måndag 31 augusti 2009

Morgon 2

Måndag 31 augusti 2009 kl. 05.35. Idag är det svårt att koncentrera sig.Någon håller på att kapa den ena foten och någon annan har tagit höfterna vet ej vad jag gör.Det blir ett svårt pass att komma över.Det är vad jag tror den svåra berg och dalbanan som det förvarnades om. Illamående och kallsvett om vartannat.  Men konstigt nog går det att gå vidare vi har ju så stark vilja och tålamod. Dessa skov kan man vara utan. Jag kan inte förklara hur det känns.Molande, huggande,grävande det är så många sätt att förklara det på. Vill för allt i världen inte att min värsta fiende får samma sak.Det är inte så lätt att skriva när det pågår som värst.Därför slutar jag att skriva för idag. Carpe diem    Nu är klockan 07.30 . Allt jag älskat och haft kärt är borta nu finns bara smärtan.Det verkar så hopplöst.  Klockan är nu 09.35. Smärtan har börjat släppa och det har blivit ljusare. Ni är underbara som stöttar jag är tacksam för det .                                                                                     

8 kommentarer:

  1. Morrn Gösta! Smärtorna verkar ta tag idig mer än nånsin idag.Orden räcker inte till just nu på morgonen när en vän har såå ont.Det jag kan till föra är att jag tänker på dig och hoppas dagen ska bli så dräglig som möjligt.Hoppas smärtorna avtar framgenom timmarna, ser fram emot imorgon när jag åter får läsa din dagbok. Önskar dig en så bra dag som det bara går.KRAM Märta

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta ..Som Märta skriver ..orden räcker inte till idag..De gör mig så vansinnigt ont i hjärtat och i hela mig att veta att Du är så ensam och att allt de Du hållit kärt är fråntagit Dig..Varför varför ska en människa behöva lida så mycke??
    Så futtigt de känns att skriva..Tänker på Dig och är med Dig även om de skiljer många många mil emellan oss..Bamsekram Ulla.
    Ps Vill samtidigt skicka en kram till Doris..Du finns oxå med på sidan om att jag funderar hur de går för Dig Ds

    SvaraRadera
  3. Hej igen Gösta..Gick tillbaka och läste gårdagens kommentarer..Jättebra de Birgitte tipsade om de Blå bandet som stöder prostatacancerforskningen...
    Men den fond Du vill få igång är ju ämnad till "Fonden för ensamma cancersjuka" eller hur ?? När Du har kommit upp igen från denna smärtsvacka vore de nog bra om Du förklarar hur Du har tänkt Dig den till nytillkommna bloggare..De kan vara svårt att förstå att någon så sjuk som Du är orkar tänka på andra ensamma sjuka..Men Du är mycke speciell..Kram Ulla..

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Det gör mig så ont att du har så mycket smärtor. Det verkar som om det blir värre och värre. Hoppas att du kan medicinera bort lite av dem. Läge för en morfinpump? Jag önskar dig en så dräglig dag idag som möjligt. Carpe diem
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Svar till undrande: Fonden skall vara för de cancersjuka som glömts bort eller saknar anhöriga.Den ska kunna ge dessa en guldkant någon gång i livet.Att finnas till för andra som ingen bryr sig om. Vi har också många som finns på sjukhus och aldrig får besök.Det kan finnas möjlighet att någon blir besökare vilket många gånger hjälper den sjuke att få lite livskvalite. Det är i stora drag vad fonden ska göra.Jag väntar på ett positivt mottagande för deras skull. Hälsningar Gösta

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta ! Förstår att det inte är lätt för dig
    att koncentrerar sig på att skriva med din smärta,illamående,vaknar och man är igenom svett.
    Overkliga drömmar.
    Ord blir så futtiga,det är så lite man kan göra.
    Men jag är glad för din blogg och se att du är med.
    Tack Gösta och Ulla för omtanken.Hoppas på det bästa Kram Doris

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta. Skönt att läsa att dina smärtor gick över. Det kanske hjälper dig att utstå smärtan även denna dag.
    (Här verkar det som sommaren är slut, men vi får se. vara 10 grader idag ju. gillar inte höst o vinster)

    Skickar en kramhälsning till Doris. Hoppas hon bara blir bättre o bättre. Synd att maninte kan säga det samma till dig Gösta, men tyvärr vet vi ju vilket läge du är i. Tänker på dig.
    Kram Birgitte

    SvaraRadera
  8. Trodde inte, att en människa ska behöva ha så ont nu för tiden med vår moderna sjukvård. Varför får du inte morfin, så att du kan ha en dräglig tillvaro? Vad säger läkarna? Arbetar inom Väntjänsten och har haft kontakt med en gammal kvinna, som fick morfin i tablettform på nätterna. Hon fick bara en liten mängd utskriven i taget, men efter vad jag förstod, hjälpte det henne, så att hon fick sova några timmar i alla fall. Sen hade hon annan medicin på dagarna, så att att hon fick en någorlunda acceptabel tillvaro då. Hon var 87 år och fick somna in för några veckor sen. Det var inte cancer hon led av, utan hon var rullstolsburen efter en stroke och hade utslitna höfter. Hoppas att du kan ta ett allvarligt samtal med din läkare, så att den tid du har kvar blir så bra som möjligt.

    SvaraRadera