fredag 7 augusti 2009

Den stora omtanken

Fredag 7 augusti 2009 kl. 04.30. Jag har ont men det gör inget. Tack så hemskt mycket för gåvorna det värmer verkligen att få uppleva detta enorma stöd.Som tack kommer överskottet att bli en grundplåt till en fond. Göstas Fond för glömda cancersjuka. Fonden kommer i huvudsak att försöka dela med sig av gemenskap till ensamma sjuka. Ingen ska egentligen behöva sitta glömd och gömd p.g.a sin sjukdom. Kan fonden när den blivit verksam ge en strimma av ljus och närhet är mycket vunnet. Nu kan jag se en del av ordspråket att det kan komma något gott ur det onda. Eller inget ont som inte har något gott med sig. En sådan sak som visats mig gör det betydligt lättare att inte tänka så mycket på den värk som sätter in utan jag kan få rikta mina tankar på något som känns bra. Att bli lämnad är ingen skön känsla men man får inte bestämma allt själv. Därför kan det kanske fungera med en fond som tar i bitarna av skärvor som spridits ut och kanske få ihop några så det trasiga inte känns lika svårt. Att få ge tillbaka en del till den eller dom som kan behöva det. Dagboken kommer tack vare er att fortsätta så länge mina fingrar kan få vara igång. Det kanske finns någon som kan skriva åt en ända till sista dagen. CARPE DIEM

9 kommentarer:

  1. God Morgon Gösta!Det känns bra att vi kunnat göra något för dig och hoppas trots din värk att du får en bra dag. En mycket fin tanke att resten skall gå till en fond ,och att du tänker på andra när du har det så svårt är bara ett bevis på att DU ÄR EN FANTASTISK MÄNNISKA.Vi hörs imorgon.Märta

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta!
    Visst är du en otrolig människa. Trors din svåra sjukdom så tänker du på andra. Att få planera framåt gör kanske att du kan bär din sjukdom på ett annat sätt. Det är svårt att vara sjuk och ensam. Det känns verkligen bra att få göra någonting för dig. Hoppas att din dag blir så bra som möjligt. Carpe diem
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta!
    Jag säger detsamma, du är en helt otrolig man som
    orkar engagera dej så mycket i din svåra situation.Hoppas din dag blir så bra som möjligt.
    Många kramar från mej.
    MVH.
    Anita.

    SvaraRadera
  4. Jag vill också vara med förstår du Gösta.Nu har jag kämpat för att föra över en slant till nummer 814710441020922 men icke . Vad gör jag för fel? Att bli av med pengar brukar ju gå lätt som en plätt. Skam den som ger sig.Jag återkommer. Åker bort en vecka nu när höskörden är avklarad en dag tidigare än beräknat. Det här med tankar åt annat håll , även när kroppen mår pyton, är en god hjälp. Du finns med i min bön var dag Gösta.
    Guds välsignelse önskar skollärarn.

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta!
    Du är en fantastisk människa som orkar engagera sig som du gör!
    Ha en så bra dag som du kan!
    Kram från Inger.

    SvaraRadera
  6. Du är så fin Gösta,
    kram/lena

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta!
    Du är otrolig. Varifrån får du styrkan? Din energi att tänka på andra hjälpbehövande när du själv är i stort behov av att få hjälp och stöd. Det är gripande att du orkar engagera dig trots att du har denna svåra värk. Genom dig har vi andra mycket att lära om ödmjukhet. Carpe diem
    Kram från Säterjäntan

    SvaraRadera
  8. Jag får tårar i ögonen när jag läser. Vilken fin tanke med fonden. Jag förstår inte hur du kan tänka vidare när du är där du är. Det är otroligt och inspirerar mig otroligt mycket

    SvaraRadera
  9. ja Gösta vad ska jag säga,bara hålla med alla andra,du är otrolig,att orka bry dej om andra?i din situation,tror jag att jag skulle bli bitter,såg så mycket när jag själv var sjuk,men du kan stå över allt,det är stort tycker jag.Håller med henne som skrev om ditt vårdteam,får du verkligen all smärtlindring,och har du dom när du behöver hjälp,samtal mm.morfinpump el.plåster? kram/kicki

    SvaraRadera