tisdag 18 augusti 2009

Våningsbyte

Tisdag 18 augusti 2009 kl.04.10 Nu har sjukdomen troligen kommit in i en ny fas. Det är svårt att avgöra för det finns ingen agenda som den följer. Man märker att det sker något som inte funnits förut och vissa förändringar i hela kroppen. Det verkar som att kroppen gör sig redo för något som jag inte hänger riktigt med på. Febertoppar har börjat komma och med dessa blir smärtgenomslagen mer påtagliga. Det märks också på att saker man ej tänkt så mycket på har kommit mer nära i medvetandet. Varje liten förändring blir som ett stort berg som ska flyttas till en annan plats. Muskler och benstomme har börjat lägga ner sina verksamheter också det märks genom svagheten i kroppen. Genom alla besök som visas genom kommentare gör det lättare att se fram mot en ny dag. "PS. Jag skrev till sjukvårdsministern i söndags DS" Carpe diem

15 kommentarer:

  1. Morrn Gösta!Hoppas du får den medicin du har rätt till så smärtorna inte blir så svåra. Du är verklien enorm som tar tag i sakker hoppas du meddelar när svaret kommer från sjv. ministern.intressant att se om det kommer ett svar inom rimlig tid.
    Bra att veta att du får lite stöd genom vårt skrivande. Jag får mångfalt tillbaka och det tror jag alla som följer dig tycker.Här har jag rådimma nu på morgonen

    SvaraRadera
  2. glömde detta; hörs imorgon KRAM Märta

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Usch vad sorgligt att du har försämrats ytterligare. Ska du ta kontakt med det paliativa teamet eller hör dom av sig. Hoppas att dom ställer in din medicin så du inte behöver ha onödigt ont. Får du sova ännu mindre på natten nu? Du kan kanske ta en lur på dagen för att fylla ut sömnbehovet.
    Vad tuff du är som skriver till sjukvårdsministern. Är inte det en kvinna från KD? Tyvärr har hennes namn fallit bort ur mitt minne för tillfället. Jag håller tummarna för att hon svarar.
    När jag läste din överskrift så trodde jag att du skulle flytta, men så var inte fallet, men det hade varit roligare.
    Jag hoppas på en "bra" dag. Carpe diem
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta !
    I dag har jag endast en kommentar. Fortsätt!!!!!!!!! Skollärarn

    SvaraRadera
  6. Gösta - du gör rätt som skriver till sjukvårdsministern!! För sjukvården är ojämnlik i Sverige. Bor man närma ett universitetssjukhus har man större chans att överleva även vid caner! /Inga

    SvaraRadera
  7. Läser din dagbok varje dag och stannar upp lite för att tänka va bra jag har det som inte är sjuk./Gunilla

    SvaraRadera
  8. Förlåt Suzan men är det så att annonserna ger några medel så går dom till Fonden för glömda canceroffer.Så man får väl låta någon miss passera.Vad jag vet ger varje klick c:a 0,04dollar och utbetalning sker först när det når 100dollar.Förlåt igen.Jag ser inte annonserna som viktiga men många bäckar små.Jag har inte för avsikt att stå för allt själv.

    SvaraRadera
  9. Hej Gösta!
    Du är en kämpe! Jättebra att ha skrivit till sjukvårdsministern!! Vi väntar spänt på att få höra svaret du får!
    Hoppas du kan få lite mera lindring på din värk!
    Kram från Inger.

    SvaraRadera
  10. Du är fantastisk Gösta som orkar trots all din smärta ..
    Mycke bra skriva till sj-m. Nu väntar vi på snabbt svar från henne.
    Kan det inte va på sin plats att du får hjälp i hemmet nu.
    önskar dig så bra dag det går.
    kram /lena

    SvaraRadera
  11. Du Gösta är sååååå stark som kan förmedla dina tankar till oss som står brevid, verkligen en förmedlare av sjukdomen som skall smygas med!

    Hoppas att männen läser dina tankar och ditt onda, som är så orättvist.
    Hadetsåbra som Du bara kan och hälsningar från Guta-Ön (även jag hörde Dej på Karlavagnen)

    SvaraRadera
  12. Många kramar via cyberspace till dig.
    Tänker på dig varje dag.
    Önskar jag kunde ta bort den skiten du har i kroppen.

    Hoppas sjukvårdsministern tog till sig ditt brev och att det blir ändring ang. PSA-prov.
    Min far gick också bort i prostatacancer.

    Många kramar
    /A

    SvaraRadera
  13. Hej Gösta!Jag blir helt tagen av din energi,du är så otroligt stark,och så bra att du skrev till sjukvm.Spännande med det svaret,tänker på dej varje dag,kämpa på och se till att du får den smärtlindring som FINNS.Du har all rätt att kräva vad du vill ang,det.kram/kicki

    SvaraRadera
  14. Gösta! Du är fantastisk som orkar kämpa för dina medbröder. När skall männen vakna upp?
    2007 fick 8.870 män prostatacancer
    2207 fick 7.088 kvinnor bröstcancer
    2008 omkom 420 personer i trafiken.
    När skall männen få upp huvudet ur sanden och reagera?
    Gösta, Du är en väckarklocka. Det behövs tydligen en alarmklocka för att männen skall vakna.
    Det är "krut" i dig.
    MVH XX

    SvaraRadera
  15. Go kväll Gösta...Allt vad jag tänkt skriva är redan skrivit i kommentarerna ovan...
    Men jag har en undran...När får Du vara liten och svag och få tröst ? ? ?
    Ikväll gråter änglarna mycke ute...dom lider nog med Dig för den värk Du har...
    Kram U-a

    SvaraRadera