fredag 11 december 2009

Vakendrömar

Fredag 11 december 2009 kl.04.25   Genom att förändra medicinen har natten varit nästan smärtfri och det var skönt. Att få sluta ögonen utan att hastigt få öppna dom igen tack vare någon ilning av smärta. Annars är det andra saker jag funderar på. När något eller någon blir för enträgen i en sak som kan kännas pinsam hur gör man utan att såra? Jag har inget svar för jag har inte stått inför den situationen ännu. Hur det kan kännas ibland när jag hör musik som väcker minnen. Eller när jag ser något och märker att det har jag sett förut fast jag aldrig besökt eller varit i närheten av platsen. Ibland så händer det också att när jag blundar ser jag personer jag inte har träffat på år och dag men det verkar så verkligt och när jag öppnar ögonen finns det ingen där. Det är nästan kusligt ibland allra helst när jag har börjat att prata med dom. Jag får ju inga svar och skulle jag ha fått det doge jag nog på fläcken. Men det är konstigt. Det verkar som alla dessa upplevelser har någonting som dom vill tala om. Efter några dagar upphör det och då har jag antagligen gjort något som ser till att det försvinner. Under gårdagen skänktes det bort saker till en kostnad av 931:- så nu är saldot 6724:-.det går ut lite då ocj då vilket är meningen. Carpe diem   Ps. Jag ser inte kyrkan i Hoverberg för jag bor mot Åsarna till. Ds.

6 kommentarer:

  1. God morgon Gösta!

    Jag kan känna igen det du beskriver om dagdrömmar. Min amatörpsykologiska teori är att man har saker outredda eller osagda till många personer i det förflutna. Kanske man behöver få fram det på något sätt för att få frid, men eftersom man inte träffar dom personligen just nu så manifesterar det sig i drömmar. Dag som natt. Så har det varit för mig :) Hoppas du får en fin dag idag med så lite smärta som det bara är möjligt!

    Styrkekramar Tina

    SvaraRadera
  2. Morr´n Gösta!
    Vilken lycka för dig att det har varit en ganska lugn natt.
    Det är lustigt med dessa vakendrömmar, som du skriver om. Ibland kan det vara en doft också som gör att man hamnar flera år tillbaka i tiden, men så länge det är goda saker man minns så kan det vara ganska fantastiskt att få återuppleva något som har varit dolt långt inne i hjärnan. Man är som en dator, det finns lagrat på hårddisken. Du kanske är påverkad av morfinet också, vad vet man.
    Tittade på Nobelfesten i går och vilka underbara kreationer som visades upp, för att inte tala om alla juveler. Jag tror att det hade varit roligt att få vara med en gång och få uppleva glansen in natura så att säga.
    Jag önskar dig en lugn och smärtfri dag.
    Många många kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  3. Kramar från Yvonne i skåne.

    SvaraRadera
  4. STYRKEKRAMAR


    Ingalil

    SvaraRadera
  5. Hejsan!
    Blev så glad i morse när jag läste att du haft en näst intill smärtfri ganska så bra natt! Såna förnimmelser som du beskriver tror jag är rätt vanliga, en form av drömmar både på natten och på dagen. Det kan vara ett ord man hör på radion eller TV:n, något musikstycke som du säger, och ibland något som bara dyker upp i minnet. Hjärnan har en enorm kapacitet och det behövs så lite för att den ska plocka fram sånt man trodde sig ha glömt. Att man kan känna igen en plats, som man vet att man aldrig besökt, beror säkerligen på att det finns något på den nya platsen som liknar något ställe jag kanske aldrig besökt på riktigt, men kanske åkt förbi. Jag kan känna som du många gånger.
    Kul att det gick ut lite gåvor igår också, jag gläds med dig varje gång någon får en liten guldkant från din stiftelse.
    Förhoppningsvis så har dagen varit lika god som föregående natt, och nu hoppas jag den kommande natten blir lika bra för dig.
    Mina varma tankar och kramar till dig från Småländskan

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta !Skönt att natten varit bra.Det känns så skönt när jag läser din dagbok att natten varit bra.Jag har många gånger upplevt igenom dröm att jag träffat personer som jag aldrig tidigare sett.

    Men faktiskt hänt att någon har dykt upp i mitt liv.Jag har tidigare berättat om en röd liten stuga på väg till Värmland. Jag bara kände att här har jag varit,men jag hade inte åkt den vägen tidigare.Det var min första resa till Arvika.
    Det kändes mycket konstigt varje gång jag passerade den här stugan under min tid i Värmland ,kände jag en sådan dragning till stugan och platsen.Det är flera saker jag har drömt om som slagit in.Jag har berättat det för mina anhöriga inte i efterhand utan strax efter jag haft en dröm som påverkat mig så starkt.
    Jag brukar skriva ner dessa drömmar som påverkar mig. God Natt Gösta hoppas att du slipper förmycket smärta.Kram Doris

    SvaraRadera