fredag 18 december 2009

Framtid

Fredag 18 december 2009 kl.04.27  Jag har inte behövt vara vaken så mycket i natt utan fått sova rätt ostört. Det känns bra. Nu när det går mot jul vill jag inte tänka så mycket på tiden som kommer sedan. Men det är inte så lätt att låta bli. Jag undrar t.ex. på vem kommer att bo här nästa jul? Det kanske blir en barnfamilj eller också blir det någon äldre som vill ha en lugn plats att bo på. Det kan ju bli hyresfolkets barn som flyttar in och kanske använder huset som sommarbostad. Jag  kan ju tänka mig att någon av döttrarna flyttar in och har det som permanent boende och sedan pendlar till arbetet. Många är tankarna när jag tänker framåt i tiden. Jag har ju ingen speciell att tänka på så jag får tänka på andra i stället. Samtidigt kan jag inte låta bli och fundera på hur våren och sommaren kommer att se ut. Jag går ju inte här och plockar i rabatterna eller åker omkring på gräsklipparen. Förhoppningsvis är det några kända personer som flyttar in och tar hand om sådana småsaker och att det inte är någon helt främmande som ska förändra allting. Nä nu får det räcka med dessa mörka funderingar för i dag är nu. Fånga dagen och gör den till exakt det du vill ha den till. Carpe diem

9 kommentarer:

  1. Det är skönt att höra att du har fått en lugn natt för det betyder ju så mycket under dagen.I gentligen så är jul en ångest relaterad helg för oss alla,man vill ju att julen skall vara precis som den alltid har varit, men då den infaller i sista månaden på året,så har ju mycket hänt från förra julen. Jag tänker själv då jag plockar bort speciellt 3 tomtar,undra hur det är nästa jul..nej den blir inte lika i år,ej heller nästa år, då befinner jag mej på en annan ort.Vi människor, vi vill inte gärna vara här och nu, vi skall alltid befinna oss långt frammåt i tiden.Nu vill jag att du skall mysa med dina tomtar,se vilket leende du får../gittan

    SvaraRadera
  2. gomorron Gösta.De har blivit en vana att läsa om dej på morgonen,och när ja läst att din natt varit bra känns de som en bra start på min egen dag.Förstår att du har många tankar,måste ju bli så.Har ganska nyligen mist en kär person i lungcancer med spridning,Jag delade hans liv var med från början till slut.Vi pratade mycket om hur allt kanske blev efteråt han hade liknande funderingar.Man tänker iallafall mycke o har spridda tankar.Det låter på dej som om du e ganska smärtfri,hoppas det e så,något måste ju få vara bra.Önskar dej en bra dag många kramar från Helena

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta!
    Njut av denna dag då du har haft en bra natt. Det känns väl bättre åtminstone mentalt när du fått sova ordentligt.
    Här är det nästan 18 grader kallt. Jag trodde inte mina ögon när jag tittade på termometern. Nu är det riktig vinter minsann.
    Man ska ju leva här och nu, men det är inte lätt när omständigheterna är som dom är. Det går väl inte att undvika att tänka på hur det ska bli.
    Hoppas att din dag blir lika bra som natten har varit. Carpe diem
    Många många mjuka kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Blir så glad när jag läser att du haft en bra natt med mycket sömn.
    Förstår att du tänker på hur det blir framöver och vad som händer med ditt lilla hus och din trädgård när du inte är med längre, vem som ska bo där osv. Det är väl oundvikligt i din situation. Men försök att se denna dagen och hoppas att den blir så bra det bara går.
    Här ser vi faktiskt solen idag, några grader kallt och ett litet tunt snötäcke på marken. Tyvärr är det inte någon snö på trädgrenarna, där har den blåst bort. Men annars är det en fin förmiddag.
    Hoppas som sagt du får en lika bra dag som den gångna natten och så ser vi fram emot fler såna bra nätter för dig!
    Sökvägen till Namnlistan funkar jättebra nu!
    Många varma kramar från Småländskan

    SvaraRadera
  5. Det glädjer mig att din natt har varit bra. Själv skall jag hämta hem min sjuke make från sjukhuset, han ser så fram emot det, men nu börjar väl mina näter att bli vaknätter igen, men det är ju i.o.f.sig kärt besvär, lite tungt med ensamheten då man är van att vara två. Nu hoppas jag att du får en bra dag oxå! Carpe diem!
    Din vän Gunnel i Jönköping

    SvaraRadera
  6. Kramar från Yvonne i skåne.

    SvaraRadera
  7. Eftersom ingen kan berätta om vad som händer när vi är borta är det bra att fantisera fritt. Ingen kan ju säga att du INTE kommer att vila som ande över ditt hus och se vad som pågår. Ingen vet om du kanske träffar på en massa människors andar och ni kommer att sitta och spela bridge, äta himmelspannkaka i stora lass.

    Lyssna på musik och dansa. Allt skulle ju kunna vara möjligt, eller hur?

    Kram på dig Gösta.
    Ramona

    SvaraRadera
  8. Till alla: Veckans artikel kommer i morgon eller på måndag.Den kan läsas på webben: Länstidningen Östersund/Berg Hälsningar Gösta

    SvaraRadera
  9. Hej Gösta!

    Har läst din blogg ett par veckor nu, så skönt att du fått sova rätt ostört inatt. Vill också säga att dina vackra ord du skriver ned verkligen träffar och får mig att kliva upp starkare på morgonen, och verkligen ta tag i dagen och göra den till det jag vill.

    Kram på dig!

    Pernilla

    SvaraRadera