onsdag 9 december 2009

Planeringen

Onsdag 9 december 2009 kl. 04.23  Variationsrik natt. Hälften vaken hälften slumrande. Små värkstötar. Så det har varit en vanlig natt. På något vis har jag börjat fundera på hur nätterna kommer att vara och hur dom blir framöver. Ska det vara varannan natt som är lite lugnare och resten blandat? Eller kommer rena pinan? Som tur är så vet jag inte och behöver egentligen inte ta ut något i förväg. Jag är ju sjuk och skulle i princip inte göra någonting utan bara sitta och vänta på att tiden löper iväg och att sjukdomen fick ta ut sin rätt. Det finns alldeles för många som önskar att jag skulle göra det så därför tänker jag inte låta det ske. Den lilla ork som jag har kvar ska jag försöka att använda på ett så vettigt sätt så jag kan känna mig nöjd när det är dags. Hur jag tänker använda min energi dom dagar det går ska märkas. Jag behöver inte vara ute och springa utan det går att använda telefon och dator. Med dom sakerna kan jag göra mycket. Det har börjat märkas på så sätt att stiftelsen  används och kommer att användas mer till det den var tänkt för. Att det börjar fungera syns på de gåvor som kommer in.Till i går kom det in 300:- och så hade det gått bort 1045:- innan men ändå är behållningen 12155:- vilket blir lite mindre efter avgifterna 7655:-. I fortsättningen kommer jag att redovisa med den lägre summan. Men på sidan för stiftelsen redovisas hela summan till dess avgifterna är betalda. Vilket sker när stiftelsen beräknas kunna fungera fullt ut. Carpe diem

13 kommentarer:

  1. Morr´n Gösta!
    Du har haft en skaplig natt ser jag. Jag tror inte att du är den som bara sitter och väntar på slutet. Trots din svåra situation så har du inte tappat din empati för dom som också har det svårt och behöver en guldkant på tillvaron.
    När skulle reportaget komma in i tidningen?
    Jag hoppas att din dag blir uthärdlig. Carpe diem
    Många många mjuka kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  2. Hej igen Gösta.Ja vet inte vad ja ska skriva,har egentligen inte ord till det.Ja tänker ofta på dej och undrar hur du orkar och står ut med allt som du drabbas av.En del andra skulle bli både bittra o gnälliga,men du är så positiv o orkar dela ut glädje o dela med dej av allt ,Hoppas de blir en bra dag o sen en bra natt.Många tankar o kramar till dej från Helena i Bräcke

    SvaraRadera
  3. God morgon Gösta!

    Håller med föregånde,detär svårt att sätt ord på det man känner för dig.
    Tror inte att det har så stor betydelse.
    Det viktigaste är att du får skriva av dig dina tankar och bekymmer,samt att du vet att vi är många som tänker på dig varje dag o önskar dig så bra tillvaro som möjligt i den situation du befinner dig i.
    Många varma kramar.Inga i Skåne.

    SvaraRadera
  4. Du är fantastisk GÖSTA, finns inte ord för det.
    kram/lena

    SvaraRadera
  5. hej gösta.
    skönt att du är på g!!
    fortsätt att försök hitta människor som
    du tycker behöver stöd och uppmuntran.
    vårdare av make/maka i hemmet.vårdare av
    patienter. organisationer som stödjer kampen
    för psa prov etc. etc.du vet säkert vilka
    som förtjänar dessa guldkanter.
    ha det bra och kämpa på.
    kram från
    j@nne i höllviken

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta Dessa människor som vill att du skall sitta o vänta på att du lägger ner allt dom skulle jag vilja knäppa på näsan, du kommer från Norrland o har en vilja som många önskar dom hade, fortsätt du o gör det du tänkt göra bry dig inte om dom andra dom är inte värda en tanke ens. Jag fortsätter i tysthet att gå ut med info om PSA prov många män tar redan dessa prover läkarna kallar dom på årliga kontroller, Säkert är det några som även kommer in o läser din dagbok oxå, många blir tysta när jag säger varför du skriver, nu skall jag ringa min massör o få en massage så jag känner mig ny i kroppen igen. Ha en fortsatt bra dag o fortsätt som du gör. Kram Barbro Carpe diem

    SvaraRadera
  8. Till alla igen: Artikeln kommer i morgondagens länstidning kan även läsas på nätet: Länstidningen Östersund/Berg Hälsningar Gösta

    SvaraRadera
  9. Hej Gösta!
    Du är en fantastisk människa, jag har inte ord för att beskriva hur mycket jag uppskattar din dagbok, dina tankar och funderingar, din omtanke om andra människor. Och detta trots din egen sjukdom och dina egna problem med den.
    Jag är så glad att stiftelsemedlen börjar rulla på och hoppas, idag också, att den fortsätter rulla och omsätta pengar och därmed också guldkanter till personer som du vet uppskattar dessa. Hoppas du vill och orkar fortsätta med din stiftelse.
    Du får ha det så gott du kan resten av dagen och önskar dig också en god natt när det blir tid för nattsömn. Mina tankar finns hos dig. Och i morgon läser vi Länstidningen!
    Varma kramar från Småländskan

    SvaraRadera
  10. Hej Gösta
    Det har gått några dagar igen sen jag kommenterade i din blogg jag förstår att du har det besvärligt med värk om nätterna,att du sen orkar engagera dig med att förgylla andra tycker jag att det är fantastiskt.Vi fick en julklapp igår som vi gärna varit utan för båda våra döttrar och deras respektive fick reda på att Eriksson i Gävle skall läggas ned Hälsn så att alla fyra blir arbetslösa
    Hälsningar Nisse i Skutskär

    SvaraRadera
  11. Kramar från Yvonne i skåne.

    SvaraRadera
  12. God kväll Gösta!

    Härligt, att du är på G. Hoppas du får en behaglig natt, trots allt.

    STYRKEKRAMAR

    Ingalil

    SvaraRadera
  13. En hjärtevarm KRAM till Dej Gösta, jag beundrar dej och din styrka!!!!
    En riktigt lugn natt önskar jag Dej, sov gott...
    önskar Elsa i Falun

    SvaraRadera