torsdag 10 december 2009

Stressen

Torsdag 10 december 2009 kl.04.47  Ännu en natt med höft- och ryggvärk. Den här värken börjar att ta på mina krafter. Svårigheterna att koncentrera sig blir märkbara under dagen för att jag är så trött. Nu är vi på väg mot juletid och folk har totalt fått fnatt.Det ska ryckas och slitas och knuffas för att komma fram så fort som möjligt. Man kan undra om det brinner någonstans och det ska tas med så mycket som möjligt. Kassorna går varma och föregående kund hinner knappt plocka ihop sina varor. När jag sedan kommer ut på parkeringen så står samma kunder, som hade så bråttom inne i affären, lugnt och samtalar med andra kunder. Varför var det då så bråttom inne så man knappt såg vart man gick? Jag tror att det kallas julefrid. Så här pågår det nästan en hel månad bara för en helg. Tacka vet jag att ta det lugnt och försöka att inte dras med i jäkten. Det är ju onödigt att stressa ihjäl sig. Carpe diem

10 kommentarer:

  1. Morr´n Gösta!
    Jobbig natt igen ser jag. Hjälper inte morfinsprutorna på nätterna? Själv vaknade jag tidigt och när min söta katt såg det så kom hon och parkerade sig uppe på mig och då var det lögn att somna om och inte hade jag hjärta att knuffa ner henne heller.
    Man kan undra vad som händer med en del människor när dom hamnar inne i en affär. Alla ska vara först. Det som gör mig mest beklämd är att det var en insändare i tidningen en gång där vederbörande skrev att pensionärer skulle planera sina inköp så att dom inte var ivägen när unga friska personer skulle handla, för deras tid var så dyrbar. Kanske är det ättestupan närmast.
    Nu önskar jag dig en dräglig dag med några sovstunder så du inte ska vara så trött. Carpe diem
    Många många mjuka kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta.Jobbit att du har såna nätter,kan du inte öka på medicineringen,de heter ju att man ska kunna vara smärtfri.Ja du alla folk verkar tro att de e sista gången dom handlar allt ska gå så fort.Stackars expediter dom får ju stressa så mycke mera.Ha en bra dag hoppas du får vila lite under dagen många varma tankar o kramar Helena

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta!
    Önskar dig en bättre dag än den natt du haft.
    Ständig värk är påfrestande och utmattande. Julen ja. Vad jäktar människor till?? Jag vägrar julstressen. Tid kan man inte stressa eller köpa sig till. Nu blir det en kopp kaffe en lussebulle och en lugn stund vid köksbordet. Med tända ljus och mängder av fåglar utanför köksfönstret. Varma tankar och kramar Kristin

    SvaraRadera
  4. Kramar från Yvonne i skåne.

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta!
    Jaha, så fick du en dålig natt igen. Förstår att det tar på krafterna. Hoppas du kunnat sova lite under dagen idag.
    Jättefin artikel i Länstidningen idag. Hoppas nu att många fler söker sig till din dagbok och därefter skänker en slant till stiftelsen!
    Julstressen, ja den märkte jag av idag jag också. Varför far folk runt som skållade råttor inne i affärerna. Det är väl bättre att ta det lugnt, tänka efter vad man ska köpa etc och ta den tiden inne i butiken i lugn och ro istället för att sedan stå ute i småregn och kyla och prata strunt.
    Den sortens julefrid ger jag inte mycket för. Själv går jag lugnt och stilla runt och kollar och tänker innan jag handlar, då är det också rätt saker och mängd jag köpt när jag kommer hem.
    Ikväll ska jag se en stund på Nobelfesten, kanske gör du det också? Sen hoppas jag du får en bra natt!
    Som vanligt varma tankar och kramar från Småländskan

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta ! Såg att du har haft en jobbig natt.Hoppas att denna natten bli bättre att du kan sova lite mera.Jag förstår mig inte på att folk behöver stressa. Jag stressade inte under den tiden jag jobbade men blev ändå färdig. Huset var stort och allt skulle städas och pyntas mat skulle lagas samt många gäster vid julen. Vi samlas tjugo st och äter julgröt och skinksmörgås på julaftons-
    morgon. Men i år skall ett barn ta över efter att det varit här i alla åren.Men på juldagen kommer tjugo personer på middag, men min dotter kommer och hjälper till.Annars hade jag inte orkat i år.Bra när det finns någon som kan hjälpa till.Jag har alla boende så nära och dom ställer gärna upp.Men folk stressar runt och suckar i köerna kommer inte fram fort nog.Det är verkligen synd om dessa människor som har det så stressigt.Hoppas din natt bli bra så du kan samlar krafter till en ny dag.Kram Doris

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta
    Det är med spänning Man går in på nätet och raka vägen till din blogg och även idag ser jag att natten varit någorlunda drägligt, sen var det länstidningens tur och även denna gång får Sandra plus i kanten för reportaget.I din blogg ser jag att din bror kommer att medverka med stiftelsen och det är ju bra för han vet ju hur du tänkt att det skall fungera
    Hälsningar Nisse i Skutskär

    SvaraRadera
  8. Hej Gösta! Ja du har så rätt med stressen. Det är en dag, varför måste det stressas. Det är ju barnens högtid, inte ser dom om det är städat i alla hörn. Kramar från Lilian.

    SvaraRadera
  9. Hej Gösta.
    På tal om all julstress så finns det ett ordspråk "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete" så lever vi i min familj.Läste om dej i länstidningen det var jättefint. Själv så har jag varit på begravning idag så det blir att gå och sova snart. Hoppas att du får en GOD NATT i natt. Bamsekram från Norrländska i Jönköping

    SvaraRadera
  10. Hej Gösta!Provar att skriva igen,sist ville gick det inte fram.Hoppas natten varit lugn.Undrar om du har mycket snö,eller barmark?Om det är kallt eller varmt?Ser du kyrkan och vackra Hoverberg från ditt fönster?Det är ju så vackert däruppe,har varit där några gånger,och nyligen var vi och rastade vid Galhammars udden.Jag önskar av hela mitt hjärta,att du har någon som vill hålla din hand,för det behöver vi alla när vi har det svårt i våra liv.Kämpa på,vi är många som tänker på dig,och önskar dig väl.(Och hoppas du skall slippa de avundsjuka.)Hälsningar o kram från en medmänniska

    SvaraRadera