onsdag 12 augusti 2009

Min rätt

Onsdag 12 augusti 2009 kl.04.30 Denna morgon ville jag inte vakna. Men man får liksom inte bestämma helt själv i det fallet. Jag ville ligga och sova men dom här värktopparna ville något annat. Kliv upp och stilla din smärta. Det blev så och nu är jag vaken. Gårdagen slutade med att jag fick göra något som inte hänt på länge. Jag fick skratta. Fast man pratar om livets svåra sidor så är det tillåtet att få skratta. Tack du underbara person som fick mig att verkligen dra på mun och samtidigt få ny energi.Fast den hade det varit bra och haft nu. Till gåvorna har det blivit lite till så nu är det uppe i 450:-. Grundplåten växer sakta men säkert. Angående mina matvanor så förstår jag att ni vill väl. Men det spelar ingen roll hur mycket näringsdryck eller liknande som skulle finnas hemma så skulle jag inte äta det heller om jag inte vill ha något. För känner jag mig inte hungrig så är jag inte det. Jag äter när jag vill ha. Däremot ser jag till att få i mig dryck så mycket som möjligt. Det är vatten och olika safter, kaffe ,te ja sån dryck som passar just då. Hemtjänst är behovsprövat och ännu är det inte aktuellt för mig. Däremot är jag beviljad färdtjänst som måste beställas dagen före. Så det går inte att få resa samma dag om man inte betalar extra och det blir då dubbel kostnad. Man får ta seden dit man kommer. Det är olika i våra kommuner. Jag är inte så tvär som det verkar jag vill inget illa. Carpe diem

6 kommentarer:

  1. Hej Gösta!
    Jag gick in och läste dagboken innan jag gick och lade mig i går kväll och kunde inte låta bli att dra på mun mitt i allt elande. Där klev fyra omtänksamma "mammor" fram och skulle berätta hur du måste leva. Ta det som en enorm omtanke om dig. Du ser att vi engagerar oss i dig i alla fall. Har du en sämre dag idag? Du borde få skratta varje dag för det livar upp humöret. Det är konstigt att det samhälle som vi har arbetat i och betalat skatt till är så svåra att ge någonting tillbaka när vi behöver någon form av hjälp. Din dagbok har blivit ett måste varje dag och är det första jag gör på morgonen. Kämpa på. Carpe diem
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Morrn Gösta!Tänk va roligt att du fick ett gott skratt , önskar du får det ofta. Hoppas att din fond blir verklighet och att DU orkar göra den färdig med dina ideer.Förstår om matlusten tryter men vill verkligen att den iallafall kommer på besök en gång om dagen så att du får lite näring.Du är verkligen fantastisk som förmedlar alla dina känslor.Jag önskar dig en så bra dag du kan få och hoppas dina smärtor inte blir alltför stora. Vi hörs imorgon KRAM Märta

    SvaraRadera
  3. Ett gott skratt förlänger livet sägs det.Bra du kan skratta mitt i eländet.
    Du har kanske tur att inte alla vi bor nära dig. Då hade det kanske sett ut som en skördefest. Alla hade kommit med mat å dryck, bara för vi vill du ska ha mat.
    Du om någon är väl inte tvär,DU är FANTASTISK GÖSTA.
    hoppas din blir så bra den kan .
    kram/lena

    SvaraRadera
  4. God morgon ..eller i Ditt fall...god förmiddag Gösta..ser att Du var uppe tidigt idag oxå och förmedlar Dina tankar till oss..
    Delad glädje är dubbel glädje ..så sant så sant..så blev de..
    Jag håller med lena ..kan se synen framför mig..Vi vill Dig så väl..men de kan bli för mycke av den varan ibland..Trots allt så är vätskan de viktigaste..Och den man Du är så klarar Du den biten själv..
    Nu väntar blåbären på oss ..picknickkorgen laddad och snart är stövlarna på ..skickar Dig några blåbär genom datorn så länge..en dag kanske de står en korg på trappan..Om nån vecka eller så..Kram U-a och E-n..

    SvaraRadera
  5. God morgon Gösta ! Gott att du fick skratta,känns skönt att få skratta riktigt gott,det lättar alltid lite för en stund.Här skiner solen och det är ett fint augustiväder. Ska försöka att ta till vara på dagarna.Jag kommer att åka in till sjukhuset den 20 aug, vet ej hur lång tid jag får stanna.Men hoppas att jag inte behöver vara där så länge.Men vi hörs några dagar till. Kram Doris

    SvaraRadera
  6. God kväll Gösta!låter så bra att du fick skratta,att du inte äter så mycket kan jag förstå,har man ont så blir man inte hungrig,kram/kicki

    SvaraRadera