söndag 6 december 2009

Ett tack

Söndag 6 december 2009 kl.04.28   Efter en lite stormig tid har denna natt varit rätt så lugn. Några timmars sömn har jag fått. Men det har varit lite värk i höfterna och ryggslutet. Jag börjar känna mig lite maktlös och har tappat lite av orken också. Det finns ändå något. Just ni kan konsten att göra något gott så jag vill återgälda en del av det jag fått. Och om jag bara kunde jag skulle ge ER allt. För ER vill jag belöna och tacka tusenfallt Jag skulle ge ER rosor och en min som är glad och en guldfärgad ask med utsökt choklad. En stjärna på vår himmel och ett ljus på vår jord. Ja, allt det vill jag ge ER med ett litet ord. TACK! Denna vecka kommer det att röra på sig i stiftelsen också. Det går ut choklad och julblommor till 17 ensamboende till att börja med och det fylls på efterhand. Saldot i stiftelsen minskar då med 1275:- och det återstår 11625:- och efter avgifterna 7225:-. Tack alla givare. Valet kommer att stå mellan 11625:- och 7225:- beroende på om stiftelsen ska fortsätta eller avslutas. Om den avslutas går det stora beloppet till någon organisation men om den ska vara kvar krävs påökning. Ge ett råd. Carpe diem

13 kommentarer:

  1. Godmorgon Gösta.
    Tycker du skall fortsätta med stiftelsen så länge det kommer in pengar på den, tänk bara på att ligga alldeles ensam o helt plötsligt kommer en blomma eller choklad till en, H*n blir säkert jätte glad för detta. Sätter du in pengarna på nån organisation då får du räkna med att allt inte går dit du vill, utan då måste du veta exakt vilken du ger pengarna till, sänder en länk till dig, www.prostatacancer.nu/stod.htm Tycker detta allternativet är det bästa.
    Ha en bra dag
    Kram Barbro
    Carpe diem

    SvaraRadera
  2. Morr´n Gösta!
    Skönt med en skaplig natt. Det är väl underbart för dom som är ensam att få en liten gåva till julen.
    Det är fantastiskt att vi som följer din blogg har gjort att du inte känner dig fullt så ensam. Du finns i tankarna jämt och ständigt. Jag tycker att du ska fortsätta med stiftelsen så länge du orkar. Alternativet som Barbro skriver om är kanske jättebra, jag har inte läst denna sajt än, men det ska jag göra.
    Här är vädret konstigt. Just nu är det 5 grader varmt. Man får inte någon julkänsla precis.
    Jag hoppas att din dag blir dräglig trots allt.
    Många många mjuka kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    Har nu läst sajten och det är väl ett bra alternativ när du inte orkar med längre, men jag hoppas att du orkar dela ut dina "guldkanter" länge än. Carpe diem
    Många många mjuka kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta ! Gott att natten varit ganska bra.Om du orkar så tycker jag att stiftelsen ska fortsätta så länge du orkar och kan.
    Det är du Gösta som ska ha ett fång med rosor för allt du gjort igenom din blogg och stiftelsen du startade upp.
    Vill inte ta till mig att du ska vara borta en dag att din dagbok ska ta slut.Varje dag jag läser din blogg och du skriver att du har känt dig lite bättre tänds ett litet hopp.
    När jag låg inne för min operation och inte hade möjlighet att läsa din dagbok var jag orolig för att du kanske inte orkade vara med längre.Du har blivet en kär vän du har gett så mycket igenom din dagbok och framför allt att du tänkt på andra igenom din stiftelse.Det finns så många ensamma som ligger på sjukhus och
    även dom som är på serviceboende.
    Tanken kommer ofta vid juletid, men dom här människorna finns året om, dom blir så glada för ett litet besök och man känner sig själv så nöjd. Det är så lite som behövs.
    Kram Gösta!/Doris

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta förstår att de hela tar på dej, men du är en fantastisk människa som orkar vara så godhjärtad o generös du tänker på dina medmänniskor.Inger hopp o tröst. Är glad att du finns.Tänker på hur glada dom ensamma ska bli av gåvorna. Vi andra borde lära oss lite ifrån dej. Ha de nu så gott du kan många varma tankar o kramar från Helena

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta!
    Skönt för dig med en rätt lugn natt och några timmars sömn, trotas lite värk och att du börjar känna dig lite maktlös.
    Men Gösta – ett stort TACK tillbaka till dig för dina fina ord i dagens Dagbok!
    Du ger oss så mycket fint och tänkvärt och är värd alla guldkanter i världen med all din omtanke, din värme och din vilja att göra gott för andra. Jag gläds med dig åt att det nu går ut lite guldkanter till ensamboende just nu. Och det fylls på skriver du, jätteroligt att stiftelsepengarna används på ett så bra sätt.
    Jag ser ju gärna att stiftelsen får fortsätta och att så många som möjligt hjälps åt att avsätta en slant då och då. Men självklart beror det ju också på hur länge du orkar hålla på med den. Så länge du vill och orkar – så länge lovar jag att stödja den och jag är övertygad om att flera är av samma åsikt. Men det är i slutänden du som bestämmer. Den dagen du inte vill eller orkar med stiftelsen så tycker jag Barbros förslag är bra, vad tror du själv om det? Har du andra funderingar själv?
    Jag önskar dig en så bra 2:a advent som du bara kan få och mina tankar finns som alltid ständigt med dig.
    Varma kramar från Småländskan

    SvaraRadera
  7. Kramar från Yvonne i skåne.

    SvaraRadera
  8. Till alla: Veckans artikel kommer i morgondagens länstidning som även kan läsas på nätet adressen: Länstidningen Östersund/Berg Hälsningar Gösta

    SvaraRadera
  9. Tack gösta för dom fina orden. Du är en omtänksam o härlig människa,som orkar att bry dig om människor som är ensammen, fast du har det så jobbigt själv. Många kramar från Lilian

    SvaraRadera
  10. Underbart! Att kunna ge glädje om än så lite är värt så ofantligt mycket. Du är en pärla! Hoppas att du kan få en liten fin advent även om du inte mår toppen.

    Kram
    Ramona

    SvaraRadera
  11. Hej Igen Gösta !Hoppas att din natt bli bra så att du får sova lite mer.Jag har varit på julmarknad det är bara fem minuters väg
    så är jag i den fina Apladalen Men jag blev snart trött, skulle vänta in Luciatåget men det var så kallt att stå stilla så det blev ingen lång stund.Nu sitter jag med en pläd på axlarna och försöker att bli varm
    Jag bli fort trött och har ont i min rygg tänkte att jag skulle vänta till efter jul med ett besök hos läkaren.Jag skriver för att önskar dig en god natt hoppas verkligen du kan få sova många timmar.Vi möts i morgon igen på bloggen.Kram Doris

    SvaraRadera
  12. sov gott gösta.
    vi hörs i morgon.
    kram
    j@nne i höllviken

    SvaraRadera
  13. Go´kväll Gösta, det är väl vi som ska tacka Dig för att vi får vara med och dela din vardag, i stort och i smått.
    Nu vill jag uppmana alla mor-farföräldrar som öser julklappar över sina barnbarn att avstå från detta och istället sätta in en slant till Din stiflelse. Barnen har ändå fullt av grejer de inte ens behöver, men en stackars ensam sjuk medmänniska kan få stor gläde över en chokladask eller blomma, TÄNK PÅ DET!!
    Varm hälsning från Ingemar

    SvaraRadera