tisdag 25 augusti 2009

Besöket

Tisdag 25 augusti 2009 kl.04.00  Som vanligt är det smärtorna som får en att kliva upp. Men jag går och lägger mig igen när det blivit lugnare på fronten. Idag är det sjukhuset  för hela slanten. Jag börjar klockan 10 med en injektion av radioaktivt material som ska sätta sig på cancerns spridning i skelettet. Det blir en väntetid  på 2 1/2 timme därpå följer själva röntgen som tar en 1/2 timme. Svar på den får man efter 10-14 dagar. Sedan klockan 13.30 får jag hormoninplantatet  och efter det samtal med en läkare (äntligen) . Vid fyratiden får jag åka hem kanske. Det känns lite konstigt. Det händer så mycket på en gång .Samma undersökning gjordes senast i januari och svaret kom i februari .Jag har hängt i luften lite för länge och undrar varför det har blivit så egentligen? Svaret har varit det finns inget att göra. Jag skulle bara hållas smärtfri. Det har tydligen ändrats så man ska få lite mer kontakt med vården. Lite konstigt känns det men det blir ju en utflykt i alla fall. Carpe diem        "PS. Tack Nisse för kommentaren  nu kanske fler herrar törs säga något.DS"

5 kommentarer:

  1. Hej Gösta!
    Hur tar du dig till sjukhuset? Det är ju långt
    dit. Hoppas att du får bättre hjälp mot dina smärtor. Är det den läkaren som bestämmer över dosering och en eventuell morfinpump? Vad är ett hormonimplantat?
    Hur många timmar sover du på natten egentligen? Det går ju inte att sova när man har ont. Det har jag oxå erfarenhet av. Jag tycker att det är jobbigare att vara vaken på nätterna än det är att vara det på dagarna.
    Idag är det omväxlande solsken och molnighet.
    Jag önskar dig en så dräglig dag som möjlligt. Du får ju lite omväxling, om man ska se lite positivt på saken. Carpe diem
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hej Ninni! Den läkaren som jag ska träffa är den första efter diagnosen i februari. Jag sover ungefär 6 tim. Ett hormoninplantat är en hormonbit som ska motverka att testoteron bildas det blir en form av medicinsk kastrering istället för att operera bort testiklarna som skulle ha samma verkan.Hälsningar Gösta

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta!
    Jag kan inte komma med några uppmuntrande kommentarer i dag tyvärr! i kväll ska jag åka till veterinären med min gammla katt. Det är dags för henne att springa ut på evigt gröna ängarna. Men jag hoppas att du får ytterligare meningsfull tid bland oss!! /Inga

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Tack för ditt svar. Det känns ännu mer meningsfullt att blogga med dig när jag får veta vad du utsätts för. Kramar Ninni

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta! Oj vilken dag du har haft, hoppas det innebar att du kan få hjälp med dina smärtor iallafall, om inte fullt ut så att det blir överkomligt.Hoppas verkligen att du får ALL hjälp som tänkas kan.Det tror man är en självklarhet, men tyvärr är det inte så. Hoppas du och de som hjälper dig kan förmå sjukhuspersonal att ge dig så bra tid som möjligt. Vi hörs imorgon KRAM Märta

    SvaraRadera