torsdag 6 augusti 2009

Tiggaren

Torsdag 6 augusti 2009 kl.05.40. I mitt lilla rike tillhör det ju att vakna med smärtor. Denna dag inget undantag. Jag tänker mycket på andra som befinner sig i samma situation. Hur har dom det? Är det någon som lyssnar på dom? Eller är det tysthetsoffer? Hoppas innerligt att det finns någon som är i deras närhet och kan bara vara. Det behövs inte så många ord ibland utan det kan räcka att det bara finns någon i närheten som kan ge något av trygghet. Ibland kan ett minne från något eller någon göra dagen lite lättare. Det här huset på bilden är just ett sådant som ger lite trygghet. Det är från den fäbodvall som min mormor hade på sommrarna dit min bror och jag for på sommarloven. När man besöker det får man minnen som är trygghet. Hur mormor på morgonen kom in med nymjölkad mjölk och en sockerbit till att dricka medan man var kvar i sängen. Fäbodvallen är fortfarande i drift på sommrarna. Nu till en annan sak. Jag undrar om det finns någon som kan ge en gåva till dagboken.Det kostar att få ha modem och lite annat.Om det är någon som vill stötta kan ni göra det på swedbank på konto 814710 441020922. Gösta Olofsson. Tack på förhand att ni gör det möjligt för mig att fortsätta skriva till slutet. Carpe diem

8 kommentarer:

  1. Hej Gösta!
    Du får mig att känna mig så tacksam. Vad är min stelhet i kroppen i jämförelse ?En stillsam påminnelse bara.Rubriken på ditt inlägg är aningen ovärdig,men samtidigt förstår jag hur du känner det.Är bankgironumret rätt? Jag får felmeddelande vid överföringsförsök. Hoppas det blir en fin dag,så att höet vi har på backen torkar. Då kan vi köra in i morron. Morronhälsning från skollärarn.

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta! Visst är det fantastiskt att få drömma tillbaka med minnets hjälp.Skönt att finna några stunder av sann glädje.Själv har jag fantastiska minnen från barndomen tillsammans med mina morföräldrar och djuren på gården.Klart att jag stöttar dig i ditt dagboks skrivande men jag som föregående får felmeddelande.Ha en så bra dag som möjligt. Hörs imorgon , KRAM Märta

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta!
    Vilka härliga sommarlov du haft, trevliga minnen
    att se tillbaka på.
    Hoppas vi som skriver till dej kan ge lite trygg-
    het. Jag har satt in ett litet bidrag till dej.

    Jag gjorde så här: Överföring: clearing 8147- konto 10441020922 Vi har samma bank och det fungerade.
    Många kramar från mej.
    MVH.
    Anita.

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Har du haft kontakt med det palliativa teamet den här veckan? Du bör prata med dem om morfinpumpen. Varför ska du ha ont när det finns hjälp. Barndomens somrar är härliga minnen. Jag minns bara solskensdagar.
    Jag har försökt att sätta in en liten slant på ditt konto, men får till svar att clearingnumret är fel eller kontonumret. Du måste ge oss de rätta siffrorna. Carpe diem
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta! Är ditt kontonr rätt.Klart att vi stötta dig,så att du kan fortsätta skriva.Hoppas att din dag inte varit för svår.Solen skiner och vi har otroligt varmt. men det är inget vi ska klaga över,här har regnat nästan varje dag.
    Kram Doris

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta..Har inte varit inne och läst Din dagbok sen i söndags eftersom den jag är livlina till har deppat ihop totalt under några dagar..Han har inte den gåvan att kunna prata om sjukdomen..Så de har varit fruktansvärda tunga dagar..Men de cancerteam som han har här i Uppsala är fantastiska..Så idag blev de lite lättare...Men jag kan inte begripa varför Du inte får mer hjälp..De är ju inte klokt hur Du blir behandlad..Dom borde anmälas ...Vad de gäller Din rubrik idag så tycker jag inte om den..De Du har hjälpt mig (kan bara tala för mig själv)de är mer värt än allt i världen..Självklart så kommer jag att sätta över ett litet bidrag...Jag hoppas alla visar sitt goda omdöme och gör desamma..så de inte blir som vännerna...Stor stor kram U-a...

    SvaraRadera
  7. Hej igen Gösta ...Jag har annan bank ..men är siffrorna rätt...U-a

    SvaraRadera
  8. Hej Gösta!
    Du är en tapper kämpe som kan förmedla Dina tankar till oss vanliga friska människor som "gnäller" vid småkrämpor.
    Undrar om du får den hjälp som du så väl behöver?
    Självklart ger jag ett bidrag till dagboken.
    Att läsa dagboken och förnimma din smärta, som du får utstå, gör mig ödmjuk. Gösta - ge inte upp!
    Vänliga hälsningar från säterjäntan

    SvaraRadera