper mig igenom mitt sorgearbete,tack för allt du ger oss lottie

    SvaraRadera
  10. Det är starka ord du delar med dig av.
    Du finns i tankarna. Både nu, och sen.

    SvaraRadera
  11. Hej Gösta!
    Känner precis igen detta fenomen .Min svärmor hade detsamma när hon fick morfin för sin cancer.
    Jag läser din blogg varje dag , o du har en plats i mitt hjärta nu!/Kram lilla my

    SvaraRadera