fredag 28 augusti 2009

Smärtans dag

Fredag 28 augusti 2009 kl.04.15  Gårdagen var verkligen en helvetets dag.Straxt efter 05.00 började det  hela.Smärtgenomslag som inte kunde stoppas.Det spelade ingen roll hur jag gjorde med extradoserna så kom genomslagen. Jag somnade mellan det att extrapillren verkade till det kom ett genomslag igen. Detta pågick i stort sett hela dagen. Mot kvällen verkade det som om jag kommit ifatt så det lugnade ner sig lite. Dessa genomslag hade tagit fasta på biten mellan knä och höft och tagit som slutmål själva höfterna. Nu är det morgon och det känns inte som om det blir några genomslag. Vid sådana här perioder är det bara att lita till de extra man har. Vad dagen i övrigt har i sitt sköte vet man inte.Förhoppningsvis blir det solsken. Kanske fonden också får ta fart. Detta mitt lilla skötebarn verkar inte få någon större  tillströmning av personers intresse för att försöka ge några glömda canceroffer en liten guldkant. Jag vet inte om jag har fel när jag bryr mig om andra i stället för bara mig själv. Föresten jag får passa på att hälsa Doris välkommen hem och hoppas att hon får en tid  av vila och rekreation. Det tar lite tid att få saker och ting att hända men det heter "trägen vinner." Jag undrar varför man har hamnat i detta? Jag tar mig nog inte ut härifrån.Carpe diem

8 kommentarer:

  1. Hej Gösta!
    Jag lider med dig. Kan det ha varit för din jobbiga dag då du var till sjukhuset? Begärde du ingen hjälp då du fick det så svårt. Kan inte risken vara att du får i dig för mycket medicin en sådan här dag? Hoppas att det är över för den här gången.
    Det är klart att det inte är fel att du bryr dig om andra, för på det viset så kanske du mår bättre själv oxå. Fonden verkar växa sakta men förhoppningsvis säkert. Det måste väl till fler än vi som har kontakt med dig.
    Jag hoppas attt du får en lugn dag idag så du får hämta igen dig. Hela du måste ju vara ur slag efter den prövning som du utsattes för. Kämpa på. Carpe diem.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Gösta och alla ni andra!
    Inte varje dag väljer jag att kommentera vad som skrivs av vännen Gösta , men jag är en följeslagare på den här resan.Jag vandrar med dig i mina tankar och böner.Det är mitt bidrag. Apropå fonden som har blivit viktig för dig och som är ett uttryck för din omtanke,vill jag säga följande: Det är viktigt att vi fonderar tillgångar och förvaltar dem på sådant sätt att något gott kommer därav. Din avsikt därvidlag är uppenbar.
    Det finns även en annan fond som vi inte får försumma. Jag tänker på bönefonden. Gör en daglig insättning där också ! Guds rika välsignelse! Skollärarn

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta. Idag skall jag inte kommentera dina inslag utan "Skollärarn" där han i din blogg vädjar om bidrag till annat ändamål. Jag anser att han liksom Jehovas här på min gata tränger sig på folk som befinner sig i ensvår situation. Till dig Gösta fortsätt med dinblogg jag läser den varenda dag och hoppas din fond får in de medel som behövs Hälsningar Nisse

    SvaraRadera
  4. Hej igen Gösta!
    Jag måste skriva några rader till. Jag håller med Nisse. Det är inte fair play att göra reklam för en annan blogg i din blogg. Vi som skriver här är ju dig vi har i tankarna. Carpe diem
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Förlåt.
    Jag har varit otydlig. Jag avsåg givetvis inte pengar.Skollärarn

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta!
    Känner med dig i din svåra situation. Du har det inte lätt. Du finns i mina tankar och jag önskar att du känner dig bättre idag. Instämmer i Nisses kommentar ovan och även Ninnis.
    Carpe Diem. Hälsningar Mr X

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta!! Oj vad du har besvärligt med värk, jag kan bara säga att jag tänker så mycket på dig och hoppas att du fått en betydligt bättre dag idag , måste vara svårt att få en sämre dag än igår.Din omtänksamhet blir bara starkare och starkare. Har talat med folk som skall gå in på din sida.Hoppas några bidrar med en peng till fonden som du verkligen ömmar för. Önskar dig en så bra natt som möjligt.Vi hörs imorgon KRAM Märta

    SvaraRadera
  8. Go kväll Gösta...Vad är de som händer med/på bloggen ???Ninni,Nisse och Mr X ..jag håller fullkomligt med i allt Ni skriver..
    Hoppas Du får Sova i ro och slumra in i bädden så fin..utan värk i natt..Från en av alla dom som vill Dig så väl Kram U-a..

    SvaraRadera