fredag 25 december 2009

Känslan

Juldagsmorgon 2009 kl.04.20  Jag blev inbjuden till hyresvärdparet på julmiddag i går. Det blev en julmiddag som verkligen gjorde att all spänning släppte i kroppen. Efter det att vi ätit färdigt blev det dags  att ta igen sig lite. Jag somnade till och när jag vaknade till insåg jag att det var dags för mig att gå hem och lägga mig i min egen säng. Jag somnade på en gång. För en gångs skull kände jag mig helt befriad från stress och oro. Det blev en julafton som jag kommer att bära med mig för denna julmiddag gav mig så mycket. Att riktigt få känna sig välkommen i en gemenskap som det ändå är förunnat familjerna att ha. Nu på juldagsmorgon får jag möjlighet att känna hur det är att vakna utan att ha störts av värk eller annat  som kan skapa oro. Jag önskar att många fler har kunnat få uppleva vad en god gemenskap kan åstadkomma. Den här dagen kommer att få vara en dag öppen för vad som helst. Carpe diem         Ps. I går noterades en gåva på 300:- till stiftelsen så saldot blir 6755:-  vilket ger möjligheter till fler guldkanter.Ds

16 kommentarer:

  1. Morr´n Gösta!
    Vad glad jag blir när jag ser att du hade en trevlig och avkopplande kväll. Den gemenskap som du fick uppleva gjorde dig tydligen väldigt gott. Hurra för ditt hyresvärdspar. Hoppas att denna dag förflyter lika bra. Det är väl så att när man har något väldigt trevligt att minnas så känns det bättre också i en sargad kropp.
    Skickar många många mjuka julkramar till dig. Carpe diem
    Ninni

    SvaraRadera
  2. morning gösta.
    skönt att du orkade med att besöka
    din hyresvärd. det gör gott att få
    äta mat som man blir bjuden på.
    och en sån kväll som igår när
    minnen lätt blir tunga nostalgiska berg.
    du verkar mycket piggare nu än
    i går eftermiddag!
    det värmer mitt hjärta oerhört.
    hoppas dagen blir lika bra.
    kramar från
    j@nne i höllviken

    SvaraRadera
  3. God morgon Gösta!
    Det gjorde mig så oerhört glad att läsa, att du hade en fin julafton med god mat och att du orkade besöka din hyresvärd. Det betyder så mycket, att känna gemenskap och du gjorde även min dag ljus. Tänkte mycket på dig igår.
    Min egen make avled för några år sedan i samma sjukdom som du, men han förstod inte, vart det skulle sluta. Vi pratade inte om det, han ville inte att någon nämnde SJUKDOMEN. Du skall veta, att du hjälper även mig nu genom att du sätter ord på vad du känner, jag kan uppleva vad min man också kände, men aldrig sade. Från mitt hjärta Gösta, enormt stort tack för att du är den du är, har den inre styrkan och du skall veta, att du hjälper så många i vårt avlånga land!
    Hoppas, att även juldagen blir bra för dig och så litet smärta som möjligt. Vi är så många som är med dig!
    Bamsekram.

    SvaraRadera
  4. God Juldagsmorgon Gösta,känner mig så otroligt glad för din skull,jag blev alldeles varm inombords.Och det måste kännas bra,även för din hyresvärd,att ni hade trevligt och att de fick sån effekt på dig.Nu hoppas jag att fler hör av sig till dig,kanske bara för en pratstund, det betyder så mycket.Det vet du ju själv.En stor eloge åt hyresvärdparet,uppmana gärna andra att följa efter eller gör om det igen.Tusen tack för att ni förgyllde julaftonen för Gösta,och även för oss som följer hans öde på bloggen.En medmänniska

    SvaraRadera
  5. God fortsättning Gösta o alla!Jag blir så glad att du fick må så bra i går trots allt.En stor kram till hyresvärdparet.Det värmer verkligen att höra.Själv var jag med några av mina barnbarn o kollade på deras julklappar. Många julkramar från Lilian

    SvaraRadera
  6. god morgon. gud vad skönt att höra att du hade en bra julafton med thomas och stina. tänkte på dig hela dagen i går. vvart jätte glad att höra att du har sovit gott. mvh Lars i skålan

    SvaraRadera
  7. Godmiddag Gösta va glad jag blev att din julafton blev så bra, en eloge rill Hyresvärdparet som gjorde Göstas julafton så fin, o sen att du fick sova på natten, jag tänkte mkt på dig under hela dagen. Sen vart jag så nöjd att blommorna kom fram till dig även om det är lite bökigare att sända till dig så funkade det ju fint. Han från Höllviken sa ju att det inte går att sända Blommor till dig men det gör det, gå via nätet o ring upp dom men förvarna Gösta innan bara. Min julafton vart jättefin oxå,var hos barn o svägerska under tiden vi hjälptes åt med maten så spelade vi upp ditt samtal från Karlavagnen så du va med oss då oxå. Ha nu en fortsatt fin juldag-annandag. Kram Barbro Carpe diem

    SvaraRadera
  8. Hej Gösta!
    Så jättetrevligt att du vart bjuden på julmiddag hos ditt hyresvärdpar! Måste vara lika underbara människor som du! Är så härligt att läsa att du kommer att bära med dig denna julmiddag och att du fått känna dig så välkommen i en gemenskap! Jag blir så glad när jag läser, och rörd! Härligt också att du fått sova utan värk eller oroskänslor.
    Hoppas din dag har varit, är och förblir bra och att du får sova riktigt gott till natten.
    Alla mina varma tankar till dig också i denna dag! Och många varma kramar till dig nu från Småländskan

    SvaraRadera
  9. hej på dej gösta.
    jag vill bara svara hon i göteborg
    att du sa till mej att det inte gick
    att skicka blommor.
    du sa det var för långt från östersund.
    och det fanns inget ombud i stenstavik.
    bara ett litet klargörande.......
    jag skall inte behöva ta skit varje dag från
    hon och sonen i göteborg.
    kramar från
    j@nne i höllviken

    SvaraRadera
  10. Hej Gösta Va skoj att du fick en trevlig julafton snäll hyresvärd du har Hoppas du har haft en bra dag idag Kram Anki på Trolldalen

    SvaraRadera
  11. Jag blir så glad när jag ser att du hade en bra dag igår. Tänker på hur du har det flera gånger varje dag och beundras av din styrka att dela med dig. Många varma julkramar från Carina

    SvaraRadera
  12. Till Jan: Ett klargörande att skicka blommor från Östersund kan göras genom att be det företag som säljer blommor att sända med buss. För dom har inga bud som går ut så långt från stan och det var vad det gällde. Men att skicka med buss och taxi räknar jag inte som något ordinarie budförfarande. På orten finns blomsterhandel vilka inte har några bud för det är upp till kunden att utforska. Jag som mottagare kan inte hålla reda på alla möjligheter som kan finnas för att sälja blommor. Och skall det vålla strid mellan er vad man kan och inte så får det nog anstå med blommor för min del. Att hamna mellan två viljor och inte kunna bistå någon av dem på ett rättvist sätt så får nog blommorna i fortsättningen bli där dom är. Jag blir lessen att ni ska behöva ha utfall mot varandra på det sätt som håller på att ske. Ska ni strida mot varandra ber jag er att utkämpa era strider på annan plats och inte på bloggen så länge det gäller era egna tvister. Med vänlig hälsning Gösta

    SvaraRadera
  13. hej Gösta har precis kommit hem efter att ha firat julen i nälden hos barn o barnbarn.Blev så glad att du fick en bra julafton med gemenskap,i tankarna finns du med.Och vilka fina människor du hyr av ha en god natt o hoppas du får sova gott många kramar o tankar från mej-Helena

    SvaraRadera
  14. Hej Gösta, vilken uppslutning alla vill Dig ju väl, även undertecknad! Jag instämmer i det som redan sagts här på din sida!
    Och en stor stor eloge till Dina grannar som vill Dig så väl!
    Karlavagnens lyssnare är fantastiska för som jag ser det så tar vi alla människors bekymmer till våra hjärtan och det tror jag har en stor betydelse för rehabiliteringen.
    Gösta jag hoppas på att Du blir bättre, Du är ju nu allas vår angelägenhet!
    God jul & God Fortsättning!
    Lars Gartz

    SvaraRadera
  15. Hej Gösta!
    Det känns underbart att din julhelg hitills har förflutit bra.Du har ätit julmat i goda vänners sällskap vilket har gjort dig gott på alla sätt.
    Önskar att du får behålla lugnet och vara fri från stress o smärta så du kan sova gott även i natt.
    Juliga bamsekramar fr.Inga i Skåne

    SvaraRadera
  16. Jag tycker du är en kämpe,här gnäller man att armen värker eller magen krånglar. Du tar vara på det lilla och det glömmer många i vardagen.
    Önskar dig en god fortsättning på helgen
    En varm kram från Hulda

    SvaraRadera