lördag 12 december 2009

Önsketid

Lördag 12 december 2009 kl.04.40  Det skulle behövas någon form av schema för olika nätter. Ena natten för den dosen och sedan den dosen för den natten. Snart gäller det att bara följa med i de olika svängarna för att överhuvud taget få någon fason på sovandet och vakenheten. Just nu verkar det som att allting är på väg ner mot botten och det går med en hiskelig fart. Små påstötningar om hur bräcklig jag egentligen är. Det räcker med ett enda andetag fel så blir det näst intill panik. Små attacker som helt får en att tappa koncepterna. Det är inte alls trevligt. I morgon är det lucia och jag märker hur fort tiden går egentligen mot den stora högtiden som kallas jul. Man riktigt ser förväntan överallt och det är så väldigt uppyntat. På radio och TV är det bara prat om olika julrätter och hur det ska tillredas alla olika sillsorter och de olika dryckessorterna som hör till. När jag inte orkar hänga med i den takten och inte heller har någon större önskan att vara delaktig i all den här uppståndelsen så känns det inte något vidare. Att klistra på sig en mask för att vara till behag har jag inte någon större lust med heller. Hoppas den tiden går fort så det får bli den vanliga vardagen igen. Carpe diem          Ps. Länstidningen Östersund/Berg  har special i dag  alla art. samlade.Ds

8 kommentarer:

  1. Morr´n Gösta!
    Det är fruktansvärt jobbigt med nätter som gör att man inte kan sova. Värk är aldrig roligt, men det är värst på nätterna av någon anledning. Kanske är det för att det inte finns någonting som distraherar en utan den minsta ilning känns.
    På söndagmorgon kl 7.00 är det lucia på TV och det blir repris 18.15 för den som inte vill vara vaken så tidigt en söndagmorgon. Det brukar vara mysigt att titta på. När man slutat arbeta så får väl TV:s lucia duga. Lite stämning blir det allt.
    Lite julmat ska du väl i alla fall ha. Det finns ju mycket att köpa färdigt. Fast jag vet ju inte vad din matvaruaffär har för sortering, men något kan du väl hitta.
    Önskar dig en dräglig dag med så lite smärta som möjligt. Carpe diem
    Många många mjuka kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  2. Du finns i min varma tanke....
    Kramar Dalkullan

    SvaraRadera
  3. Godmorgon Gösta o alla ni andra. Här kommer länken,
    http://ltz.se/special/gostaskamp
    Kom just in efter att ha varit ute med hunden o det va kallt ute, skall strax ut igen för att dricka kaffe hos husvärden en fin tradition dom gör för dom boende. Ha nu en bra dag o jag hoppas du slipper att ha så mycket värk. Kram Barbro Carpe diem

    SvaraRadera
  4. Godmorgon Gösta Önskar att din dag blir bra o så smärtfri som möjlit.Har kommit hem efter att ha varit o träffat mina barnbarn och fått med mej den största hem över helgen.En av ljuspunkterna i mitt liv.Ska strax gå ut o köpa tidningen.Många varma kramar o tankar från Helena

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta!
    Läste i morse om svängningarna med sovandet och vakenheten, måste vara jobbigt för dig. Håller med dig om radio och TV, det är bara jul, julmat etc man pratar jus t nu. Det är inte utan att man kan bli lite trött på det hela. Men jag tänkte för några dagar sedan, när det tog emot att både handla och laga lite mat, att vips så är julen över. Förstår inte varför folk stressar och rusar fram tom sprinters för att hinna allt.
    Har nu suttit och läst artiklarna igen i Länstidningen, Dom är så fint skrivna. Jag tycker din reporter är värd en liten guldkant hon också nu till jul, tycker inte du det också? Hon verkar så genuint ambitiös i sitt jobb och i sitt engagemang! En sån bra bild på dig i tidningen idag. Vad fint du har med röda vackra blommor i fönstret, fina gardinerna och adventsstjärnan och vackra duken på bordet! Bilden där du sitter mitt i detta andas är riktigt stämningsfull. Jättetrevligt att få se hur fint du har det.
    Ikväll ska jag försöka se på Dansbandskampen, brukar du se den? Är ganska trevligt program faktiskt tycker jag.
    Ha det nu så bra du kan ikväll och jag hoppas du får sova lite natten som kommer. Mina tankar är med dig!
    Varma kramar från Småländskan

    SvaraRadera
  6. kramar från Yvonne i skåne.

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta!
    Hoppas Du får en någorlunda lugn och smärtfri natt!
    Önskar en medmänniska från Skåne

    SvaraRadera
  8. Hej Gösta ! Gott att natten varit bra.Tänker på dig.Ha det bra så återkommer jag i morgon.
    Kram Doris.

    SvaraRadera