onsdag 30 december 2009

Hoppet

Onsdag 30 december 2009 kl.04.27 Ännu en skaplig natt med endast små värkattacker som inte störde mig nämvärt. Efter några sådana här mjuka nätter har jag fått lite av ny energi. För en gångs skull på väldigt länge känns det bra att vakna. Jag har också fått en klarare bild på vad det är att vänta. I vanliga fall blir man lätt irriterad när man får vänta. Jag upplever i stället en liten njutning av att behöva vänta för tids nog blir det mer av plåga och oro som kommer. Jag tänker föreställa mig att jag har hur mycket ork som helst för att möta dagen. Det börjar gå mot slutet av året som det även gör för mig men det kommer ett nytt och det hinner jag nog uppleva något av. Jag tänker inte låta något förta upplevelsen av att möta ett nytt år. Min bror och svägerska anlände hem  i går utan några hinder. Brorsan tyckte det skulle bli skönt att få sova i sin egna säng igen för det är ju så borta bra men hemma bäst. Carpe diem

10 kommentarer:

  1. God morgon Gösta!Vad roligt att läsa din dagbok idag,det är så positivt, att du fått ny energi,och ork för att se fram mot det nya året,tänk om det då fanns någon vänlig själ,som kunde titta in till dig,för att skingra din oro.Det betyder så mycket,att bara ha någon i sin närhet.Gösta hoppas du får en bra nyårsafton,och en bra start på det nya året.Och att någon hör av sig till dig.hälsningar o kram från en medmänniska

    SvaraRadera
  2. Morr´n Gösta!
    Det verkar som om du fick tanka ny energi när din bror och svägerska var hos dig. BRA. Det är jättebra att du får vila till kropp och själ mellan smärtattackerna. Ja, i morgon är det årets sista dag och vad nästa har i sitt sköte vet vi inte och det är nog lika bra.
    Här har kylan parkerat de här dagarna. Det ser vackert ut när man tittar ut genom fönstret, men när man sticker ut näsan genom dörren så biter det till i skinnet. -18 grader.
    Jag önskar dig en lugn dag vad gäller smärtattackerna så du kan samla lite mer kraft. carpe diem
    Många många mjuka kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  3. Morrn Gösta! O vad glad jag blev i morse när jag läste i din dagbok! Din bror och svägerska gav dig verkligen ny energi och du får ny kraft! Dina rader gav mig en riktigt bra start på dagen och jag hoppas, att du kan få ha en tid nu med litet smärta. Jag hoppas, att någon kikar in till dig under nyårsafton. Jag kommer att sända mina tankar till dig vid 12-slaget och tills dess:
    Gott Nytt År, Gösta och nu säger jag - karpe diem!

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta jag blir så glad när ja läser att du mår så pass bra,min dag känns genast bättre då med.Du verkar ha fått fullt med positiv energi.Och vad skönt att resan gick bra för de dina.Hoppas din goda dag håller i sej många kramar från mej i Bräcke tänker på dej

    SvaraRadera
  5. Oh va' härligt att läsa din dagbok idag
    Positivt tänkande är väldigt bra
    Likaså självpsykologi
    Ha nu ett Gott slut på detta år
    Skulle gärna vilja ringa dej kl.24
    men får nu önska dej ett
    GOTT NYTT ÅR
    Harriet

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta!
    Härligt att läsa din positiva text idag! Jag blir så glad och du har lyft hela min dag! Jag fick genom dig solsken i sinnet, precis som det är solsken utomhus. Inombords blev jag riktigt varm av din text, men utomhus är det minus 11. Skönt att din bror och svägerska kom hem ordentligt efter besöket hos dig. Måste ha varit trevligt och värdefullt för er att träffas!
    I morgon är nyårsafton och vi ska möta upp det nya året och det är så roligt att läsa att du inte tänker låta något förta upplevelsen av det! Det kallar jag styrka och positivism!
    Hoppas du får en riktigt bra dag idag och att du passar på att försöka sova gott i natt, så du orkar vara med och vaka in det nya året i morgon! Tänker på dig!
    Varma kramar från Småländskan

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta!
    Jag tycker att du skall döpa om din dagbok.Alla skall vi dö. När du skriver i väntan på döden klingar de negativt. Jag brukar säga att får vi ett bra bemötande och ett bra omhändetagande är de enligt en forskningsstudei på 2000 personer halva läkningen. De tusen som fick ett bra bemötande/omhändetagande blev bra efter två veckor de andra tog en månad för att bli bra. Sedan har vi ett verktyg att jobba med och det är posetivt tänkande och de kan vi påverka oss mellan 50-75%. Det gäller att visualisera försöka se positivt för de hjälper oss. Ok de kan vara svårt i bland.
    Min ssk sa att man skall adrig ha ont. Det finns medicin att få. Jag äter morfin o skulle jag behöva ta extra tabletter flera ggr på dagen så är grunddosen för låg. Jag har ingen värk o är så tacksam över de. Nu hoppas vi att 2010 skall bli ett friskare o piggare år för oss alla. Må väl!

    SvaraRadera
  8. Önskar dig ett gott slut Gösta o ett gott nytt år Kramar från tanten Laila i norr - som tänker på dig o läser din sida varje dag..

    SvaraRadera
  9. Hej Gösta1 glad över att läsa din dagbok att du fått lite ny energi.Jag har också fått mer energi.
    Jag har i dag varit hos en kvinna som jag är g.man för.Hon har svår kol samt ryggbesvär som samtidigt gör att hon fått psykiska besvär.Varit inne på sjukh.för syrgas men skickar hem henne efter ett dygn.Hjälpte inte att jag förklarade hur det var.Hon orkar inte göra något bor på andra våning kan inte ta sig ut.Jag i har idag ordnat med hemtjänst, matdistribution samt en marklägenh. Sedan fick jag ork att diska och städa upp hennes lägenheten.Det kändes så skönt att jag glömde min ryggvärk för stunden.Nu vet jag att det är ordnat till det bättre.Ska nu sätta mig och koppla av och njuta av kvällen.Hoppas du få en bra kväll och en natt utan värk.Kram Doris

    SvaraRadera
  10. Hej Gösta!
    Skönt att läsa din dagbok de senaste dagarna.Du utstrålar lugn o harmoni med din tillvaro,efter att ha fått tala ut med din bror.
    Jag önskar att du skall få fortsätta med god sömn o mindre smärta och att du skall orka med att fira in nya deceniet.
    Gott slut och ett GOTT NYTT ÅR.
    Kramar Inga i Skåne.

    SvaraRadera