lördag 19 december 2009

Köldknäppar

Lördag 19 december 2009 kl.04.20   Vaknade till en kall morgon -17 men det är ingenting mot vad det var i går  då temperaturen låg på -28. Det var kallt med lite blåst till också. Annars har allting förflutit lugnt och stilla inga överraskningar av något slag. Det är nu lördagsmorgon en helt ny dag tar sin början. Vad som händer vet ingen. Jag kanske får fnatt och allt blir rena galenskapen eller så tar jag det lugnt och stilla och kollar våra eminemnta damer på skidskytte. Herrarna verkar helt ha tappat bort sig. Sedan sover jag en stund efter det att jag tagit smärtlindrande. Det sammanfaller så bra med varann. Det skulle vara tvärtom egentligen. Jag kan inte bestämma vad kroppen vill. Vill den sova så borde den få göra det i förberedande syfte. Jag kan inte tvinga den till något som den inte vill. Att tvinga sin kropp till något skapar bara osämja mellan tanke och vilja. Jag tror att det kan bli en rätt så bra dag. Under gårdagen kom det in ytterliggare 700:- så saldot har kommit upp till 7874:- Tack alla givare för er omtanke. Carpe diem

5 kommentarer:

  1. Morr,n Gösta! Glad att din natt varit bra.Jag tycker att det är kallt här i Småland men det är inget mot var du har hos dig.Vi har -12.Men du är väl van vid kyla och snö som bor uppe I Jämtland.
    Här är det för det mesta grått och regnigt.Hoppas att du får en bra dag.Vaknade vid kl fyra och sedan kunde jag inte somna om.Då är det bättre att stiga upp.Har läst tidningen och njutit av tystnaden. Tänker på dig kram/Doris.

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta!
    Ytterligare en bra natt. Vad det gläder mig. Du har väl mer kraft att möta dagen då. Det är ju tur att kroppen får ta igen sig ibland.
    Usch vad kallt det är. Vi var nere på cirka -19 grader och det var alldeles nog, men du ska då vara värst. -28 grader. Hoppas att du har varmt i din bostad i alla fall.
    Idag är det en strålande dag, men kallt. Det är så vackert med all snö på träden.
    Ska på födelsedagskalas idag. Dottersonen fyller 21 år och förr blev man myndig då, men nu är dom knappt torr bakom öronen när dom blir myndig. Nu är det väl någon som går till angrepp, men det får jag ta.
    Hoppas att du får en bra dag. Carpe diem
    Många många mjuka kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Ännu en bra natt, vad glad jag blir.
    Men usch vad kallt ni har där uppe. Här är bara ungefär minus 5 nu, men det har snöat mest hela dagen. Hoppas nu du fick en bra dag som du trodde i morse.
    Trevligt att det kommit in ytterligare pengar till stiftelsen, hoppas det fortsätter och att alla tänker på det här med att minska lite på julklappsinköp och starkvaror och istället skänka en slant till stiftelsen.
    Ha det så gott du kan resten av dagen och jag hoppas du får en ytterligare en bra natt.
    Mina varma tankar och kramar till dig från Småländskan

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Tänker på Dej och hoppas Du får sova gott i natt!
    En Medmänniska från Skåne

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta,
    Har tänkt på dig mycket. Önskar dig en bra, lugn natt och en bra dag.
    Varm trots kylan, kram
    Maria

    SvaraRadera