torsdag 24 december 2009

Julefrid

Julaftons morgon 2009 kl.04.32  Natten hade en fortsättning på gårdagens smärtslalom. Fick problem med att hålla smärtorna borta nästan hela dagen i går. Det har fortsatt en bra bit in på natten men har börjat avtagit nu mot morgonen. Vädrets ombytlighet har påverkat hela situationen och gjort det lite svårare samt att jag känt mig stressad och allmänt i olag vilket jag skyller på sprutorna. Nu är det julaftonsmorgon och den enda skillnaden mot en vanlig torsdag är all julmusik på radion. Jag hoppas att alla som följt mig till nu ska få en fridfull och trevlig jul utan några andra störningsmoment än en tomtes fnissande i något hörn. Jag har delat ut några guldkanter så här i elfte timmen vilka blev enormt uppskattade. Kostnaden blev inte så stor den blev bara 1324:- vilket gjorde att saldot sjönk till 5105:- samtidigt hade det inkommit 1350:- så saldot gick upp till 6455:- och blev i stort sett orört. Carpe diem                        GOD JUL

36 kommentarer:

  1. GOD JUL GÖSTA!

    ÄR DET NÅGON SOM ÄR VÄRD EN GULDKANT SÅ ÄR DET DU. MINA VARMASTE TANKAR TILL DEJ DENNA TIDIGA JULMORGON. Julefrid carpe diem och vi hörs och SYNS..

    Sven Lind i Mora

    SvaraRadera
  2. Du är min stjärna ..
    som finns i min varma tanke...

    God Jul!

    Kramar Dalkullan

    SvaraRadera
  3. God Jul Gösta ! Tänker på dig.Kram Doris.

    SvaraRadera
  4. Godmorgon Gösta, Hoppas din dag blir bättre än igår och att stressen lägger sig, Gillar heller inte stressen som är nu, Om man bott närmare dig så hade du fått riktigt god hemlagad risgrynsgröt som är gjord på gammalt vis den bränns inte vid i botten då, Här håller snön på att försvinna rätt synd för det blev så ljust när den kom. Ha nu en Fridfull Jul Gösta, skall tänka extra mycket på dig idag. Kram Barbro Carpe diem

    Ps J vet du att man blir väldigt snäll av att äta pepparkakor sänder ner några kartonger till dig Ds

    SvaraRadera
  5. Morr´n Gösta!

    Så har det då blivit jul till slut.

    Jag önskar dig en riktigt GOD JUL och din bästa julklapp vore ju att dagen fick bli lugn och smärtfri.

    Du finns i mina tankar denna dag och jag hoppas att din dag blir bra trots allt. Carpe diem

    Många många mjuka julkramar
    Ninni

    SvaraRadera
  6. God jul Gösta! Vad ska man säga till en människa som har det inre ljuset och styrkan? Du Gösta har ju det. Tack för det!Kristin.

    SvaraRadera
  7. Önskar dej en riktigt God Jul
    Om jag kunde skulle du få en
    smärtfri dag till julklapp
    Många varma julkramar från
    Harriet

    SvaraRadera
  8. Morrn Gösta!
    Jag tänker så mycket på dig och hade svårt att sova i natt. Min make finns inte med mig längre, därför känns det litet svårt nu, till jul. Men en som skall ha julens största stjärna och julklapp är du Gösta! Hoppas, så mycket, att du kan få litet lindring i din smärta, att någon granne tittar in till dig.
    Jag och min familj tänker på dig under julen speciellt.
    En stor julkram och en GOD JUL, kära Gösta!

    SvaraRadera
  9. God Jul Gösta sitter här uppe i Tornedalen tänker på dig medan jag har satt bastun och värmas, Får mina barn hit över dagen, men är ensam annars miste min man i cancer för fem¨år sedan. Han ville inte alls prata om sin sjukdom vi kunde prata om allt annat men sin sjukdom då teg han. Hoppas du får en så bra dag som det nu går. många kramar

    SvaraRadera
  10. GOD JUL Gösta!
    Hoppas att det blir en fridfull och smärtfri helgafton.
    Mina varma tankar är hos dig.Stor kram till dig Inga i Skåne.

    SvaraRadera
  11. God Jul Gösta! Våra tankar finns hos Dig. Hoppas dagen blir så smärtfri, som möjligt.
    Varma kramar!

    SvaraRadera
  12. God Jul Gösta.
    Hoppas att dina smärtor försvinner i dag. Önskar dig en bra Jul trots din svåra sjukdom.
    Tänker mycket på Dig i dag!
    Britt-Marie

    SvaraRadera
  13. God Jul Gösta
    önskar Ylva från Värmdö.
    Hoppas din dag blir så bra som den bara kan bli.

    SvaraRadera
  14. God Jul Gösta!
    Detsamma till alla andra som tittar in här!
    Nu ska jag snart åka för att träffa min bror som nyligen fått diagnosen cancer. Den här julen känns extra viktig! / Inga

    SvaraRadera
  15. Hej Gösta!

    Du finns i våra tankar extra mycket i dag Gösta.Hoppas dagen blir någolunda bra för dig.

    GOD JUL

    Ingalil m familj

    SvaraRadera
  16. God jul . Kramar Helge

    SvaraRadera
  17. GOD JUL GÖSTA
    många varma tankar och kramar till dig/lena

    SvaraRadera
  18. GOD JUL Gösta,vi önskar dig en fridfull jul.Från ett julvitt Upplands Väsby

    SvaraRadera
  19. Kunde jag ta en del av din smärta idag skulle jag det! Vill i alla fall önska dig en lugn och mysig afton. Vi tänker på dig i familjen. God jul!

    SvaraRadera
  20. God Jul!Många Julkramar till alla o dig Gösta.

    SvaraRadera
  21. Hej Gösta!

    Önskar dig en god, fridefull och smärtfri jul och hoppas att du har det bra!

    Massor av varma bamsiga styrkekramar o julkramar

    Tina

    SvaraRadera
  22. God jul Gösta!
    Hoppas du får en bättre dag idag än igår!
    Julaftonen är här, och det jag önskar dig mest av allt är att få en lugn och smärtfri dag som julklapp. Du är enastående som tänker på andra och på att få ge till andra! Men Du är värd den största guldkant som finns!
    Många många varma tankar och julkramar till dig från Småländskan

    SvaraRadera
  23. ha en jättegod jul många kramar och tankar från helena

    SvaraRadera
  24. GOD JUL GÖSTA!!
    Hoppas att du får någelunda dräglig julhelg.
    Julkram till dig
    Maj-Lis i Stöde

    SvaraRadera
  25. En riktigt God Jul Gösta,och om jag blir bönhörd,så önskar jag någon vänlig själ tittar in till dig,med lite god julmat,en liten stund av gemenskap.Eller hämtar hem dig en stund till dem.En stund av gemenskap miljöombyte kan lindra smärta.
    Bor så långt i från annars hade jag ,hört av mig och besökt dig.Hälsningar o kram från en med människa.

    SvaraRadera
  26. God Jul Gösta!
    Tänker på dig!
    Varma kramar
    från Birgitta i Skåne

    SvaraRadera
  27. GOD JUL Vill jag önska dig Mina tankar finns hos dig Tänker på dig varje dag tcker att du är en riktig kempe Kram på dig

    SvaraRadera
  28. hoppas du orkade med julmaten hos din
    hyresvärd i dag!
    du lät så trött och svag i dag, gösta.
    vila och ta det lugnt.
    vi hörs i morgon om du orkar.
    bamsekramar
    j@nne i höllviken

    SvaraRadera
  29. God Jul Gösta!
    Hoppas din dag/kväll blir lugn och fin och att du kan njuta lite av vad tv:n har att erbjuda en dag som denna.
    Och att du kan njuta av god julmat...
    Och att framför allt dina smärtor håller sig borta...
    Trycker din hand /Eva från Huddinge

    SvaraRadera
  30. GOD JUL GÖSTA!
    Att Du är en enastående fin människa förstår man när man läser Din dagbok och hör Din röst o tal i Karlavagnen. Dessutom har Du enorm kämpaglöd som jag hoppas stannar kvar länge än. Hoppas Du får en lugn och smärtfri kväll och natt.
    Detta önskas av en Medmänniska från Skåne.

    SvaraRadera
  31. Ösnakr dig en fridfull Jul...Birgitte

    SvaraRadera
  32. God kväll Gösta så här på Julaftonskvällen.
    Vi sänder många varma tankar.

    Ulla-Britt o Bengt-Rune i Mellbystrand

    SvaraRadera
  33. Hej Gösta!
    Skickar en varm julhälsning till dig på julaftonskvällen. Hoppas att du har det rätt så bra med tanke på omständigheterna.

    Många många varma julkramar
    Ninni

    SvaraRadera
  34. God Jul Gösta!
    Hoppas du trots en dålig natt får en bättre dag!
    Carpe Diem och ha det så bra man bara kan ha det!

    mvh // Lonnie Örtblad

    SvaraRadera
  35. Hej Gösta,
    jag satt här tidigare idag på julaftonen och skrev på texterna till min utställning om cancer som jag har gjort. Jag tänkte på dig och att du lever precis mitt i ditt avslut, och jag kände mig så oändligt tacksam över mitt eget liv.
    Två av mina allra käraste vänner har inom ett år dött i cancer. Den tredje är på väg. Jag har börjat känna det som om cancer är en Stalker, överallt omkring mig är den, jag får aldig vila från den, måste följa mina vänner på deras väg ut ur livet. Ja måste och måste, det är också en förmån. Att få nåden att vara i närheten av en människa som vet att hon ska dö är mäktigt. Man lär sig oerhört mycket av det. Därför är din dagbok ett fantastiskt "sista barn" som du sätter till världen. Din dagbok kommer att ha betydelse för människor långt efter att du har gått vidare. För varje ord jag läser av det du skriver krymper mina egna vardagsaber till att bli riktiga petitesser. Jag blir så varm av mitt eget tickande liv i mig och jag känner en så stor respekt för dig och det du gör.
    Jag har gjort en utställning med 16 bilder med texter till. Den heter Stalker och bygger på mina erfarenheter med mina två vänners respektive cancer. Den ska visas på hospicet där de dog i januari i Uppsala.
    Jag ville bara tala om det, jag ville säga att jag satt här och tänkte på dig när jag skrev. Har hört dig på Karlvagnen två gånger och det är som om tiden gör ett krumsprång när du berättar om din situation i radion. Klockorna stannar, man andas knappt.
    Jag sänder de allra varmaste kramar till dig, och öser över dig kraft så att du orkar det du behöver orka.

    Eva Hallor

    SvaraRadera
  36. God fortsättning på julen önskar jag dig.
    Hoppas du haft det bra idag.
    Teija

    SvaraRadera