lördag 5 december 2009

Blandat oro och städ

Lördag 5 december 2009 kl.04.20   Jag kom äntligen till ro och kunde sova fyra timmar utan störningar. Nu på morgonen har det börjat krypa i kroppen precis som om den vore full av sockerdricka. Det domnar i fingrar och nacke och det känns inte bra. Det kan ju vara någon nerv som blivit klämd så det har minskat på blodfödet. Det känns lite obehagligt. Det skapar en viss oro också att det kan vara något annat. Om det inte släpper snart får jag försöka ta reda på vad det kan vara. I går hade jag besök av reportern från tidningen och vi kom fram till saker som kommer i länstidningen på måndag trodde hon. Under tiden drack vi kaffe och åt ett wienerbröd som hon hade tagit med sig. Det togs en del foton också och det blir väl något som kommer med i artikeln. Nu har lite av sockerdrickan börjat släppa så det var nog inget farligt men jag ska nog kolla upp det ändå. Strax före klockan fyra i går eftermiddag ringde det från hemtjänsten. Dom skulle ha städat denna vecka men glömt bort att jag hade städning och det för det har blivit privat verksamhet från 1 dec. Jag hade inte fått någon information om det och inte om det skulle bli förändringar av kostnaderna. Så denna vecka blev det ingen städning kanske nästa vecka. Annars får jag vänta till nästa tre veckorsperiod. Carpe diem

11 kommentarer:

  1. God morgon Gösta!

    Tidig morgon här också pg.a olika omständigheter.

    Hoppas din dag kommer, att bli någolunda bra med tanke på den senaste tidens omskakande händelser

    Tänker extra mycket på dig Gösta.

    MÅNGA EXTRA STYRKEKRAMAR TILL DIG

    Ingalil

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta!
    Vad skönt att du fått sova lite, men usch så obehagligt med "sockerdrickan" i kroppen. Har du inte haft denna känsla av domningar förut?
    Jag tror inte att det är sant hur dom behandlar dig. Man kan väl inte bara glömma bort folk. Hoppas att det inte blir dyrare för dig med privat städning. Någon hjälp måste du väl få före jul i alla fall. Kanske blir det bättre med privat hemtjänst för dom måste ju tänka på kundernas omdöme.
    Hon verkar väldigt omtänksam reportern som kommer till dig. Får du inte besök av någon annan?
    Jag hoppas att din dag blir dräglig och att domningarna släpper, för det är fruktansvärt obehagligt att när det blir så där. Carpe diem
    Många många mjuka kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  3. Skrämmande!!Bara glömma bort .
    Många varma tankar och kramar till dig Gösta
    /lena

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta låter skönt att du fått några timmars sömn.Hur kan dom bara glömma bort din städning?Det är sanslöst, hoppas du får en bra dag.Massa kramar o tankar från Helena

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta ! Tråkigt att sådant behöver hända att dom glömmer bort att du ska hjälp.Men det händer även här en gammal dam blev bortglömd i två dagar som skulle ha hjälp medpå morgonen och med sin frukost samt middag från serviceboende.Hon såg dåligt,så när hon ringde hamnade hon hos mig.
    Jag lovade att jag skulle kontakat hemtjänsten.
    Biståndsbedömmaren blev verkligen bekymrad.Kvinnan hade inte fått hjälp eller mat på två dagar.Det får bara inte hända.
    Hoppas att du får hjälp med städningen.Så önskar jag dig en så bra dag som möjligt,samt en lugn natt utan allt för mycket besvär.Tänker på dig.
    blev orolig i dag fick inte fram din blogg,men ordnade sig till sist.Kram Doris

    SvaraRadera
  6. Hej Igen. förlåt men jag har vistt missat på tangenterna (Tråkigt att sådant behöver hända att dom glömmer bort att du ska ha hjälp).
    (två dagar som skulle ha hjälp på morgonen)
    (jag lovade ta kontakt med hemtjänsten)Bäst att rätta till felen annars är det väl någon som anmärker.Men det är lätt att man gör en miss på tangenterna.Kram igen Doris

    SvaraRadera
  7. men snälla ni..... vilket tjafs! skit i om ni skriver fel - andemeningen går ju fram ändå och det är ju kontakten som räknas. läser dagligen här men orkar inte ofta kommentera. beundrar ninni, doris m fl m fl som skriver så flitigt och så klokt och medkännande! kram till er och givetvis till dej gösta:) livet är orättvist som behandlar de goda så illa! ha det så gott det går och du--- ring till karlavagnen igen så att dom och alla vi andra får höra dina varma tankar och kloka ord.

    carpe diem/carina

    SvaraRadera
  8. Kramar från Yvonne i skåne.

    SvaraRadera
  9. God kväll Gösta!
    Härligt att du fick sova hela fyra timmar! Hoppas sockerdrickskänslan i kroppen försvunnit och även domningarna. Reportern verkar vara en mycket fin människa, tror jag sagt det förut. Trevligt med sådana personer!
    Det här med hemtjänsten och städningen är skandal! Sånt får bara inte hända. Det är ingen ursäkt att det blivit privat från 1 dec. Att du dessutom inte fått information om ändringen är ju nästa tabbe man gjort från kommunen! Om dom nu tappat bort din städning den här veckan anser jag att dom ska städa snarast möjligt. Du ska ju inte behöva vänta till nästa treveckorsperiod, utan då får dom väl skjuta alla sina städningar successivt framåt, så att dom som stod i tur veckan som gått får städat snarast och sedan får dom försöka jobba ikapp på något sätt.
    Hoppas du inte haft så mycket besvär av sockerdrickan och domningarna idag utan det tuffat på någorlunda. Önskar dig nu en skön kväll och en natt utan alltför mycket besvär.
    Varma kramar och tankar till dig från Småländskan.

    SvaraRadera
  10. Hej Gösta! Åh, vad härligt ändå att du fick fyra timmars vila. Det är mycket i en värld av smärta och sjukdom - jag fick fem timmar inatt och är tacksam för det. Jag hade problem med myrkrypningar ett tag - i mitt fall beroende på den höga dosen morfin - om det kan vara det du menar med sockerdricka - fick madopark på recept för det och det släppte efter ett par dagar, nu kommer det ibland och då hjälper den medicinen direkt - kanske värt att testa om du orkar. Ett orosmoment mindre surrandes i huvudet. Hoppas det löser sig med städningen för dig också - det är skamligt!
    Styrkekramar Tina

    SvaraRadera
  11. hej Gösta!
    Tänker på dig,önskar att du får en lugn natt,och lite sammanhängande sömn.
    Varma kramar Inga i Skåne.

    SvaraRadera