torsdag 3 december 2009

Jämerdalen

Torsdag 3 december 2009 kl.04.25   Lite smärtsam natt fast inte lika mycket som förra. Jag ska få en ny undersökning om ett par veckor. Troligen är det benet som är så skört så det påverkas av hur jag ligger och hur jag rör mig. Det är metastaserna som försvagar benen i kroppen och det kommer att bli mer. Väldigt trevligt att ha något att se fram emot. Nu måste jag försöka att ta mig samman så jag inte fastnar i tankar bara på ben. Det kanske skulle hjälpa om jag försökte sätta fart på stiftelsen så det inte blir bara en klumpsumma att ge till någon organisation utan att ha gjort så många guldkanter som det var önskvärt att göra. Att få göra något utan att vänta på tillväxten. Jag måste vänta och se om det är någon mening. Några guldkanter blir det i alla fall fast inte den omfattning jag hade tänkt mig. Det jag väntade på härom kvällen var karlavagnen. Jag kom fram till slussen och talade om mitt ärende och vilken överenskommelse som var gjord mellan programledaren  och mig samt de lyssnare som hörde programet i september. Jag vet inte om beskedet kom fram till programledaren eller om det är så att prostatacancern har blivit för tjatig och att det därför inte släpptes fram. Har försökt att eposta till programet men får posten i retur. Vet ej varför. Nä nu får det vara slut på jämern för det är en ny dag. Carpe diem

9 kommentarer:

  1. Hej Gösta!
    Vad jobbigt du har det nu. Ska du in till Östersund på undersökningen? Jag förstår inte att du måste vänta så länga på undersökningen när du har så ont. Jag lyssnade oxå på Karlavagnen i Tisdags. Visst är det Kjell-Peder som du brukar prata med. Jag tror inte att han har tröttnat för han ville ju att du skulle ringa igen.
    Hur gick det med den kvinnan som du sökte? Har du fått något napp.
    Var och vaccinerade mig för både säsongsinfluensan och svininfluensan i går så nu har jag ont i vänster arm där jag fick svininfluensasprutan. Vaknade i natt och hade nog feber men det känns bättre idag.
    Önskar dig en så bra dag som möjligt. Carpe diem
    Många många mjuka kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  2. Åhhh..! Vad synd att du inte kom fram till Karlavagnen.
    det hade varit så kul att få höra dej igen!
    Försök igen ,många vill nog höra av dej igen!
    Kram/ lilla my

    SvaraRadera
  3. Jag tycker du kunde få tid lite snabbare för undersökning. Ett par veckor är lång tid när man har ont.
    Orkar du så tycker jag det är en god idé att se hur och till vilka du skulle kunna sätta lite guldkant på tillvaron för. Du skrev om chokladkartonger till ensamma och sjuka, har du funderat mer på det? Jag hade ju en idé om något litet julfirande med andra ensamma i din geografiska närhet, där man ev skulle kunna beställa lite julmat från något servicehus eller liknande. Har du orkat fundera mer på det och ev kollat med hemtjänsten om det skulle vara möjligt?
    När det gäller Karlavagnen så tror jag inte att Kjell-Peder tröttnat, jag hörde ju när han bad att du skulle återkomma. Snarare kanske det var så många som ringde och att man fick tidsbrist. Försök igen, det är många som väntar att du ska vara med igen. Jag har mailat Karlavagnen några gånger med respons på inslag i programmet, men har inte fått mailen i retur, däremot fått mailsvar från resp programledare (Marcus Birro och Stina Wollter). Jag har använt adressen karlavagnen@sr.se men jag antar att du gjort det också. Allt (tel-samtal, mail, sms) går från slussen till en producent som sorterar ut vem som ska bli uppringd. Om du skickar mail så skriv på raden för ämne/rubrik att det är en överenskommelse mellan dig och Kjell-Peder (alltså redan här hans namn) att du ska höra av dig och i texten om din sjukdom. Bara ett tips.
    Ha det så bra du kan resten av dagen och hoppas du får en bra natt.
    Varma tankar och kramar från Småländskan

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta

    Tycker faktiskt att du ska ringa in till Kjell Peders igen! Han är en fin och lyssnande person och du kan åter få nya besökare. Själv har jag varit hemma hos mamma i Göteborg och tagit hand om henne i några dagar. Själv bor jag på Tjörn och då lämnas datorn hemma.

    Hon lyssnar mycket på P1 och har en liten radio i sängen som hon somnar till. Efter ett visst klockslag har de inget annat än skvalpet av havet som rullar in över stranden, härligt avslappnande ljud. Kanske vore det något för dig?

    Sköt om dig.
    Kram
    Ramona

    SvaraRadera
  5. hej gösta.
    det där med värken är ju trist men ofrånkommligt.
    skönt att du får några timmars sömn i sträck.
    bra om du kommer igång med dina guldkanter.
    jag tycker du kan skänka även till ensamma och
    gamla, sjukhuspersonal på ex. onkologen i ö-sund.oxå om det finns något ställe som firar jul för dom ensamma i dina hemtrakter. kanske flickan som gör reportage om dej i lokalpressen
    kan vara värd en gulduppmuntran i alla enkelhet.
    bara förslag från min sida givetvis. kanske inte så genomtänkta förslag men så känner jag spontant.
    och framförallt skall du inte tvinga dej till gemenskap med andra om du känner dej orkeslös och trött.
    kramar från
    j@nne i höllviken

    SvaraRadera
  6. Kramar från Yvonne i skåne.

    SvaraRadera
  7. Många varma kramar och tankar till dej ha de så gott du bara kan önskar ja kunde göra nått för dej tänk om man kunde trolla.

    SvaraRadera
  8. Hej Gösta. Jag har inte skrivit på ett tag men jag har bara kunnat instämma i vad dom andra har skrivit.Däremot kan jag tala om att jag skrev ett mail till Sandra och tackade för det sakliga reportaget som hon skriver om dig i LT och hon skickade ett tack tillbaka.Tack vare att adressen spridits är det nu många i Österbotten som följer din blogg och Sandras reportage.På tal om släktforskning så är jag 10,de generation av släkten Fris efter Rustmästare Lars Fris från Västerbotten.f 1696
    Hälsningar Nisse från Skutskär

    SvaraRadera
  9. Hej Gösta!
    Läser Din dagbok varje dag och tänker på Dej ofta. Jag önskar man kunde gjort något för Dej men det är ju svårt. Hoppas Du får sova i natt och att inte smärtorna blir för svåra.
    Hälsningar från en medmänniska från Skåne

    SvaraRadera