lördag 26 december 2009

Drömklappen

Annandag Jul 2009 kl.04.12  Natten har varit relativt lugn sömnen har varit lite orolig med inslag av lite drömar.Jag har sluppit smärtgenomslagen. Gårdagen gav några korta möten. Tidningsreportern med fotograf gjorde ett besök inför denna veckas artikel som kommer på måndag eller tisdag. Jag meddelar när jag fått besked. En stor och jättefin julklapp kommer att dimpa ner hos mig under dagen. Jag kommer att få ett besök som kommer att ge mig rena rama snurren. Min bror med fru kommer att hälsa på mig under ett par dagar vilket är en enormt stor händelse för mig och väldigt välkommet. Vem kunde tro i början på helgen att en så fin julklapp skulle hamna hos mig. Jag är väldigt glad för vad han gör för mig genom detta besök och vilken stor betydelse det är att han kommer till mig tillsammans med frun just nu. Jag tänker inte fundera på vad det är som gjort att han tagit beslutet att komma hit. Det som betyder något är att dom kommer och vi får möjlighet att umgås under ett par dagar. Jag vet inte hur jag ska handskas med denna glädje som sprider sig i kroppen. Det känns nästan likadant som när jag som liten väntade på tomten. Jag ser verkligen fram mot denna dag. Carpe diem

18 kommentarer:

  1. Morr´n Gösta!
    Den här julen blir ju väldigt mycket skönare än vad du kunnat tro. Det är ju under julen som man behöver sina närmaste och för dig är det väl extra roligt. Jag förstår om du tycker att det är din bästa julklapp.
    Det ska bli intressant att läsa LT efter helgen. Du har ju berört många av läsarna av tidningen också. Jag tycker att det är modigt och starkt av dig att involvera alla som läsaer LT och lyssnar på Karlavagnen. Jag är nog för feg för det. Kanske beror det på att mina sjukdomar har gjort att jag fått dåligt självförtroende.
    Nu hoppas jag att du får ett par väldigt sköna dagars tillsammans med din bror och svägerska. Carpe diem
    Många många varma julkramar
    Ninni

    SvaraRadera
  2. Godmorgon Gösta blir glad för din skull, att få ha sina nära o kära hos sig under julen är ju få förunnat,jag hoppas ni får jätte härliga dagar tillsammans. Ha nu en underbar dag. Kram Barbro Carpe diem

    SvaraRadera
  3. gomorron Gösta vilken bra start på dagen,att läsa din glädje.Den e så stark att man nästan kan ta på den.Hoppas ni får jättehärliga dagar ihop.Och än en gång tack Gösta för allt du ger oss som följer dej ha de gott många kramar från mej och många tankar Ser fram mot att läsa imorgon igen kram Helena

    SvaraRadera
  4. Godmorgon gösta. blev så glad att höra att du fått en så fin jul och att du inte har haft allt för ont.hoppas att du nu får ett par lugna trevliga dagar med din bror o svägerskao att smärtorna tar lite julledigt dom med.Ha ett par underbara dagar med dina nära o kära kram
    Ann-mari Carpe diem

    SvaraRadera
  5. Åh Gösta vad glad jag blir av att läsa din glädje..
    Hoppas nu ni får några fina dagar..
    många kramar och tankar/lena

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta!
    Vilken glädje att läsa din dagbok idag! Rel lugn natt, möte med reportern och fotografen igår. Och sedan att du får besök av din bror och svägerska några dagar! Vilken underbar julklapp för dig och jag hoppas verkligen ni får några fina dagar tillsammans! Ha det nu riktigt bra och jag hoppas dina smärtor ska hålla sig borta så att du och ni kan umgås på ett bra sätt! Det känns nästan som det spritter i kroppen av förväntan hos mig också!
    Jag sänder mina varma tankar och kramar till dig och ser fram emot morgondagens dagbok!
    En riktigt god annandag jul till dig och din bror med fru från Småländskan!

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta,fantastiskt roligt att du får besök, nu hoppas jag att du blir lite uppassad med god mat,att du får det jätte trevligt,en kram av brorsan och hans fru är inte helt fel,det värmer.Ha det nu så bra,vi är många som gläds åt för din skull.Och dagboken loigger antagligen i träda? till efter helgen.Jätte God Nyårshelg,med mycket värme o gemenskap. Gott nytt år! från en medmänniska

    SvaraRadera
  8. Jag säger bara VAD ROLIGT!

    SvaraRadera
  9. Gösta God fortsättning på julen!Blev så glad när jag läste din dagbok.Att du fick en så fin julafton,samt att din bror och svägerska kommer på besök.Blev så rörd för min önskan har varit att du skulle få en fin jul.Du är värd detta och mycket mer där till.För du är en sådan fin och god människa.Tacksam att jag fått möta dig igenom din dagbok samt din lugna trygga röst i karlavagnen och reportagen i LT.Hoppas nu att det blir fina dagar med dina anhöriga.Samt att du får vara så smärtfri som möjligt.Kram Doris

    SvaraRadera
  10. Hej Gösta!

    GLÄDS MED DIG

    STYRKEKRAMAR

    Ingalil

    SvaraRadera
  11. Hej Gösta!

    God fortsättning på Julen!
    Har inte läst din dagbok på några dagar så jag blev så varm i hjärtat när jag läste att du blev bjuden på julmiddag och att din bror med fru kommer på besök. Det känns som om du fått de finaste gåvorna denna jul och dem är du väl värd!
    Jag önskar att du får en fortstatt fin jul och mycket glädje och gemenskap.

    Julkramar från Gunilla A

    SvaraRadera
  12. Va glad jag blir att höra vilken fin julklapp du får Hoppas ni kommer att njuta av dessa dagar
    En jätte kram från Anki på Trolldalen

    SvaraRadera
  13. Hej Gösta!
    Gläds med alla andra bloggare för din skull,detär ju nästan som en saga att våra önskningar om en fin julhelg för dig,blev sann.
    Må så gott och njut av varandras sällskap.
    Hoppas du får en lugn och smärtfri natt.
    Många varma och juliga kramar fr.Inga i Skåne.

    SvaraRadera
  14. God fortsättning på den helg som blev så bra för Dig...underbart att läsa hur mycke ett besök kan glädja någon. Du brukar skriva "Fånga Dagen"..Fånga varje sekund Gösta under de här dagarna de kommer göra både Dig och Din bror gott de som stundar i varandras närvaro..Stor kram till Er båda från ett snötäckt Uppsala ..Hälsa Din bror att vi är många som tänker på honom oxå idag och framåt..

    SvaraRadera
  15. Hej Gösta!Å vad glad jag blev att höra att du får besök i jul,jag gläds verkligen med dej.En jättestor julkram/kicki

    SvaraRadera
  16. hej gösta hoppas att din bror och hans fru har kommit lyckligt fram och att ni har det bra o njuter så gott de går.Du får hälsa till dom,tänker mycke på din brors situation med,håller tummarna att smärtorna håller sej borta så ni får de lugnt o skönt kramar tll er alla o en god fortsättning o gott nytt år om du inte hinner skriva nu när du har besök

    SvaraRadera
  17. Hej Gösta hoppas du haft en trevlig jul tillsammans med din bror o hans fru. Har alldeles nyligen hört dig för första gången i Karlavagnen, blev så rörd. Vilken kämpe du är , glömde bort mina småkrämpor,. Kommer att följa dig nu 0ch återkommer . Hoppas du får ha det lugnt o skönt framöver o ett bra 2010. Hälsningar från västkusten o varma tankar i kylan.

    SvaraRadera
  18. Hej Gösta!
    Glädjs med dig då din bror och svägerska kommer och hälsar på, kan tänka mig känslan inom dig!
    Kämpa på Gösta och ha en fortsatt God Helg och ett Gott nytt år!
    Kram Gunilla J

    SvaraRadera